• m1ni

Juni-barn

hej! jag hoppar in här oxå :)
    fick mitt första plus i onsdags den 12e.
    detta är min första graviditet, och som inte var helt och hållet planerad men förstås väldigt välkommen ändå :)
    jag tror att jag är i v.6 idag (5+0) , har haft ganska oregelbunden mens sen jag slutade med minipiller i dec.
    ska ringa bm på torsdag och sen hoppas jag på ett vul snart. 

hur mår ni? :)    

• m1ni
    RocketQueen skrev 2011-10-17 23:58:04 följande:
    På väg hem nu efter ett 13-timmars pass på jobbet. Trött!! Och jag är helt slut i höfterna! Ska inte sånt komma senare? aaaaj....

min syster gick hem som sjukskriven pga foglossning redan i v 12. 
    så har man otur kommer det tidigt, och för andra kanske inte alls.
    se till att skaffa dig ett bälte i tid :)  
  • m1ni
    Tre Flickor skrev 2011-10-18 13:25:34 följande:
    Hej alla mammor och blivande mammor!

Idag har jag ÄNTLIGEN varit på VUL och fick se mitt lilla Hjärta för första gången. Längden var 13,5 mm och jag fick BF justerat till den 30 maj. Det lilla hjärtat pickade så fint och allt såg bra ut. Jag är såååå glad Glad Foto finns i bildtråden om någon vill kika.

åh, vad kul :D

• m1ni
    RocketQueen skrev 2011-10-19 03:08:28 följande:
    m1ni: Jag har ju aldrig gått så långt i en graviditet tidigare att jag har hunnit få foglossning så jag har ju ingen aning om hur det ska kännas och vad jag ska akta mig för! Men det känns liksom på framsidan av höfterna om man kan säga så. Men jag är i mitten av vecka 8! Det är för tidigt för krämpor! Inatt tar jag det lugnare på jobbet iaf...

Fråga din barnmorska annars vettja, så kan nog hon hjälpa dig :)
    Som sagt, vissa drabbas ju tidigare än andra av foglossning eller andra krämpor. 
    Hoppas att det går bra inatt :)   
  • m1ni
    sötäpplet skrev 2011-10-22 21:28:31 följande:
    Jag får tyvärr hoppa ur den här tråden. Har tillbringat dagen på gynakuten med ett pågående missfall.

Är fortfarande overkligt men får väl se det som att det var otroligt att det skulle gå hela vägen på första försöket. Så nu är det att repa sig efter sorgen, invänta att blödningen slutar och att nästa mens kommer. Tror att vi försöker igen då. Eller kanske lite senare. Beroende på om vi lyckas laga våra trasiga hjärtan jag och min man.

Undrar vad jag ska göra av den lilla bodyn jag köpte igår, eller dagboken jag fört sedan pluset. Usch, allt är så sorgligt.

Önskar er andra lycka till och håller verkligen tummarna för att ni ska slippa hamna i min situation!

beklagar verkligen.
    fy vad orättvist det är. ta hand om varandra! 
  • m1ni

detta är första barnet och vi vill veta vilket kön det blir :)
    vi tycker helt enkelt att det skulle kännas lättare att både relatera till den lille/a, och köpa kläder / inredning osv.
    och så är vi nog lite för nyfikna ;)

• m1ni

Hallå tjejer!

Igår var jag på en privat gynmottagning och gjorde ett vul. Lillhjärtat pickade på för fullt och var 10,3 mm. V 7+0. :)
    Gjorde vul för att få veta mer exakt hur långt gången jag är, och för att jag var såå nyfiken på om det verkligen fanns nån där inne :)

Hur som helst, bm hittade en 5 cm cysta på min ena äggstock. Hon sa att jag inte skulle oroa mig sålänge den inte gjorde ont.
    Hon sa att man absolut inte skulle "röra" den (inte såhär tidigt i grav. iaf), som tydligen vissa doktorer tycker. Förhoppningsvis skulle den försvinna av sig själv.
    Finns det någon som har erfarenhet av detta eller vet nåt?

• m1ni

Gullgrodan: bm frågade om jag ville att hon skulle titta på den igen. men hon lät så lugn så jag brydde mig inte om att boka nån ny tid. men så länge den inte gör ont så är det ingen fara eller?

jag var ju hos en privat gyn, och tänker iaf berätta hos min vanliga bm om cystan när jag ska på inskrivning om två veckor. får se vad hon säger.
    enligt privata bm så skulle man absolut inte vara o peta på cystan så här tidigt i graviditeten (om man inte får problem) då tydligen junior livnär sig på den nu innan det bildats nån moderkaka. om jag förstod det hela rätt.

• m1ni

smultron87: ring en privat gynmottagning om du är nyfiken ;)
    det var ju lite därför jag gjorde det. och för att få veta hur långt gången jag är.
    säg att du är osäker på hur långt gången du är så är det nog inga problem :)

• m1ni

smultron87: jaha, vad synd. men den som väntar på nåt gott ... ? :)

• m1ni

Hårfärgning ska inte vara farligt. Vet folk som färgat hos frisör när de varit höggravida och frisörer borde väl veta. Som sagt, färgen kan bli lite annorlunda eller inte ta alls ;)

Appropå vagn så är jag väldigt sugen på brio go, alternativt brio sing. Nån som har erfarenhet? Tycker dom verkar väldigt smidiga och lätta.

• m1ni

mammaemma - ja jag tycker sing och go påminner mycket om varandra i utseende, förutom att singen ser lite högre ut och har djupare varukorg. men båda går att klicka fast babyskydd på. en till fördel är ju att de i princip inte tar nån plats alls ihopfällda :)

• m1ni

Våran lilla är inte helt och hållet planerad. Slutade med minipiller i december, eftersom jag inte tyckte att det kändes bra att ha mens endast en gång om året. Kände att jag inte hittade något annat p-medel som passade mig heller, så vi körde helt enkelt utan. Hann inte få tillbaks min regelbundna mens helt på den här tiden heller.

Vi resonerade väl så att blir det bebis så blir det. Men vi försökte inte pricka in äl eller så. Plötsligt så kände jag bara att jag var tvungen att testa, efter att jag drömt en natt att jag var gravid. Vi blev chockade men jätteglada :)

• m1ni

Såg att nån undrade om Blossa-glöggen från t.ex. Ica. Det är lite alkohol i dem.
    Men min svåger läste på om det där när min syster väntade barn, och kom fram till att om man kokar glöggen i ett visst antal minuter så går den att dricka sen :)
    Kommer inte ihåg hur länge men ska fråga.

• m1ni

Brio sing är absolut inte klumpig :)
    Det är en väldigt lätt och smidig vagn faktiskt. För mig står det mellan en sån, eller en brio go. De liknar varandra rätt mycket.

Svar på tråden Juni-barn