• Smotly

Juni-barn

Jag plussade idag!!! :) Känns så himla overkligt!!! Jag vet inte alls hur jag ska göra nu... När ska man kontakta eb barnmorska? :)

• Smotly

Usch... jag är jätte orolig :S Jag gjorde ett gravtest förra veckan och plussade. Enligt räknare här så gick jag in i vecka 6 nu... Men jag känner inga vidare symptom förutom liknande mensvärk och ömmade bröst, men inget illamående eller nått :S Jag tycker det är jätte konstigt och blir orolig att något är fel eller är jag bara nojjig?

• Smotly
    Pinkflower880 skrev 2011-10-24 20:40:52 följande:
    Var glad om du inte känner illamående, du kan få låna lite av mitt!!! :)

Nä, men alla känner ju av olika. Dessutom är det avnligt att illamåendet just kommer längre fram. Jag fick mitt, med besked, förra veckan och då var jag i vecka 8.

Sen har jag kompisar som varit gravida utan att må illa en sekund... *avis*

Så jag skulle inte oroa mig i onödan om jag var du! Tänk på härligt det är att vara gravid istället! :)
    Haha ja jag är nog nojjig.. Det konstiga är att jag mådde illa innan jag visste att jag var gravid, och min mamma berättade hur hon mådde illa från dag 1 till förlossningen, så då började man ju fundera :(

Men jag ska njuta varje ögonblick av vårt lilla mirakel :)
  • Smotly
    Aikotakara skrev 2011-10-24 20:45:52 följande:
    Jag har samma som dig. Ömmande bröst och molvärk.. det känner jag iaf av mest. Sen kommer tröttheten/svagheten ibland och att jag måste kissa o så. Men jag känner mig inte speciellt gravid :S
    Ja jag är väldigt trött också.. Jag är bara rädd att mista det lilla som finns där inne :(
  • Smotly
    Chris01 skrev 2011-10-24 20:48:38 följande:
    Va inte orolig! Min BM sa idag att det är valigt att man känner mindre av allting, jag är i v.6 också och har jätte ömma bröst och bröstvårtor samt väldigt ont i svank och molvärk på kvällen, annars pendlar mitt illamående, ibland super mycket ibland inget alls och matlusten har försvunnit så jag dricker mest vätska..

Jag tror v.7 - 10 är nog mer av större symptom så att säga, jag ska väl va glad men tom tröttheten är inte sååå jobbig hos mig än =) hahaha!
    Jag hoppas det, jag är bara så hemskt nojjig! Vi har försökt så länge så det är nog hjärnspöken bara :)
  • Smotly
    Nangijala skrev 2011-10-25 08:02:43 följande:
    Ja men då får han "skylla sig själv".. Han visste ju att du skulle kunna bli gravid om han inte använde kondom, så där gjorde han ju ett val! Han kan ju inte kallt räkna med att du ska ta bort den lille..
    Stort grattis!!! Glad
  • Smotly

Oj oj, nu blev det helt FEL!!! Jag skulle citera ett annat inlägg än detta, FÖRLÅT det var inte meningen!!

• Smotly
    Gullgrodan skrev 2011-10-25 07:59:39 följande:
    Idag förlova jag och min sambo oss, hoppas på ett positivt besked imorrn vid VUL.
    Stort grattis till er <3
  • Smotly

Är det någon som haft som rosa blödningar?

Jag upptäckte det nu och är ännu mera nervös :(

• Smotly
    virvel skrev 2011-10-25 17:08:33 följande:
    Jag har haft bruna och lite blodröda, var i söndags och åkte direkt storgrinande till gynakuten, men lillen var för liten för att det skull ebli nåt vettigt gjort eller sagt, fick återbesök om 2 veckor. Och även om jag mår illa nu så törs jag knappt tro=(

En graviditet så blödde jag så mycket att jag fick åka ambulans i v 8, men den lille stannade kvar=)

Aldrig roligt, men jag tror att man blir skör i slemhinnorna 
    Oh kära hjärtaness!! Jag ska hålla tummarna för dig och er att det går bra :)

Usch, det är mitt första barn och jag vill verkligen inte förlora det..
  • Smotly
    Drakmamma skrev 2011-10-25 17:54:46 följande:
    Ja, jag hade en ljust rosa blödning i torsdags kväll, det kom liksom allt på en gång men det gjorde inte ont. Morgonen efter hade jag liiite brunt. Jag ringde BM och hon sa att det är heeeelt normalt. Det har inte kommit något efter det heller. Det var v. 7 förresten. Ring och fråga om du är orolig. Hon sa till mig att om det inte gör ont och inte börjar blöda mer så är det ingen fara alls.
    Nu lättade du min oro en heeeel del!!! Det gör inte ont... peppar peppar....

Tack såå jätte mycket!!
Svar på tråden Juni-barn