Inlägg från: True love |Visa alla inlägg
  • True love

Juni-barn

Kanske lite sent att hoppa in en tråd? Men gör ett försök, hade för mig att jag redan skrivit i tråden vid ett tidigare tillfälle men då tråden inte fanns sparad bland mina favoriter så kanske det bara var inbillning ;) Är i vecka 12 och lillasyster/lillebror är beräknad till den 2 juni :) Vi har en dotter på 5 år som längtar efter att bli storasyster :)

• True love

PIO: Tack! :) Grattis till dig med! Ja det känns skönt, har börjat slappna av lite mer nu :) Vilken vecka är du själv i? :) Ah, roligt att även du har en 5 åring :) Är det andra barnet även för er?

• True love

Lärarstudenten: Vi bestämde oss för att berätta i slutet av förra veckan efter att vi varit på Gyn och gjort vul och fått bekräftat att allt ser fint ut och den lilla mår bra och växer som den ska :) Har varit så orolig fram tills dess då jag haft en del ljusrosa blödningar sen vecka 6. Dock inga stora blödningar men har inte kunnat slappna av alls pga dem. Dock var det ingen fara tack och lov :) Dottern är överlycklig, hon har väntat på det här länge....:) Får hoppas att allt går vägen för oss alla nu :)

• True love

PIO: Förstår precis vad du menar! Man känner sig mkt mer närvarande denna graviditet :)

• True love

Mimi02: känner även jag igen mig när du beskriver din oro! Framförallt när symtomen nu börjat att avta...tidigare så var kräkningarna och illamåendet ett säkert tecken :)

• True love

Havsjungrun: tack så mkt! Och grattis själv! :) ja det är så roligt med syskon som längtar :)

• True love

Lycka4: vet precis hur det känns att sakna kaffe på mornarna! :/ kan dock nu äntligen dricka lite kaffe igen iaf :)

• True love

Dancia: Vill även jag gärna donera ägg om ett par år! :) har funderat på det flera år :)

• True love

Elskling123: har själv haft små blödningar sen vecka 6 med våran lilla i magen, vilket oroat mig massor! Fick dock konstaterat att den lilla lever och mår bra och växer som den ska och att blödningarna beror på känsliga slemhinnor och ytliga kärl som brustit...har du kollat upp det?

• True love

Kan inte citera inlägg via min iPad så därför blir det så tråkigt skrivet :/ hoppas ni orkar läsa iaf :)

• True love

Pinkflower880: Ja tycker att det är mkt som är annorlunda denna graviditet. Med dottern gick allt smidigt, fick alla "vanliga" typiska symtom som ömma bröst, illamående (dock bara illamående inga kräkningar) och extremt känslig mot dofter. Magen började synas tidigt och hade redan en kula som syntes i vecka 10. Med tvåan så fick jag inga ömma bröst förrän i vecka 10, illamående ja, ofta, och har kräkts mkt. Känslig mot dofter och smaker även denna gång. Små ljusbruna/ljusrosa blödningar från vecka 6-ca vecka 10 vilket jag inte hade med dottern. Därav min oro för missfall. Oroade mig inte en dag med ettan. Magen har börjat att puta pyttelite. Tuttarna växt lite.

Svar på tråden Juni-barn