• Tili

Juni-barn

Jag plussade i förra veckan och har bf 29/6. Men det kan nog ev bli en maj bebis pga att de måste plocka ut bebisen i v36. Ska till mvc idag och sedan på vul för att kolla att allt ser ok ut.

I vilken vecka ska man berätta för storesyskon? Känns så längt bort att vänta till v 12 när det är säkrare.

• Tili
    smultron87 skrev 2011-10-31 09:41:06 följande:
    varför ska dom plocka ut bebisen i vecka 36?
    Jag har varit tvungen att göra två akutsnitt och under min andra förlossning höll livmodern på att spricka så läkarna vågar inte låta bebisen vara kvar längre än så.
  • Tili
    RocketQueen skrev 2011-11-14 06:38:39 följande:
    Liten uppdatering, inga mer blödningar under natten. Allt har känts som vanligt hela natten. Nu ska jag sova och händer det inget mer imorgon så tänker jag bestämma att det var torra slemhinnor eller nåt sånt, håll tummarna!
    Håller alla tummar jag har att allt är bra!  Kram
  • Tili
    Nangijala skrev 2011-11-22 12:58:34 följande:
    Herregud vad jag kommer gå upp den här graviditeten! Idag åt jag 6 kyckling nuggets, pommes samt 2 chili-cheese till lunch! Kan inte få nog av friterat och fet mat! Hoppas att dessa vanor ändrar sig till frukt och sallad snart!!
    Tvärt om för mig! Mår illa jag bara tänker på fet mat. Det jag får i mig är avokado, gurka, tomat, keso och rökt kalkon. Är bara sugen på fräsch mat och inget godis.
  • Tili
    Zvartaliljan skrev 2011-12-02 20:27:51 följande:
    Jag är så sjukt sugen på en Bugaboo Donkey så jag bara MÅSTE ha en sån Tungan ute Har redan en Phil & Teds syskonvagn som jag visserligen älskar också, men den får nog ryka ändå till förmån för åsnan Tungan ute
    Haha jag är också riktigt sugen på en donkey men tror inte att det är ursäktat när dottern kommer vara 5 år när bebisen kommer........ så det får bli en camelion igen istället.
  • Tili
    Zvartaliljan skrev 2011-12-02 21:42:16 följande:
    den går ju o ha som mono
    Jo det går ju men då känns camelion bättre.
  • Tili
    RocketQueen skrev 2011-12-03 04:37:13 följande:
    Var köper du då någonstans? Jag är helt insnöad på en Cameleon och vill absolut inte ha någon annan vagn. Det finns inte i min värld. Mannen tycker att det är för mycket pengar och vill i såfall köpa en begagnad men jag vill ha en nyyy! Kan liksom inte riktigt motivera varför heller, bara känner så starkt att jag vill Men om man kan köpa en ny lite billigare utifrån så kanske man kan övertyga honom
    Kolla i bugaboo tråden där är det flera som har handlat vagen från utlandet.

Nackdelen när man handlar från utlandet är att det blir mer problem att reklamera om något är fel.

Jag kommer att köpa här hemma (igen) och sen har jag en kompis som köper alla tillbehör i USA så då blir det lite billigare.
  • Tili
    PIO skrev 2012-01-17 20:26:56 följande:
    En liten fråga... Imorgon ska ja till min bm o ja skulle ta med ett morgon urinprov ska vara där kl 13 hur förvarar ja urinet. Fick ett sånt där rör ja ska kissa i o sen då?? Ska ja bara lägga de på toa så länge lr?? Haha skulle hu ha frågat idag innan ja blev utskriven från sjukhuset men glömde bort o kom på de nu.
    Du ska lägga det i kylen!
Svar på tråden Juni-barn