Inlägg från: jajjemen |Visa alla inlägg
  • jajjemen

Juni-barn

Jag vill egentligen föda vaginalt, men kommer nog oxå försöka få snitt pga sr grad 3-4 förra förlossningen. Känner precis som Skruttens mamma att ja inte vill riskera att samma sak händer igen, å det kan dom ju inte garantera att det inte gör så... :(

• jajjemen

Haha, va oxå tvungen att slå på 7:an! Hon som ligger å fiser va ju sjukt kul!! :)

• jajjemen
    Sweet life skrev 2012-01-12 10:11:03 följande:
    en tung sten faller från min axel n när jag trycker på sänd i mailen och hemtentan för höstterminens sista kurs åker iväg till läraren.. UNDERBART! men nu kommer väl tiden till måndagens  RUL gå ännu saktare?
    Åh, ja gjorde precis detsamma, så fruktansärt lättande!! :)
  • jajjemen

Har oxå funderat på planerat snitt pga va den förra förlossningen resulterade i...ja vågar påstå att d absolut inte e fråga om "förlossningsrädsla", för d e tex inte smärtan ja e rädd för, eller hur d hela går till, eller nåt sånt...tvärtom vill ja inget hellre än att föda vaginalt igen...men samtidigt, äre värt att riskera att gå sönder fullständigt där nere igen? Står inför d värsta valet i mitt liv känns d som... :(

• jajjemen
    OHs mamma skrev 2012-01-20 12:22:18 följande:
    Kunde ha varit jag som skriivt det där! Känner precis som du!!
    Så himla jobbigt!! Hur resonerar du? Har du fått prata me nån läkare?
  • jajjemen
    OHs mamma skrev 2012-01-20 12:53:25 följande:
    Jag ska få prata med en förlossningsläkare men vet inte riktigt när. Just nu känns det som att ett snitt vore det bästa ändå. Visst att man inte kan lyfta och gå längre sträckor på ett tag efter operationen men å andra sidan kan jag inte det nu med min foglossning heller och det kunde jag inte efter förra förlossningen heller. Att riskera att få avföringsinkontinens är min största rädsla. Så om inte läkaren får mig på andra tankar så blir det ett snitt. Men vet inte om jag vågar ha ett vaket snitt eller inte, samtidigt är jag rädd för att sövas...och jag vill helst kunna se och hålla min son direkt efter. Måste prata med läkaren för att kunna komma fram till nåt vettigt känns det som.
    Ja fick prata me en läkare i måndags. Va helt inställd på att "kämpa" eftersom ja vet att dom helst vill att man föder vaginalt, även om man haft problem. Men innan ja vet ordet av så brister ja i gråt! Blev helt chockad, e verkligen inte sån som gråter framför folk, men d lixåm bara vällde ut...tydligen har man inte bearbetat d som hände sist så bra som man trodde...så läkaren har bokat ett par möten me nån barnmorska/psykolog, å hon sa att känner ja fortfarande såhär vid v-30-32, så får ja snitt om d e d ja verkligen vill! Frågan e bara HUR man vet va man vill?!?! Avföringsinkontinens e ja oxå livrädd för...samtidigt som blodproppar å annat vid snitt skrämmer livet ur mej...pest eller kolera...?
  • jajjemen
    RocketQueen skrev 2012-01-20 17:11:11 följande:
    Huuu kan säga som så att när jag hör era historier om komplikationer efteråt så blir jag mindre och mindre sugen på vaginal förlossning...
    Förstår att d kan låta illa när man pratar om hur man spricker, blöder, osv...men EN sak kan ja säga, å d e att trots att ja hade en vidrig förlossning, så e ja oxå medveten om att mkt av d som inträffa va ren otur, å risken att d händer dej e inte stor! Du ska absolut se fram emot din förlossning, d kommer garanterat va d bästa du varit me om! Inte bara för att ditt älskade barn föds, utan hela processen e spännande å fantastisk! Den nyfikna väntan innan allt sätter igång, resan till sjukhuset, värkarbetet, krystandet! Skulle inte byta bort d för alla pengar i världen, trots att d gick som d gick för mej! ;)
  • jajjemen

Vi har inte diabetes i familjen, ja har inte en dålig kost, å ja e absolut inte överviktig. Ja ska ändå göra en glukosbelastning på grund av att min dotter var väldigt stor när hon föddes. Känns lite onödigt eftersom mina sockervärden va perfekta under hela graviditetetn då, men dom vill va ABSOLUT säkra på att hennes vikt inte berodde på graviditetsdiabetes...

Svar på tråden Juni-barn