Inlägg från: Kajsa9001 |Visa alla inlägg
  • Kajsa9001

Juni-barn

Godmorgon!! Grattis till alla er som har plussat!!

Själv plussade jag först i söndes sen ett tydligt plus i måndes! BIM är på torsdag!
    Jag fick ett MA i April när jag var i vecka 10..och ber till gud att det ska gå bättre den här gången:)

Jag har inte hunnit få så mycket symtom än, jag har molvärk till och från,, och är enormt trött hela tiden..annars mår jag utmärkt,

• Kajsa9001
    JennieJ skrev 2011-10-15 11:12:14 följande:
    Knappt sovit i natt pga smärta och den håller i sig även idag springer som en dåre på toa hela tiden då det känns som jag vilken sekund som helst ska börja störtblöda riktigt rädd och orolig! Någon mer som har ont?
    Hej! Vad skönt att veta att det finns fler som har så ont som jag..ca. tio min efter ja vaknade i morse så fick jag riktigt ont, det kände som någon vände och vred sig, och det gick ner i låren, fruktansvärt, med ett missfall i bagaget så var jag säker på att det snart skulle börja stört blöda..men som tur var gjorde det inte det..usch man blir så rädd, det har gått över nu som tur är...förhoppningsvis så är det vi känner normalt.
  • Kajsa9001
    JennieJ skrev 2011-10-15 11:26:49 följande:
    Kajsa9001 låter exakt som de är mina smärtor du pratar speciellt att de går ner på låren lite. Med viloläge i soffan och 2 alvedon hoppas ja de släpper mer här dok oron för blödning ligger och maler i bakhuvudet
    ja det är jätte jobbigt, jag sa det till min pojkvän att kommer det igen så ringer jag till akuten, ja känner ju att det små molar, men det är ju inte dem "sammandragningarna" som innan..vilken vecka är du i? jag har gått in i vecka 6, så det är ju så litet så man tycker det är konstigt att det skulle kännas så mycket?
  • Kajsa9001
    Zvartaliljan skrev 2011-10-15 11:48:51 följande:
    de gör inget på akuten...de kan ju inte förhindra ett missfall på något vis ändå och de tar inte emot om man inte börjat blöda kraftigt, knappt de tar emot akut då heller utan man brukar få en tid framåt för att kontrollera och ev. göra en skrapning om man gått lite längre fram i graviditeten.
    Jag har fått tre missfall, aldrig fått åka in akut.
    jag har haft två missfall..både gångerna har jag fått komma till akut...det har inte varit några som helst problem..och har jag riktigt ont som jag hade i morse och knappt kunde röra mig, så vet jag att ja hade fått komma till, man får vara envis bara..jag antar att det varierar var man bor kanske..
  • Kajsa9001
    JennieJ skrev 2011-10-15 16:03:32 följande:
    En liten fråga till er alla? Vad ska ni äta till middag denna lördag?
    OOoo.. idag ska vi äta ute:) jag ska nog ha black and white, mycket gott..
    Ja kan ju inte säga att jag tänker allt för mycket på vad jag stoppar i mig?, tycker dem ändrar sig hela tiden:) Fick höra att man inte får äta räkor...?! jag som älskar det...
  • Kajsa9001

Godmorgon alla! Vaknade med värsta illamåendet, och blir överlycklig! Älskar symtom!...hur mår ni andra idag?

• Kajsa9001
    sophieand skrev 2011-10-16 08:26:39 följande:
    Usch. Illamåendet är jag inte särskiljt förtjust i, men det går an eftersom man vet varför. Däremot inatt hade jag väldiga smärtor. Det högg till på höger sidan, så känner mej uppskakad idag..
    Ja det hade jag igår också, kom och gick hela dagen..det är obehagligt:( men det verkar vara många som har det så, så man får väll försöka slappna av...jag har haft två missfall men ingen av dem har jag haft dem smörtorna, utan det har kommit enorma smärtor och blödning samtidigt, så så länge man inte blöder så borde det vara helt normalt.
  • Kajsa9001
    sophieand skrev 2011-10-16 08:32:52 följande:
    Molvärk har jag som haft till och från. Men igår riktigt högg det så att jag inte ens kunde stå upp. Men det får visa sej, jag försöker tänka positivt..
    Men det gjorde det på mig med igår :) Klart vi alla måste vara positiva...vi får ta en dag i taget, och njuta..
  • Kajsa9001
    sophieand skrev 2011-10-16 08:37:44 följande:
    Oki. Då känner jag mig ännu mer positiv.;)
    När har du Bf?
    15juni...du då?
  • Kajsa9001

busbus jag har jätte mycket flytningar hela tiden, så vet inte om det beror på sex direkt

• Kajsa9001
    Uddabus skrev 2011-10-16 08:51:40 följande:
    Ja fast den var slemmig... Blev bara så orolig för att det kunde vara början till missfall. Är i v 7 o har mått jätteilla från o till.. Brösten ömma som fan..
    tror inte det är någon fara:)
  • Kajsa9001
    Dancia skrev 2011-12-09 14:31:32 följande:
    Sweet life: Jag tror också att han bara behöver tid och när du inte pressar honom så verkar han ju mjukna och tänka på dig och ditt mående, tycker det är jättegulligt att han tänkte på mat till dig :). Håller tummarna för att han snart känner sig redo för detta.

busbus: Fy vad tråkigt :(. Hoppas att allt löser sig med boende och hur ni ska berätta för barnen och allt. Det positiva i detta är att du slipper leva med en man som får dig att känna att du gjort något dumt mot honom och slippa ha någon som drar ner dig helatiden. Hoppas att du iallafall kan fokusera på din graviditet och ta hand om dig.
    Vill bara komma in här brukar inte skriva här så ofta, men känner för att skriva till dig när jag läser att din man kanske har MS.

Min mamma fick MS för tolv år sen och vän till mig för 7år sen..båda dem två lever helt normalt idag utan mediciner, och får skov några gånger om året som ter sig som att inte kunde se på ena ögat eller inte kunna lyfta en hand..båda dem påstår att det är en lätt sjukdom, fast jag vet ju att det finns dem som har ett annat händelseförlopp där sjukdommen blir värre.. båda dem två vägrade låta sig bli sjuka på riktigt, och låtsade om att dem inte hade sjukdommen och började istället jobba direkt efter diagnosen, och en idag som t.ex med min mamma då så vet ingen att hon har sjukdommen, då det inte märks..hoppas du fick lite stöd i detta, och kan lugna dig med att det absolut inte är alla som lider av sjukdommen.
Svar på tråden Juni-barn