Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Även här ny +ad och är beräknad till 12 juni väntar mitt tredje barn och är 31 år men då senaste är snart 7 år så känns de nästan som att detta är nytt ändå. Mycket beroende på helt nya symtom ja inte haft under tidigare graviditer så som blödande tandkött, läckande bröst och en hemsk smärta som ibland yttrar sig i nere mage och rygg tillägna hela min fredag på gynakuten som tur var inte hitta något fel förutom ja hade högt blodtryck och en vilopuls på 134 men är inbokad på ett extra ultraljud den 19 och jag ber till gud min lilla bebis även då mår bra! Har ni andra upplevt dessa smärtor? Och ska jag oroa mig så mycket som jag gör?

• JennieJ

Mysigt att se så många som ska ha lixsom mig under Juni månad (om allt går som de ska) Har en liten fråga då ja är ny på denna sida och det är "graviditeskalendern" som finns på denna sida? Har tryckt in och fått fram hur många dagar jag är gången osv men skulle vilja ha den liggande på min profil jag sett att många andra har! Fattar dok inte hur man ska gå tillväga bara? Så liten vägledning hade uppskattas lycka till alla med era guldklimpar i magen

• JennieJ

Ett litet råd till er som känner att tarmarna bråkar och ni känner er uppblåsta i magen! Glad
    Skrev en tråd här inne om detta problem och fick förslaget/ idèn av en trevlig människa att blanda ihop denna röra!
    Har nu testat en dag och blandar ca 1½ msk med denna röra  i ett glas med ca 2 dl filmjölk. Smakar dok inte så gott men har redan börjat ge resultat Glad

www.tasteline.com/Recept/Ravlandarora

• JennieJ
    MissFörstånd skrev 2011-10-12 08:38:43 följande:
    Jjohansson - jag förstår inte. Vad är det för röra??
    Man kokar ihop
    7 dl vatten
    2 dl katrinplommon
    1-1 1/2 dl russin
    1 1/2 dl hela linfrön
    1 1/2 dl vetekli

Och sedan har en klick av detta i tex fil, flingor eller gröt

Och dessa sakerna gör att tarmarna börjar arbeta och håller igång. Hade så ont att jag kunde inte röra mig innan utan trodde verkligen att jag skulle sprängas men nu känner jag hur de bubblar och tarmarna börjar sakta men säkert arbeta igen. Det som är bra att denna röra håller sig en vecka i kylen så de är inget man måste greja med varje dag.
  • JennieJ

Har beställt en svart tröja de stor GRAVID på magen som jag ska ha på mig när lillkillen här hemma fyller 7 år och släkten kommer för då har jag precis gått in i vecka 13 Skrattande

• JennieJ

Tycker de är en trevlig tråd att läsa jag själv var 20 vid första barnet och 24 vid andra. Om allt går som de ska med denna skatt i magen så kommer jag vara 32 när den födds är dok inte samma pappa till denna sista utan killens första baby så han är mer orolig och glad än mig hur de nu går ihop? När de gäller vikten har ja inte haft de lätt! När jag var 19 och blev gravid med dottern så vägde jag 55 kilo vid inskrivning och 1 vecka innan hon föddes vägde jag 86 kilo alltså gick jag upp 31 kilo. Med pojken vägde jag 87 kilo vid inskrivning och pga mycket problem med den graviditen så gick jag upp till 131 kilo då ja under 6 månader låg till sängs med massa mediciner. Denna gång har jag redan gått upp 5 kilo även om jag bara är 5+4 gången så var de slutar denna gång vågar jag knappt tänka på. Men hade lyckas gå ner en del innan så jag ber till gud jag håller mig under 100 sträcket :-P även här är de mamma kläder som gäller på trosor och byxor!

• JennieJ

Jag ska på ett tidigt vul på onsdag pga problem i min förra gravidtet och då är jag i vecka 6+4. Har redan gjort ett för 6 dagar sedan och då såg man bara en cellklump vilket är vanligt i vecka 4+5 så nu hoppas dom se mer den 19e. Och min barnmorska hjälpte mig med dessa 2 tidiga vul undersökningar

Svar på tråden Juni-barn