Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Juni-barn

Hej, här är en till som nyligen plussat med BF i Juni. Vet dock inte riktigt när men runt 10-14 Juni. Dock räknar jag med förlossning i början av Maj.
    Vårt tredje barn, vi är båda 25 och bor utanför Karlskrona. Någon mer här från de trakterna?

• Zvartaliljan
    M karl skrev 2011-10-14 20:36:33 följande:
    Jag är i v.7 (6+6) och jag har ikväll nu börjat blöda, så jag antar att mitt andra raka missfall är ett faktum. Är så ledsen...Gråter
    Åhh fy vad jag lider med dig Håller tummarna för att det inte är ett mf!!
  • Zvartaliljan

Usch jag mår så illa...inget vill stanna nere mer än typ nyponsoppa. O jag vet av erfarenhet att detta bara kommet bli värre o värre (haft hyperemesis två graviditeter).
    Vet ni om det är ok o dricka cambridge?? Jag vet att det inte rekommenderas för gravida, men är det pga att gravida inte ska banta eller för att de innehåller något farligt?? Tänker att det måste ju iaf vara bättre o få i sig en cambridge-shake än ett glas nyponsoppa.

• Zvartaliljan
    Kajsa9001 skrev 2011-10-15 11:28:51 följande:
    ja det är jätte jobbigt, jag sa det till min pojkvän att kommer det igen så ringer jag till akuten, ja känner ju att det små molar, men det är ju inte dem "sammandragningarna" som innan..vilken vecka är du i? jag har gått in i vecka 6, så det är ju så litet så man tycker det är konstigt att det skulle kännas så mycket?
    de gör inget på akuten...de kan ju inte förhindra ett missfall på något vis ändå och de tar inte emot om man inte börjat blöda kraftigt, knappt de tar emot akut då heller utan man brukar få en tid framåt för att kontrollera och ev. göra en skrapning om man gått lite längre fram i graviditeten.
    Jag har fått tre missfall, aldrig fått åka in akut.
  • Zvartaliljan

Var bor ni där man får akuttid så lätt? Här får jag inte akuttid om jag inte är säker på att jag fått mf o behöver skrapning typ...här skulle de bli arga på mig om jag ringde o bad om tid för att jag inte känner några symtom eller tvärtom har jätteont i magen. När det är så tidigt i graviditeten alltså, har man gått längre lyssnar de förstås om man är orolig så man får komma in. Bor i Blekinge. Här har vi bara ett UL också, på flera andra håll får man ju 2. Så orättvist tycker jag

• Zvartaliljan

Finns ingen gynakut där jag bor...o i Karlskrona finns det väl bara den på sjukhuset tror jag. O där är det sjukt lång väntetid och inte så man får komma på någon "öppen tid" eller så vad jag vet. Först måste man till vc och sen remitterar dom i så fall vidare till gynakuten. Är det helg så vc är stängt krävs det nog en del för att få komma till gynakuten...det ska liksom verkligen vara AKUT här om man ska få komma. Magont, inga symtom eller lite blödningar o sånt i början av graviditeten räknar de inte som något akut...

Det gäller alla avdelningar här för den delen...är så jävla trött på sjukvården...de har sagt nej när jag ringt innan och bett att få komma in akut med mina astmasjuka barn...en gång lyssnade de VIA TELEFON på andningen o tyckte inte det var akut. När jag sen åkte in ändå o sket i vad de sagt på telefon så tog de emot honom så fort vi kom in...88% syresättning visade det sig....lust o anmäla den där idioten som svarade när jag ringde...

Ännu värre var det när vi bodde utanför Kalmar...deras gyn o BB ger jag inte mycket för...storstäderna verkar vara mycket bättre där det finns privata mottagningar.

• Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2011-10-15 16:03:32 följande:
    En liten fråga till er alla? Vad ska ni äta till middag denna lördag?
    blev en cambridge-shake...får inte ner något annat än flytande just nu.

Ang. förstoppning så är jag jätterädd nu för hur det ska gå...har ett svårt framfall sen förra förlossningen som gör att jag redan liksom är kroniskt förstoppad o tar medicin för det, nu kan jag inte ta den medicinen när jag är gravid och jag får bara inte bli förstoppad...får liksom knappt ut det då och får kramper så jag ligger dubbelvikt av smärta till slut...

Usch jag vill hoppa sisådär 7-8 månader framåt i tiden...hatar o vara gravid! vill bara ha bebisen...
  • Zvartaliljan
    OHs mamma skrev 2011-10-15 19:09:45 följande:
    Får man verkligen äta blodigt kött?! Det är jag verkligen tveksam till!
    nötkött är ju ingen fara. Griskött o kyckling man ska akta sig för, det ska helst vara välstekt.
  • Zvartaliljan
    JennieJ skrev 2011-10-15 20:05:22 följande:
    Liljan o loppan ajdå hoppas verkligen att du hittar en lösning för de där måste verkligen vara svin jobbigt
    jo det är anledningen till att vi skaffar tredje barnet nu...hade egentligen velat vänta några år och fått två-tre barn till senare i livet (är bara 25 så har gott om tid) men läkaren sa att så länge kan jag inte vänta med operationen. Nu blir det detta barnet sen blir det operation (sen kan jag alltså inte få fler barn efter den) för jag kan inte leva så här...

Så ni som har förstoppningar...se till o verkligen sköta kosten o ta laxerande om det behövs. Annars kan ni hamna i min sits till slut...
Svar på tråden Juni-barn