Dancia skrev 2011-12-09 14:31:32 följande:
Sweet life: Jag tror också att han bara behöver tid och när du inte pressar honom så verkar han ju mjukna och tänka på dig och ditt mående, tycker det är jättegulligt att han tänkte på mat till dig :). Håller tummarna för att han snart känner sig redo för detta.
busbus: Fy vad tråkigt :(. Hoppas att allt löser sig med boende och hur ni ska berätta för barnen och allt. Det positiva i detta är att du slipper leva med en man som får dig att känna att du gjort något dumt mot honom och slippa ha någon som drar ner dig helatiden. Hoppas att du iallafall kan fokusera på din graviditet och ta hand om dig.
Vill bara komma in här brukar inte skriva här så ofta, men känner för att skriva till dig när jag läser att din man kanske har MS.
Min mamma fick MS för tolv år sen och vän till mig för 7år sen..båda dem två lever helt normalt idag utan mediciner, och får skov några gånger om året som ter sig som att inte kunde se på ena ögat eller inte kunna lyfta en hand..båda dem påstår att det är en lätt sjukdom, fast jag vet ju att det finns dem som har ett annat händelseförlopp där sjukdommen blir värre.. båda dem två vägrade låta sig bli sjuka på riktigt, och låtsade om att dem inte hade sjukdommen och började istället jobba direkt efter diagnosen, och en idag som t.ex med min mamma då så vet ingen att hon har sjukdommen, då det inte märks..hoppas du fick lite stöd i detta, och kan lugna dig med att det absolut inte är alla som lider av sjukdommen.