Juni-barn
Hej!
Jag fick plus på stickan i torsdags och är nu i v 5 (4 + 5). Är 29 år, bor i Växjö och väntar alltså nu vårt första barn. Häftig känsla!
Hej!
Jag fick plus på stickan i torsdags och är nu i v 5 (4 + 5). Är 29 år, bor i Växjö och väntar alltså nu vårt första barn. Häftig känsla!
Hej på er alla blivande mammor!
Har läst den här tråden länge men inte kommit mig för att hoppa in själv, men nu gör jag det :).
Jag är gravid i v 9 (8+5) och längtar så efter att kunna skrika ut till hela världen att det faktiskt är en liten en i magen, att jag inte bara har lagt på mig :).
Mår ganska så bra jämförelsevis (om jag jämför mig med många här i tråden iallafall) men visst en och annan krämpa :). Brösten är superömma, jag har fått lite finnar i ansiktet (vilket jag inte brukar ha)... kan i och för sig bero på att jag har ätit mer godis än vanligt också ;)...
Det står ju överallt att man ska tänka på vad man äter, inte äta socker och så i onödan. Men är det farligt för barnet om jag äter något sött ett par gånger i veckan?
Har inte tränat lika mycket de senaste veckorna som jag brukat träna tidigare men tänkte ge mig på löpbandet ikväll, kommer nog flåsa värre! Är det fler än jag som blivit väldigt mycket flåsigare än tidigare nu som gravida?
Vilken blåsig kväll!
12 + 4 idag, nu går det snabbt tycker jag. Det får det gärna göra också för på lördag ska vi äntligen berätta för mina föräldrar att de ska bli mormor och morfar & på söndag gör vi detsamma för sambons familj. Jag är så nyfiken på deras reaktioner! Det kan nog bli en tår eller två...
Har ni berättat för era familjer att det är bebis på gång? Isåfall hur?
Tänkte göra något roligt av det... ännu roligare menar jag ju :).
Trevlig advent!
Imorgon är det äntligen dags att få veta om graviditetstesterna har lurat oss eller om detta är på riktigt och jag verkligen har ett litet hjärta till som slår inuti mig. Så förväntansfull o nyfiken inför morgondagen :)
Dröm sött!
Jag fick min RUL-kallelse tidigare i veckan, den 5/1 är det äntligen dags! Men nu kommer det gå fort känns det som, med hjärtljudet i torsdags i bagaget så känns det hur lugnt som helst nu.
155 tuffa slag i minuten & en och annan spark. Snacka om enkelt att göra blivande morsan stolt :)
Trevlig kväll alla!
Jag är inte någon aktiv "skrivare" i den här tråden, men har följt med och läst den sen starten :)
Kul att läsa om hur allashärliga tankar & krämpor ändras från vecka till vecka. Nu är det inte långt kvar för någon av oss. Så jäkla häftigt!
Ser verkligen fram emot att bli mamma och att få träffa min bebis. 27 dagar kvar nu, och bara 4 arbetsdagar :)
Ni som har gått hem från era jobb, vad pysslar ni med hela dagarna? Jag är rädd att jag kommer bli tokrastlös snabbt! Och jag vet ju att jag borde vila och allt det där, men det kommer jag nog inte göra hela dagarna ändå :)
Bakar ni?
Lagar ni mat?
Nått annat pyssel?
Jag behöver lite inspiration och hjälp på traven ;)
//Jennie
http://skattkistan.blogg.se
Spännande att läsa om vattenavgångar o slemproppar :) Hos mig är det dock lugnt som tidigare o inget tyder på att bebis är på väg... så nu sitter jag i bilen på väg till shoppingkaoset i Ullared :)
Perfekt att shoppa loss lite till pyret o till vårt nya hus.
skattkistan.blogg.se
Lilla Grynet: jag var på Ullared igår o kollade på Aventen, den kostade 449 kronor där!
Heja Linn007, kanske har det redan blivit bebis :).
Själv glädjer jag mig åt dagens besök hos BM. Få lyssna på hjärtat o se att allt är bra med bebisen. Tror att den har det så gött därinne att den stannar en stund till (BF 6/6), men visst hoppas jag på något litet tecken att något är på G :).
Spännande att läsa om hur alla känner dag för dag nu, man vet ju inte själv hur det ska kännas så att jämföra känslor känns bra ( även om alla förlossningar är olika).
Ha ännu en härligt solig dag!
Grattis till alla nya junimammor o bebisar förstås :).
Själv har jag BF imorgon o än så länge inga större känningar. Min BM pratade också om hinnsvepning igår när jag var där, men det blir gjort först vid nästa måndags besök om inget skett innan dess... Men nu håller vi tummen för en bebis som är punktlig precis som sina föräldrar :). Skulle finnas sämre sätt att fira nationaldagen på än med sin egna bebis i famnen.
Ha en fin dag alla.
Aj! Nu har jag haft regelbundna värkar i en timme. Mellan 3 och 10 minuter emellan dem. Något helt annat än de förvärkar jag känt tidigare. Kan det vara ngt på g kanske?
Än så länge ingen bebis... Men vilken natt. Värkar från och till med 20 min mellanrum efter alvedon. Lyckades sova lite mellan värkarna men jädrans vad ont det gör ändå!
Nu på förmiddagen har det varit allt från 30 min till 5 min mellan värkarna o nyss när jag var på toa var där slem i trosorna. Det känns som att det är på g nu. Åh det måste det vara!