• Moa Li

Juni-barn

Hej! Jag fick också plus denna vecka  Cool

• Moa Li

mimi02: med ett missfall i bagaget ökar ju chanserna procentuellt att ni lyckas denna gången. Kommer gå toppen! Kram

• Moa Li

Jag har också vaknat med stark smärta. Jag pratade med en barnmorska och hon sa att det är så mycket som händer nu, men vila mycket. Jag var också säker på att det skulle komma en blödning.

...provade på att ha sex imorse, och orgasm gav också "mensvärk". Typiskt Flört Jag är i v.5, tror jag.

• Moa Li

Jag jobbar...sover sedan hela kvällen i soffan tills det är dags att gå och sova. så sjukt trött jag är nu. Gått in i v. 7 precis. Illamående under kvällen idag och har precis varit uppe och käkat flingor med choklad ... Uhh, hoppas inte illamåendet ska hålla i sig nu framöver

• Moa Li
    Dancia skrev 2011-10-26 16:02:34 följande:
    Fy, är en aning rädd för att bli magsjuk nu. Skulle precis äta 2 ägg, var jättehungrig och tog en första tugga med kaviar på och det smakade vidrigt, spottade ut så mycket jag kunde men råkade svälja lite i farten. Kaviaren var helt nyöppnad, men luktade apa så den är nog riktigt dålig :(. Tror ni det kan vara farligt om jag blir dålig av den? :(
    ...eller så luktar bara kaviar jä*t illa nu när du är gravid. Jag har provat att äta kaviar ett par gånger, men mår illa varje gång.
  • Moa Li
    Dancia skrev 2011-10-26 20:38:42 följande:
    Jag har som tur är inte blivit magsjuk än så jag slipper nog :). Ja den tanken slog mig också :), men jag bad mannen lukta på den och han tyckte också att den luktade illa, så den är definitivt dålig.
    Ok. Vad bra att du klarade dig. Usch, kaviar är iallafall inte någonting jag blir sugen på nu. hehe
  • Moa Li

Idag har vi varit på ultraljud och fått se en jätteliten bebis med ett stort pickande hjärta! Bebisen är 1 och en halv centimeter "sittande" ...pyttipytt, men man kunde ändå se små armar och ben. Nu känns det så mycket mer på riktigt. Måste ta hand om den lille där inne nu, äta bra och motionera lagom.

Jag kunde inte låta bli att berätta för en tjej till på jobbet när jag kom tillbaka efter ultraljudet. Kändes som hon hade avslöjat mig iallafall, om jag inte sagt någonting. Jag höll på att spricka av att inte få berätta. Är på rosa moln idag. Och känner att jag är oövervinnelig!!!

Även om det inte skulle gå bra hela vägen nu, det är ju fortfarande väldigt väldigt tidigt, men så kommer det gå.

Satt på konferens idag och tänkte på det lilla pickande hjärtat medan chefen pläderade. Kändes mysigt att få ha en liten hemlighet, med stort hjärta.

Vi fick en bild med oss... fast den får man ha bra med fantasi för att kunna tyda. Men man kunde se livmodern som svart och rund och den pyttelilla bebisen "simma" i mitten, med en navelsträng emellan. Hur häftigt som helst.

...men svårast är ju att inte berätta.

Ska få se bebisen igen i vecka 12, om 4 veckor. Till jul ska jag behålla min hemligheten, det lilla hjärtat.

Kram från Moa Li

• Moa Li

gullgrodan: Ja, vi fick i uppdrag att ringa kvinnohälsan nu och boka en tid. Nästa gång vi får se bebisen är det en bebis på riktigt.

• Moa Li

Pepita, åh, då har vi båda fått se ett pickande hjärta idag. Har fortfarande den underbara känslan kvar i kroppen. Nu är det bekräftat och tankarna går till datorskärmens bild och det är fantastiskt att veta att det finns ett växande hjärta inuti mig.

Grattis! 

Svar på tråden Juni-barn