Inlägg från: Chris01 |Visa alla inlägg
  • Chris01

Juni-barn

Hej alla glada!

Nyplussad här =) vi fick vårt pluss IDAG =))) Ett stort & vääääldigt starkt pluss fick jag i morse när jag vakna och testa mig på BIM +1 =))
    2 mf bakom oss så nu tycker jag att det är vääääldigt mycket vår tur i hela 9mån =) Hoppas så! Orkar inte med fler mf..

Har vul den 8:e nov för tidigare koll och hoppas på att få ett höra ett tickande hjärta då, känns såååå långt iväg bara!

Maken är lite mer rädd än mig denna gången då han tyvärr får plocka upp spillrorna från hans fru när vi får mf så han vill vänta med att någon får veta det inom familjen, därför vänder jag mig till FL så länge, haha =)

Lätt illamående som är inte så illa, tröttheten tog totalt över mig idag dock, kan det va så tidigt med symptom i v.5 hörrni??? Och yrsel fram o tillbaka som heter duga, haft i ca 1v nu fram o tillbaka..
    senaste 3dgr har jag frusit som bara den och då var jag utomlands i söndags (kom hem igår) och det var 30+ där!! hahahaha =)

• Chris01
    Aikotakara skrev 2011-10-24 20:31:36 följande:
    Vad det verkar vanligt med att alla gör VUL?? Jag har inte hört någonting alls om det.. jag vill också se ett litet tickande hjärta :( Ska ringa för inskrivning på måndag, då går jag in i vecka 7.
    Här i Malmö får du ringa själv och boka en privat klinik för tidigt UL om du vill, annars får man vänta till rutinen vid v.14-16 tror jag, inte säker där.
    Jag boka när jag plussa så den 8/11 har jag tid för tidigt VUL då är jag i v.8 och får förhoppningsvis höra ett tickande hjärta! =)
  • Chris01

ELVIS MAMMA: Sådär ja, skriver vidare här till dig så inte andra blir sura mer på oss =)

Ska köpa påsen absolut! Kan du känna av molvärken längre fram ibland och sidorna ibland? Min är så varierande, och idag har jag haft så mycket stickningar i brösten alltså! Sidorna & bröstvårtorna gör sååå ont och är sååå ömma, jag kan inte ens sova på dom längre, älskar och sova på magen  =)
    Då jag redan har stora bröst så blir det drygt med ännu större bröst sen.. suck, haha.
    Ådrorna syns som attans också!! Hahaha, går rätt igenom och sticker helt blått utåt.. ;)

• Chris01
    Smotly skrev 2011-10-24 20:36:10 följande:
    Usch... jag är jätte orolig :S Jag gjorde ett gravtest förra veckan och plussade. Enligt räknare här så gick jag in i vecka 6 nu... Men jag känner inga vidare symptom förutom liknande mensvärk och ömmade bröst, men inget illamående eller nått :S Jag tycker det är jätte konstigt och blir orolig att något är fel eller är jag bara nojjig?
    Va inte orolig! Min BM sa idag att det är valigt att man känner mindre av allting, jag är i v.6 också och har jätte ömma bröst och bröstvårtor samt väldigt ont i svank och molvärk på kvällen, annars pendlar mitt illamående, ibland super mycket ibland inget alls och matlusten har försvunnit så jag dricker mest vätska..

Jag tror v.7 - 10 är nog mer av större symptom så att säga, jag ska väl va glad men tom tröttheten är inte sååå jobbig hos mig än =) hahaha!
  • Chris01
    PIO skrev 2011-10-25 12:22:35 följande:
    Nu har vi varit o sett vårt lilla underverk!! Ett fint tickande hjärta. V 7+3 fick bm det till fast både hon o ja tror att det inte stämmer :) hon sa att de va lite svårt att mäta men allt såg jätte bra ut. Så nu e de bara att vänta till inskrivningen som är den 16 nov. IdaElin0406- vår son fyller 5 år om en vecka. Han har väldiga problem med förkylningsastma, och han har en cp-skada. Men han är hur glad o go som helst. Skulle du se honom skulle du inte märka han skada förutom att han inte går själv. Men annars ser han ut som en helt normal 5åring. O nu äntligen ska han få bli storebror, ja hoppas innerligt att bebben i magen stannar kvar till v 38 iaf :)
    Grattis!! Själv tycker jag dagarna myglar sig fram tills UL den 8/11 alltså!!
  • Chris01
    Sweet life skrev 2011-10-25 10:54:57 följande:
    I stockholm får alla göra, men man blir inte erbjuden om man ä under 35 utan måste själv be om det då...

Nyss kom första spyan för den här graviditeten.... Trodde jag skulle klara mig med illamående som kommer och går utan att spy, men icke!
    Åt oliver förrigår som jag ÄLSKAR, spydde direkt efter... inga oliver nu icke..
  • Chris01
    gizmolarson skrev 2011-10-25 13:48:57 följande:
    var å gjirde vul igår eftersom jag hade fått "missfall" förra tisdagen kom det massa blod å två stoooora klumpar..men vad såg vi..jo ett levande foster..så då är väl man gravid igen då??!!
     fast nu blir jag nojig att bebis kanske var för lite..en vecka hit å dit..kan man mäta så fel?

jag som är en riktigt lattemorsa som dricker ca 5-7 latten om dan kan nu inte dricka en..suck..
    Grattis =) Kul och höra det gick bra iaf, mf är så fruktansvärda så dom önskar vi håller sig borta tack!!

Du kan dricka ca 2-3 koppar kaffer /dagen så 1 latte kan du nog dricka =)
  • Chris01
    Josenoah skrev 2011-10-25 14:08:32 följande:
    Va på inskrivning idag, allt kändes bra. Har samma barnmorska som jag hade när jag vänta min son. Är nu i vecka 6+4. Hoppas lill* stannar där inne :) hur mår ni alla? Jag har knappt några symptom förutom en svullen mage och lite ömma bröst.
    Jag boka hälsokontrollen idag, dom vill man går dit igen fast man har varit på hälsokontroll en gång innan (fick mf sen tyvärr) men det är okej för mig, fick nästa måndag så det ska bli kul och prata med samma BM igen =) Hon var trevlig! Är bara i 5+4 så går in snart i v.6 helt väl, hoppas också pyret stannar hela vägen denna gången =)

Min mage & bröst dödar just nu, brösten är såååå ömma och ådrorna syns verkligen igenom, molvärken i svanken är också jobbig och magen är så svullen på kvällen. Annars är det bara tröttheten som tar över idag, kan somna ståendes liksom.. puh. =) Hur gammal är din pojk?
Svar på tråden Juni-barn