Inlägg från: mammie86 |Visa alla inlägg
  • mammie86

Juni-barn

Här är en till  som plussat. har två barn sen innan på 2½ och 4 år.

• mammie86

Jag är svullen lite ömma bröst och lite illamående ibland. så hitills känns det mycket bättre än med mina 2 andra fast vet ju inte riktigt hur långt gången jag är heller:)

• mammie86
    Zvartaliljan skrev 2011-10-16 13:26:46 följande:
    min son blir 2 i mellandagarna så ungefär lika gammal som din då, jag är också rädd för att det kommer slå till så man inte kommer kunna jaga runt efter honom :-/ Har redan fått lyftförbud på allt över 5kg. Sjukskriven blir jag så fort jag ber om det...men pluggar så inte så lätt o bara stanna hemma ju, missar ju så himla mycket o går inte att ta igen.

Med sonen blev jag sjukskriven de sista 4 månaderna (av 8 då han är prematur precis som storasyster), men då jobbade jag så då gick det ju lättare o verkligen vara sjukskriven. Då var det foglossning i kombination med att jag lyckades knäcka svanskotan och riskerade prematur förlossning så det var liksom sängläge helt o hållet som gällde, på sjukhuset lät de mig knappt gå på toaletten själv!!.Och jag är väldigt rastlös som person...så jag var typ världens elakaste mot alla runt omkring mig pga frustration just då så tur jag har en man som stod ut med alla mina elakheter.

Går din son på dagis? Hur gör de där om du blir sjukskriven? Går de enligt gamla schemat då eller enligt pappans schema?
    Här förra gången gick de enligt gamla schemat o vägrade byta till pappans schema så det blev jättemycket strul för det stämde ju inte alls så han kunde lämna/hämta. Hoppas verkligen de går med på att ändra det denna gång.
    De måste gå med på att ändra shemat efter pappans arbetstider om man är sjukskriven. stå på er bara! tjafsar dom är det enbart för att personalen tycker det är jobbigt. ring då till rektor eller gå högre upp.
  • mammie86

Godmorgon:)
     sitter och dricker morgonkaffet. snart ska jag ta bussen in till specmvc och göra Vul så jag kan få ett datum på min bebis och förhoppningsvis se ett litet hjärta slå!!

• mammie86
    Gullgrodan skrev 2011-10-24 14:16:50 följande:

Mammie:Vad fick du se? Vilken v är du i? Gör vul på ons. =)

ett litet hjärta som tickade. var i v6+5 så nästan som jag själv gissat.:) bf12 juni
  • mammie86

I dag är jag i 7+0. Mår super illa spec på eftermiddagen/kvällen, tuttarna har vuxit så snart måste jag rota fram mina gamla bh från förr:) det gör visserligen inte mig något då mina tuttar försvann totalt efter senaste barnet, var bara två påsar kvar, så nu är jag nöjd med tuttarna igen;P Är trött dygnet runt och får sug på det mest konstiga saker..

• mammie86
    Nangijala skrev 2011-10-27 10:00:15 följande:
    Kul att så många redan har fått cravings :)
    Mannen sa till mig igår att jag börjar få en liten mage!! Inte redan, är ju bara i v 6 nu, så det är väl förhoppningsvis kvällssvullnaden som syns i profil bara!

Tror ni man får mer bristningar med 2:a barnet? Fick bara några med dottern och hade helst sluppit fler!
    jag fick bristningar med 2:an på rumpa och bröst. men tror det är väldigt olika från person till person.
  • mammie86

v 8+0 idag och mår illa mest hela tiden ligger i sängen i stort sett hela dagarna för mitt hjärta slår vädigt snabbt så fort jag anstränger mig minsta lilla. får se om de blir bättre eller om jag kan få något för det.. hade medicin för det förut.

smultron87 jag gjorde vul för att se vilken vecka jag var i. enligt senaste mens var jag nämligen i v 10 men det trodde jag själv inte på och hade rätt var bara i v6+5 känndeds skönt att veta lite mer exakt..

• mammie86
    smultron87 skrev 2011-11-02 10:10:15 följande:
    jag får inte göra VUL fast jag tror att jag är kortare gången pga att enligt SM är jag ju i vecka 8, men enligt ÄL så är jag i vecka 6.. men får ändå inte göra något vul =(
    ok? jag åkte till specmvc för att jag har medicinerats för högt blodtryck, så frågade hon vilken v jag var i och jag förklarade att min mens är VÄLDIGT oregelbunden, så då sa hon åt mig att hoppa upp i stolen. och det var väl tur att jag bara var i v6 för hade fått infon att fortsätta med en av mina mediciner av en annan läkare och det var ju tydligen jätte farligt för fostret men eftersom jag inte gått så långt så hade det inte hänt något :)
  • mammie86
    OHs mamma skrev 2011-11-11 05:47:05 följande:
    Mitt absolut bästa inköp som gravid denna gången är en gravidkudde! Jag ligger SÅ skönt och sover SÅ gott och jag har haft svårt med att sova gott sen jag blev gravid. Så köp en gravidkudde!!

Ni som har fler än ett barn och har ca 2 år och 5 månader mellan barnen, klarar man sig med enbart en ståbräda? Eller bör man investera i en syskonvagn?
    jag har dubbelvagn till mina två nu och den äldsta fyller 4 om 2 veckor. lillen är 2½ och jag använder den mest för smidigheten skull eller om vi går långt.
    jag kommer ha kvar min dubbelvagn när bebis kommer trots att lillen fyllt 3 då mest för att mina barn är lata och vägrar gå och så man slipper att dom ska ligga och skrika på marken och det tar 2h till affären som normalt tar 15 min. men kommer klart ha en vagn till bara bebis så när man har tid och kan gå utan att bli irriterad att man aldrig kommer fram..
    beror nog helt på vad slags barn man har. vissa barn går ju så gärna själv medans andra (som mina) totalvägrar. man kan ju köpa sig en billig dubbelvagn på blocket som man kan använda då det behövs och ha en enkel med ståbräda som man andvänder oftare.

oj långt det blev!!
  • mammie86
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-26 07:16:25 följande:
    Att känna rörelser i v 12 är nog ganska svårt men har läst fler som tror sig gjort det så vem vet :)
    med tvåan kände jag i v 13 tydligt. denna gång har jag inte kännt något än är i v 12 med 1:an kände jag första under rul i v17.
  • mammie86

v 12+0 i dag känns skönt:) Längtar någor grymt tills torsdag då jag ska göra Ul, efter det så ska vi berätta för övriga människor runt omkring oss, börjar bli jobbigt och gömma sig i stora kläder nu då det syns rejält. Känne rmig knappt gravid längre så lite orolig är jag.. I dag ska jag till mvc och kolla blodtryck och få se om jag kankse åkt på uvi med:(

Svar på tråden Juni-barn