• Ussaka

Juni-barn

Hej hej! jag tror att jag har plussat idag, på BIM-4 men jag känner att jag får vänta lite och se om det blir starkare utslag på testet... än så länge är det så svagt att jag knappt vågar tro på det.
    Men OM det är ett plus så väntar kanske en liten junibebis!

• Ussaka

Tog test nu på morgonen BIM-3 också. Och det är ett streck idag igen! Så nu börjar jag våga tro på det!

Grattis till er alla som fått plus! Ska bli roligt att följas åt, hoppas det går bra för oss alla!

• Ussaka

Alicia- så tråkigt! Hoppas du snart får plus igen!

Jag går in i vecka fem idag, kanske ska våga mig på att ringa mvc snart. Har gått och dragit mig för det en vecka nu men nu börjar beskedet sjunka in på riktigt så snart får man väl ta sig i kragen och ringa.

Ni andra, vilka symptom har  ni? Själv känner jag:

ett mer eller mindre konstant knip precis under revbenen (som att någon satt och knep mig inifrån mellan tummen och pekfingret)
     små hugg på sidorna längre ner i magen.
     Blir hungrig nästan exakt två timmar efter jag senast åt
    om jag inte äter nästan direkt när hungern slår till så börjar jag bli lite sjösjuk.
    fett hår

Däremot märker jag INGENTING i humöret! Och då ska sägas att jag brukar ha rejäla svängningar i normala fall alltså! Tvärtom känner jag mig väldigt lugn och harmonisk. Spännande att se om/när det slår om :D
    Inte trött heller som de flesta andra verkar vara. Hmm... när ska det komma då?

Känns väldigt skönt att det är så många i denna tråden som har erfarenhet sedan tidigare, själv är jag ju absolut förstagångare, har aldrig plussat förut heller, det var dessutom vårt allra första försök att skaffa barn så både jag och killen har varit ganska chockade hela veckan.

• Ussaka

Oj stackare som kräks och håller på! Det verkar inte skoj!
    Själv känner jag nästan ingenting fortfarande. Lite illamående sådär så att det går att glömma bort och har totalt tappat konditionen. Men humöret är fortfarande superjämnt, ovanligt jämnt. Känns skumt, är på glatt humör nästan hela tiden och har inga toppar och dalar som jag normalt sett har. Borde det inte vara tvärtom?

• Ussaka

har inte inskrivning förrän vecka 12. inte ens ett möte innan dess. känns så otroligt lång bort i tiden!

• Ussaka

Vad roligt att läsa att det är fler som är törstiga! Jag har säkert hällt i mig två och en halv liter vatten idag men jag blir liksom aldrig otörstig! Halsen bara fortsätter att vara torr.

• Ussaka

lillalyckan: med risk för att låta som värsta friskusen (är jag inte :D) så skulle jag säga: ut och promenera/träna och sup in frisk luft istället för att hälla i dig socker. Det kickar igång kroppen ordentligt och håller oftast i sig hela dagen.

Ska själv sticka iväg nu. Motvilligt. Men jag vet ju att det är värt det. Efteråt. Flört

• Ussaka

Beklagar verkligen, ni som misstänker eller konstaterar mf. Så fruktansvärt trist!

Jag mår illa idag. Konstigt nog blir det värre när jag är ledig, så länge jag är på jobb verkar det som att illamående och trötthet går att förtränga. Så är jag så jäkla hård i magen, har inköpt och käkat katrinplommon, hoppas det hjälper :)

• Ussaka

Uff igår mådde jag så bra och idag mår jag också så bra. Inget illamående. Vilket är skönt iofs men man blir ju nervös när det försvinner symtom sådär.

• Ussaka

Jag är i vecka 7+1 idag. i morse mådde jag strålande, blev nästan orolig över bristen på symtom men tji fick jag och resten av dagen har jag varit hungrig och illamående i en salig röra. När jag går länge får jag lite ont i ryggen också, mindre skoj. Plus det drar och molar på nere i magen.

men det är ju ändå skönt på ett sätt att ha symtom, hellre med än utan! :D

• Ussaka

Godmorgon alla härligt lyckligt gravida!

Vi väntar vårt första barn och vi har ingen ambition att försöka ta reda på könet. Jag är totalallergisk mot kläder och prylar som signalerar ett visst kön.  Så jag kommer att shoppa loss kläder som passar vilket som, bara de är fina och funktionella :D

Ska försöka dra iväg och träna men mår ganska illa så jag känner mig lite halvsugen. Tycker att illamåendet blir värre när jag rör på mig tyvärr. Men man kan väl inte behöva sitta still i nio månader?

• Ussaka

det verkar som att jag är en av de lyckliga för vilka de där akupressurarmbanden faktiskt fungerar skapligt mot illamående! Hurra!

• Ussaka

Nangijala: du får ju äta brieost om den har varit i ugn och blivit varm. Såhär skriver livsmedelsverket: "Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta."

• Ussaka

Dancia: Hoppas hoppas det ordnar sig för din kille! Så hemskt! Hoppas det inte är så allvarligt, min pappa hade liknande i våras, det visade sig vara en infektion på balanssinnet i öronen. Hoppas det ordnar sig! Styrkekramar

• Ussaka

Jag trodde det skulle ta några gånger att få plus, men o så fel jag hade. Det tog sig på första försöket så både jag och min kille blev ganska paffa! :)

• Ussaka

MissFörstånd: jag oroar mig heller inte särskilt mycket trots att detta är mitt första barn. Går in i vecka 12 idag så snart är den värsta orostiden över dessutom. Iofs vet jag att min mamma fick missfall i vecka 14 innan hon fick mig så man kanske inte ska ropa hej riktigt än...

Men annars känns det i hela kroppen att det liksom är meningen att denna unge vill komma till världen... kände det redan under ägglossningen! det var någon som ville bli till, precis så kändes det, så nu litar jag på att den fortfarande är lika envis och håller sig fast därinne.

• Ussaka
    gammelmamma skrev 2012-02-01 17:32:01 följande:
    Det känns som det är många av oss som har det jobbigt med graviditeten. Finns det några i tråden som mår bra och jobbar, kan inte ni dela med er  lite om hur det är? Det skulle vara så kul att få veta hur det känns, jag har inte kunnat jobba någon av mina 5 graviditeter
    Jag mår bra! :) Lite dragningar i magen och myrkrypningar i benen men annars så mår jag utmärkt och kan jobba på som vanligt. Det måste jag kunna också, är ledare för en teatergrupp med premiär i mars så jag får bita ihop om det blir tungt, men det verkar ju gå bra hittills...

Hoppas det lättar för er som har det jobbigt, nu kommer ju ljuset tillbaka iaf. Alltid nåt!
Svar på tråden Juni-barn