• Memso

Juni-barn

Hej och grattis till alla plussande!
    Jag plussade själv förra veckan, BF 12 Juni! Stämningen är på topp här hemma just nu och både jag och sambon flyger runt på små moln :) Det är mitt första barn, som jag längtat! :)
    Skulle gärna vilja hänga på er här! :)

• Memso
    Ensortsmamma skrev 2012-03-04 18:30:33 följande:
    Vill bara ge ett tipps till alla med dödande fogar! Testa TNS ! HELT fantastiskt:) jag fick en utskriven nu i veckan och den är verkligen helt underbar, SÅ skönt att sätta på den när man han så ont. Bäst är när jag får lägga mig raklång på mage på divanen i soffan. Så jag kan varmt rekommendera er att testa detta fantastiska hjälpmedel :)
    Jag har också fått en utskriven, ska hämta den i morgon! Hoppas verkligen att den kommer funka på mig med!
  • Memso

Måste skriva om min lycka.. Var på 3D i fredags och jäklar vad häftigt det var!! Inte förrän nu så har jag tagit till mig bebisen, har inte riktigt haft tid att vara gravid innan. Men nu när jag har sett ansiktet och dessutom vet könet på den jag bär på så nu helt annorlunda, nu kom längtan och kärleken!! ;)

• Memso

Hej alla!
    Är mitt i barnvagnsdjungeln och tänkte be om lite tips..
    Kommer få en vagn av min mamma som är från 09, en Brio Happy kombivagn. Den är ju rejäl och superbra när man är ute mycket ock så..
    Men nu kommer jag till det jobbiga, skulle vilja ha en till vagn, en som är lite mindre och smidigare med svängbara framhjul.. en som passar för stadsmiljön.
    Eftersom jag redan har en vagn så känns det dumt att lägga flera flera tusen på vargn nummer två som inte kommer användas lika mycket..
    Någon som vet nån mindre smidig vagn till ett bra och billigt pris?? :)

Mycket text för ett sånt litet problem :p haha

• Memso
    gammelmamma skrev 2012-03-13 14:15:47 följande:
    Vi hade en crescent M300 till vår dotter som är 2,5 år nu. Det är jättesmidig och ganska billig på blocket. Min är inte till salu tyvärr eftersom vi kommer använda den till henne som en sulky nu när hon får syskon.
    Tack, jag ska ta och se vad det är för vagn!!!
  • Memso
    gammelmamma skrev 2012-03-13 14:42:43 följande:
    Jag såg att det fanns några ute nu. Vart bor du? Det som är så smidigt är att man gör om liggdelen till sittdel med bara ett litet "remklipp" så man har alltid både ligg och sittdel med sig. Den är lite bred om jag ska gnälla över något. När vi har gått bort på kvällen, typ till kompisaroch så så har viinte tagit med hjulen utan bara skenorna. Då har man en vagga och en babysitter med sig.

Jag bor i Eskilstuna..

Ja jag hittade lite bilder och tyckte det var supersmart med vaggan. måste flirta med sambon, för den vagnen gillade jag!!
  • Memso
    Baby1112 skrev 2012-04-04 23:40:29 följande:
    Åh, nyss hemkommen från Titanic 3D. Själva 3D kunde de hoppa över, annars var den lika bra på bio nu som för femton år sedan.

Har även beställt vigselring idag, så fin! Sen hade vi samtal och övning med prästen. Nu blev allt på riktigt, bara två veckor kvar... :)

Mina fogar och en ständig yrsel begränsar tillvaron! :/ Men "bara" tio veckor kvar.

Åh, jag ska också gifta mig! Den 14e så det är liiite mer än en vecka kvar!! Så spännande :)
  • Memso

Här har ni en som inte är en aktiv skrivare men däremot en aktiv och trogen läsare :) (räknas det?) ;)

BF 15/6

• Memso
    Annelie81 skrev 2012-05-11 19:49:30 följande:
    Idag fick jag veta att jag skall hålla mig hemma imorgon för en babyshower! Mer vet jag inte....
    Någon annan som haft eller skall ha?
    Mina vänner bakade in en babyshower i min möhippa för ett tag sen. Tyckte det var jättemysigt!! :) Hade aldrig hört om nån här hemma som haft det tidigare.. för mig är det väldigt amerikanskt :p haha, men jag gillar idén och tänker föra den vidare :)
  • Memso

Var hos BM idag, alla värden och så såg bra ut.. Huvudet har vart neråt och ruckbart i över en månad MEN nu har han vänt sig och ligger i säte!!! Har fått tid till ett vändningsförsök i nästa vecka. Lite nojjig över detta, någon som gjort ett vändningsförsök tidigare??

Svar på tråden Juni-barn