Inlägg från: Ortfjäll |Visa alla inlägg
  • Ortfjäll

Juni-barn

gammelmamma skrev 2012-01-19 14:20:13 följande:
    Precis så är det, jag brukar säga att jag är en förlossningsmamma inte gravidmamma. JAg blir fet och ful och ledsen och  har ont. Inte så där fint gravid och sprudlande som många blir. Min äldsta dotter ska ha barn snart och hon har INTE ärvt detta efter mig. Hon är smal och vacker med en perfekt liten gravidmage, och inget ont. Det är en jättelättnad.
    Jag känner precis likadant, vart är den där mysiga graviditeten sm man läser att alla har?!

Jag har konstant ont, får aldrig sova ut för jag vaknar flera ggr/natt av mardrömmar, smärta, kissnödighet och allt annat man vaknar av....

Jag är en grinig satkärring som bara vill fly tills bebisen kommer och jag inte mår så här längre, men det är tur att jag har en så förstående sambo och dotter som står ut med mig    
  • Ortfjäll

Jag ska oxå försöka få till ett snitt med mitt nu andra barn, första föddes vaginalt utan några egentliga "problem" 2stygn och smärtan var ok med lustgasen 10 timmar värkar o 5 mi krystvärkar så min förlossning va rätt optimal egentligen FÖRUTOM det facktum att jag förlorade 1L blod, det gjorde att jag inte hade någon ork och va allmänt svag efter förlossningen jag orkade inte ens ta hand om min dotter och av skuldkänslorna att jag fysiskt inte orkade ta hand om henne helt själv o klara mig själv så fick jag en depprition. 

Så för att minska den risken att det händer igen vill jag göra ett snitt, det finns inget som säger att jag kommer förlora 1L blod denna gång om jag föder vaginalt men o andra sidan finns det inga garantier för att det INTE händer även denna gång.   

Svar på tråden Juni-barn