Juni-barn
Hoppas verkligen illamåendet och den extrema tröttheten ger mig sig snart. Skulle verkligen vilja orka mer...
är lite sugen på en teutonia spirit S3. Men måste ta och testköra en på riktigt. Men det dröjer nog några månader innan vi skaffar vagn skulle jag tro...
Imorgon är det inskrivning på MVC, ska bli spännande det :)
Äntligen fått tid till RUL. Ser framemot det massor. Då får äntligen maken se bebisen också.
Börjar absolut få mage och kan utan tvekan känna livmodern en bra bit ovanför bäcken men ser trots ändå mest fet ut i nuläget. Hoppas det blir tydligare snart, vet som inte riktigt hur jag ska klä mig. Längtar tills man känner bebisen och att det även känns utanpå magen.
Nu ska jag njuta av ett par dagars ledighet efter två nätter från hell på jobbet. Usch för magsjuka jag hoppas verkligen inte jag har dragit med det hem. Räcker ju med en redan känslig gravidmage!
får oxå lite ångest över detta med föräldrapenning. Vi hade egentligen inte planerat börja försöka få barn förrän jag hunnit jobba några månader så att jag skulle hinna komma upp i SGI. Men livet ville visst annorlunda så jag upptäckte jag var gravid samma vecka som jag började jobba. Har nu ett vik på 4 månader och får förhoppningsvis ytterligare ett vik på 4 månader. Om de går med på att ge mig det så kommer jag komma upp i sgi för då hinner jag jobba dagarna eller ja det vet jag ju inte men då har jag iaf ett kontrakt som gäller för det. NU bara hoppas jag att jag får det andra vikariatet.
Min B plan är att om de inte vill anställa mig för 4 månader för att de tycker det blir för tajt inpå BF(1 vecka ;) ) så hoppas jag att min nuvarande arbetsplats kan gå med på att ge mig en anställning i maj men att jag bara tar ut jourkomp för den tiden då jag har typ 3-4 veckor att ta ut som jag inte kommer hinna ta ut innan jag slutar.
Blev komplicerat det där, men kontentan är iaf att det hela gör mig något stressad, vill gärna komma upp i sgi innan barnet kommer...
Beskedet jag fått är att har man inte kommit upp i sgi förut så är det 240 dagar man ska ha jobbat för att bli berättigad
Detta kommer från fk: "Generellt gäller att den aktuella inkomsten ligger till grund för din sjukpenninggrundande inkomst. Det gäller i sådana fall att arbetsinkomsten beräknas pågå under minst 6 månader eller är årligen återkommande."
Så det borde ju gälla säsongsarbete också, men mejla och fråga. Du känner dig nog lugnare då.
Hoppas nu bara att försäkringskassan godkänner detta!Har också varit på RUL idag! Så skönt att veta att allt ser ut som det ska. Men det gick så fort allting, den var lite för medgörlig kan jag tycka, helt plötsligt var det över.
En lite flicka verkar det som det är. Inte för att jag blivit ledsen för en pojke men då det redan finns ett pojkbarnbarn på makens sida är det lite roligt att få första flickan iaf. På min sida är det första barnbarnet oavsett men kollar man bakåt är det mest killar så jag har alltid trott att jag bara kommer få pojkar.
Igår tror jag dessutom att jag kände barnet för första gången ordentligt, super häftigt. Hoppas det blir mer tydligt så att även maken kan känna.
Har oxå gått natt under graviditeten. Där jag jobbar får man sova om det är lugnt men är knappast något att räkna med. Har inte många nätter på en månad och aldrig mer än två i följd. Sista tiden hade jag dessutom alltid ledigt ganska många dagar efter(vilket behövdes för återhämtningen) pga att jag är gravid. Men sista nätterna var tunga, var super sliten efteråt. Hade sammandragningar osv. Som tur är gick jag sista natten förra veckan och nu byter jag arbetsplats så jag slipper jourer resten av våren. Känns skönt att det inte blir några fler! Vill ju inte att lilla tjejen ska ska bli stressad där i magen för att jag går i 120 på natten...

)Inte varit inne å läst på länge, min dator har varit en sväng på lagning och sitta å läsa text på storbildsskärmen har jag inte orkat. Nu är dock min raring tillbaks.
Vi har nu beställt vagn, mina planer var att köpa en i andra hand på blocket alternativt beställa en utomlands, annars skulle det bli så mycket pengar för den vagn vi ville ha. Men så säger svärmor att de vill betala vagnen och det spelar ingen roll ingen hur mycket det kostar. Så då gick vi till närmaste babyproffsen och beställde den. Lycka!!
Just nu tycker jag det är helt ok att vara gravid, har inga större krämpor är inte för stor än för att det ska bli för tungt heller så jag försöker njuta av magen. Men guh vad jag längtar efter juni nu, är så nyfiken på vem det är som rör sig där inne.
Har inte köpt några kläder än, men fick en drös kläder av en bekant så vi har lite grejer i de flesta storlekar upp till 1 år. Sen tänker jag att vi säker kommer få kläder av familj och vänner så det blir nog inte att vi köper så mycket själv. Man får väll köpa på sig om man upptäcker att man saknar något. Men känns som vi köpt en massa andra saker, det mesta begagnat. Igår fick jag hem skötväskan(den är visserligen ny), längtar efter att få börja använda den, kan det inte var juni snart!