Juni-barn
Jag plussade tidigt och väntar nu mitt tredje barn och min mans första den 10 juni 2012 :)
Vi har gått igenom 2 st IVF och på sista så ville bebisen vara kvar. VILKEN LYCKA!
Jag plussade tidigt och väntar nu mitt tredje barn och min mans första den 10 juni 2012 :)
Vi har gått igenom 2 st IVF och på sista så ville bebisen vara kvar. VILKEN LYCKA!
Jeansen kan jag glömma att få på mig, det trycker bara på magen och är så obekvämt. Jag fick mitt första barn 2004 då var jag 23år, andra barnet 2006 25år och nu kommer jag att vara 31år när vår bebis kommer.
Den här gången mår jag illa på kvällarna, har inte mått illa med någon av mina andra. Jag är svullen på magen och tycker jag känner mig svullen i hela kroppen.
Jag har alltid blivit gigantisk med mina barn speciellt med nr. 2 då vägde jag 110kg! Jag väger runt 65kg normalt. Nu väger jag lite mer eftersom jag slutade röka för 6 månader sen så jag har ökat ca.5kg som jag hoppas kunna hålla så att det inte barkar iväg den här gången också. Det blir så sjukt tungt att väga så mycket när kroppen inte alls är van vid det.
Så nu hoppas jag att jag blir lite mindre iaf:)
Samma här, har också mycket flytningar. När man äntligen slipper mensen i 9 månader så måste man ha trosskydd för flytningar....suck! Men jag kommer ihåg nu att det var så i mina andra graviditeter innan också, hade förträngt det bara.
Jag är helt matt i kroppen och har febertoppar o huvudvärk, finns inte en chans att jag hade orkat med en hel barngrup idag. Ligger på soffan och glor på tv, så ser min dag ut idag!
Jag har hört att banan smakar likadant på vägen ner som upp. Jag har inte själv spytt, bara mått illa. Men fick det tipset om jag ville stoppa fingrarna i halsen så skulle jag käka banan:)
Jag kan tänka mig att smaken av banan inte blir densamma efter graviditeten. Kanske inte direkt det första man blir sugen på....
PIO: Åh jag ska på inskrivning på fredag, längtar:)
Hoppas allt går bra!
jjohanson:
Usch det är jobbigt när ens barn ska sövas. Jag var med om samma sak när min son åkte akut upp med pungbråck och jag höll i honom tills han somnade. Sen blev jag utskickad ur rummet men allt gick bra. Jag grät o grät men det var skönt att vara med och sen se han pigg när han vaknade.
Hoppas allt går bra för er:). Jag håller tummarna!
Jag går också in i V.12 imorgon. Men till skillnad från många så är jag inte så orolig. Det är mitt tredje barn och har inte varit orolig med någon.
Min man däremot är nojjig. Det är hans första och vi har kämpat ett tag.
Men visst är det skönt att de12 första veckorna är över men det är framförallt för att magen snart börjar synas och att tröttheten
PIO: Jag var på inskrivning i V.11, ska på rull i V.20 (sent som sjutton, men hoppas på att de kan se könet ordentligt då;)), sen tillbaks till BM i V.24. Tycker också det är väldigt lång tid emellan.
Jag väntar mitt tredje barn (min mans första), trodde att det kanske var därför jag fick gå mer sällan. Med mina andra var jag på besök någongång mellan V.16-20 men det kanske är nytt....
Tråkigt att behöva vänta så länge men man har ju ett RUL att se fram emot:):)
mammaemma: Jag väntar också 3:an och har inte känt någonting ännu. Jag är i V.15, så jag väntar också:).
Jag har fått problem med foglossning, kände av det redan på inskrivningen i V.11 och nu undrar jag om det är någon här som är sjukskriven redan för foglossning?
Jag funderar på att gå till läkaren men ska avvakta till efter jul. Jag hade väl tänkt en halvtids sjukskrivning men jag vet ju hårda de är, men vad ska man göra annars?!?