Inlägg från: 120126 A |Visa alla inlägg
  • 120126 A

Juni-barn

Hej! Har skvit in mig på BF listan och tänkte hoppa in här. Kul att se att vi är väldigt många som ska få barn i juni..

För mig är det andra barnet, har fått äta pergotime då jag har pco så vi ska på VUL den 14.e för att kolla hur många det är då det är vanligt med tvilling och trillingfödslar.. Så lite nervösa är vi allt!

Hitentills mår jag väldigt bra, började må väldigt illa i v.8 då jag var gravid med storasyster, vilket höll i sig till v.24 :S Jag hoppas verkligen på att slippa illamåendet denna gång!

• 120126 A
    Dancia skrev 2011-10-31 12:50:36 följande:
    Hej och välkommen, och grattis förstås :). Spännande att se hur många det är där inne då ;).

Jag mådde illa till v.32 med mitt första barn, men bara till v.13 med mitt andra, så jag hoppas du får samma tur som jag, och jag hoppas även att detta illamående försvinner för mig om några veckor :)  
    Tack! Ja det är väldigt spännande!

Åh, ja till v.12-13 känns ok. Men längre än så vill jag inte plågas.. det är så hemskt att bara kräkas hela tiden..
  • 120126 A
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-31 12:56:28 följande:
    Sura godisar e mitt nya botemedel mot illamåendet. Tror det är för att man får bort den där äckliga smaken i munnen. Fast jag känner mig lite smått flådd i munnen:P Läste också i en gravid tidning precis att är man sugen på surt e det en tjej och på sött en kille. Har även kollat in en kinesisk tabell som visar att det e en tjej i magen..... Vi får väl se:)
    Hmm, kanske man ska testa dem om man får problem igen då.. Åksjuke tabletter tog jag ett tag förra grav, men sen började jag spyuppdem så då hjälpte de ju inte.. surisar kan nog vara smart!
  • 120126 A
    Pinkflower880 skrev 2011-10-31 13:37:30 följande:
    Hej bäbisstorken, välkommen och grattis! Vad spännande att se om det blir fler än en. Vad säger känslan?
    Jag misstänker två.. men vågar inte riktigt hoppas på det ännu :) Men det är väldigt skönt att få veta det så tidigt, och inte behöva vänta till RUL. Vi får ju dessutom en UL bild att skicka med i julkortet till familj, släkt och vänner då det gått 12 veckor
  • 120126 A
    smultron87 skrev 2011-11-01 20:06:47 följande:
    varför går ni och gör VUL?
    Det kan vara av olika orsaker, tidigare missfall, högrisk graviditeter, IVF behandlingar.

Jag ska göra det för att jag ätit pergotime då jag inte haft någon egen ägglossning, detta ökar risken för tvillingar till 1/10 ävent trillingar blir vanligare. Därför ska jag göra ett VUL så om det är tvillingar eller fler så att jag och läkarna vet om detta, och vi får fortsätta med vul/ul för att hålla koll på hur de växer..
  • 120126 A
    smultron87 skrev 2011-11-02 09:37:08 följande:
    okej.
    ja alltså jag gnäller inte på dom/er som gör VUL, utan jag är mest nyfiken på anledningen =)

Okej, nä inte tog jag det som att du gnällde. Om man inte frågar får man inget veta :)
  • 120126 A

Usch jag mår sååå illa. V.8+1 idag, och på måndag ska vi på vul.. som vi längtar.. Jag hoppas nästan på tvillingar, det 'känns' som att de är två stycken.. :)

PIO mfl, ja det gör jätte ont att nysa, mest på den högra sidan. Ibland hugger de till när jag tvär reser mig upp.. 

• 120126 A
    Polarlantis skrev 2011-11-11 11:19:51 följande:
    Instämmer i att må illa! URK! Lycka till på vul!!!

Ja det är verkligen hemskt.. Jag känner mig åksjuk/bakfull konstant. Ingen höjdare..
  • 120126 A

Igår var vï på VUL, ett litet hjärta syntes klart och tydligt. men det var två gulsäckar. Den andra låg som bakom så hon fick inte någon riktigt bra bild.. Nytt VUL om tre veckor, då ska det vara lättare att se om det är en eller två där inne! :)

• 120126 A
    Polarlantis skrev 2011-11-15 08:39:43 följande:
    Spännande och se om dom är två! Grattis till vul!
    Tack! Ja det är jätte spännande! :D
Svar på tråden Juni-barn