Inlägg från: Syster Lycklig |Visa alla inlägg
  • Syster Lycklig

Juni-barn

Här är en till med bf 3.6 om allt går vägen... Har både missfall och utomkvedshavandeskap i bakgrunden så jag försöker vara en aning återhållsam. Har smygläst er tråd nu under veckanFlört

Jag var på VUL igår i v.4+3 pga de tidigare utomkvedshavandeskapen. Det var för tidigt så inget syntes i livmodern och det kan man inte heller i dessa veckor men en tjock och frodig livmoderslemhinna vilket är ett gott tecken Nästa vecka blir det nytt VUL.

Jag har inte speciellt mycket symptom vilket förstås oroar mig. Dåligt humör är kanske det mest påtagliga. Lite små sjuka bröst och molvärk nu som då.

Det här blir förhoppningsvist mitt andra barn. Har en son som är 9 år gammal som har väntat länge på syskon

• Syster Lycklig

Jag är i vecka 5+1 idag. Har inte speciellt mycket symptom heller (skulle gärna ha mer:)
    Det enda jag känner är lite molvärk mer till höger sida och en aning svällda bröst. Inget illamående, ingen trötthet eller annat. Antar att det är för tidigt ännu...

Någon annan som inte har speciellt många symptom eller har ont i ljumskarna?

• Syster Lycklig

Vecka 6+1 för mig idag.
    Hur mår ni andra som är ungefär lika långt gångna?

Jag har nattvak på jobbet från och med ikväll och det är något jag helst skulle slippa just nu.
    Nog skall det väl också gå på nåt vänster...

Är det någon annan som följt med bloggen "Att vara nåns fru" under dagen? Otroligt spännandeGlad

• Syster Lycklig

Här är en till som är ordentligt svullen. Magen fungerar inte alls som den gjort tidigare...
    Har också en del molvärk och stick men inget oroväckande. Hoppas det är lilla nöten som växerSolig

Jag har VUL om några dagar, kommer då att vara i vecka 6+6.

Min gosse på 9 år vet att jag är gravid. Jag hade glömt ett graviditetstest i badrummet. Han kom med det i högsta hugg och frågade vad det var...Försökte mig på en dålig lögn men han gick inte på det så det vara bara att säga som det var. Han blev jätteglad! Han vet att han inte får berätta för någon ännu men han har nog svårt att hålla tyst. Han önskar ju förstås sig en lillebror som skall heta AlexanderGlad

• Syster Lycklig

jjohansson: Det är inte farligt med växtvärk så länge smärtorna känns mitt i tjejmagen och ungefär som mensvärk. Kvinnor med bakåtlutad livmoder har mer växtvärk i början av graviditeten. Det kan vara en orsak. Att växtvärken tilltar till kvällarna och då du är mer i rörelse är också normalt. Ifall smärtorna känns mer på en sida skall du söka vård. Det som kan lindra växtvärken är att ha en varm vetedyna el dyl på magen eller en varm dusch.

• Syster Lycklig
    M karl skrev 2011-10-14 20:36:33 följande:
    Jag är i v.7 (6+6) och jag har ikväll nu börjat blöda, så jag antar att mitt andra raka missfall är ett faktum. Är så ledsen...Gråter
    Fy, vad tråkigt! Ska hålla tummarna att det är frågan om en annan sorts blödning än missfall. Blödningar under tidig graviditet är ju ändå rätt vanliga...

Kramar
  • Syster Lycklig

Var in till jobbet på VUL idag (jobbar som barnmorska).
    Fick konstaterat att det är en ofostrig graviditet / ovum.
    Mitt 5 missfall...just nu känns allt väldigt tungt.

Lycka till ni andra!

Svar på tråden Juni-barn