Inlägg från: LillaLivetIMagen |Visa alla inlägg
  • LillaLivetIMagen

Juni-barn

Hej :)
    Är i vecka 4-5 någonstans och detta blir vårt första barn!
    Är ganska ung men barnet är mycket välkommet med ordnad ekonomi och boende.
    Mår hyffsat bra, har rejäl "mensvärk" och ont i ländryggen, mår illa lite till och från och är jättetrött. Arbetar på förskola så humöret kan kännas aningen kortare. 

• LillaLivetIMagen

MissFörstånd: Jag är 19 år, men fyller 20 i december. Min pojkvän kommer vara 23 när barnet föds :)

• LillaLivetIMagen

Ntme: Jag kommer vara 20 när bebis kommer :) Känns som en riktigt bra ålder!

• LillaLivetIMagen

Vi känner oss jätteredo att bli föräldrar, pojkvännen är nästan mer exalterad än mig, om det nu går :)
    Hoppas bara att allt går som det ska, vill verkligen träffa min bebis i juni <3 

• LillaLivetIMagen

Ni som skall på tidigt vul, i vilken vecka är ni och kan man be om ett sådant???

• LillaLivetIMagen

Ikväll blir det ungsbakad lax i salt och olivolja, färskpasta och färska grönsaker till! Underbart gott :)

• LillaLivetIMagen
    OHs mamma skrev 2012-01-18 09:47:25 följande:
    Nu behöver jag er expert hjälp!

Storebror heter Oscar, ska lillebror bli en liten Victor eller en liten Harry?

Vi har svårt att bestämma oss, Victor ligger på topp just nu men samtidigt kanske vi ångrar oss om vi inte tar Harry...skitsvårt!
    Harry :D
  • LillaLivetIMagen
    Beckan91 skrev 2012-01-18 11:44:51 följande:
    Hej allihopa :) Har precis kommit hem efter ett besök hos BM.
    Fick höra sötisens hjärtljud, som låg på 142.
    Alla andra prover såg jätte bra ut och jag hade "bara" gått upp 2,5kg sen inskrivning den 28 oktober.
    Så nu kan jag slappna av lite. Gud vad skönt.   
    Jag har gått upp knappt 1 kilo sedan inskrivning 9 november, hade hellre haft 5 kilo extra. Men bebis vill nog inte ha mer :)
  • LillaLivetIMagen
    Beckan91 skrev 2012-01-18 11:59:26 följande:
    ToveLantz, jag hade inte behövt gå upp någonting. Hade en relativt hög vikt redan vid inskrivning. så för min del är det bara bra att inte gå upp för mycket. Men jag är ändå förvånad att det inte var mer, för har slarvat alldeles för mycket med maten under jul och nyår. Men nu är det andra bullar som gäller. Ska äta nyttigt nu så att bebis verkligen får i sig det den behöver.
    Okej, själv väger jag endast 57 kilo så några extrakilo hade suttit bra, men kroppen brukar ju sköta det och jag har ätit som vanligt och lite extra :)
  • LillaLivetIMagen
    LillaGrynet skrev 2012-01-18 13:27:45 följande:
    Ingen som vet något om Köns-UL i Gbg?! Vill så gärna veta vem som gömmer sig i magen Men bebis var inte alls villig att vis sig.. Eller så kanske BM inte var tillräckligt duktig på att se:-P
    Mamma-Mia i Göteborg tar privata ultraljud med könsbestämning :) länken: http://www.mamamia.se/
Svar på tråden Juni-barn