Inlägg från: Binkelibana |Visa alla inlägg
  • Binkelibana

Juni-barn

Jag blev också shoppingsugen idag! Var inom Åhléns men hittade inget fint. Såg däremot att villervallas vårkollektion var superfin, så jag får nog slinka in där imorgon!

Har äntligen ul imorgon! Vill inte att bm ska berätta könet men däremot skulle jag gärna ta en titt och se om jag själv kan se. Någon som vet om de visar ifall man vill kika bara lite? ;)

Skulle gärna vilja ha en liten Ava eller Tyra, men har inte diskuterat med sambon än. Pojknamn är helt tomt... Storebror heter Wille.

• Binkelibana

Har äntligen varit på rul. Blev flyttad en dag, till den 26 juni. Bebisen var jättevild och ville inte ligga still alls. Kul att se hur den rörde sig samtidigt som jag kände det utanpå! Sög på tumme, gapade, sprattlade och hickade!

Bm höll på över 30 minuter och mätte och kollade jättenoga, trots det kunde hon inte se en skiljevägg som ska finnas i hjärtat så vi fick en ny tid om två veckor, och hoppas att den ligger i ett annat läge då så att det går att se. Ja, såklart hoppas vi att den finns där överhuvudtaget, men jag känner mig inte sååå orolig, trots att det sätter igång lite tankar.

Hon frågade om vi ville veta könet, men vi sa nej. Fast jag sa att jag ändå ville kolla, men att hon inte fick avslöja, jag menar går det så går det!! :) jag kunde dock inte urskilja något... :S

• Binkelibana

Fy fasen, har googlat en massa om ultraljudsbilder och andra bilder på hjärtan. Stirrat upp mig totalt! Hur ska jag kunna vänta två veckor på besked? Undra om det går att få en tid denna veckan om jag ringer tidigt imorgonbitti? Nästa vecka försvinner, då är vi på skidsemester..

• Binkelibana

Lyckades få en ny ul-tid idag kl 11. Har knappt sovit inatt, oron har bara stegrats. Håll era tummar att allt ser bra ut, och att det bara var en dålig vinkel igår...

• Binkelibana

Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.

• Binkelibana

Det visade sig att ena kammaren är för liten och utan flöde. Vi har ställts inför valet att behålla barnet, göra fostervattenprov (risk för ytterligare kromosomskador föreligger) och att göra minst tre omfattande hjärtoperationer under barnets första tre levnadsår.

Vi känner att det vore orättvist mot storebror att hamna så i skuggan med föräldrar och syskon in och ut på sjukhus i långa perioder, orättvist mot bebisen att utstå så mycket operationer utan några garantier, och påfrestande för oss som par. Så vi har i stort sett bestämt oss att avbryta graviditeten. Jag tror också att det är lättare att avbryta nu, än att förlora ett barn som är kanske ett år...

Detta fel är som tur är inget ärftligt, och jag är fortfarande ung. Det som tröstar mig är att vi faktiskt redan har ett barn, och även om det aldrig skulle bli fler så gör det hela skillnaden mellan noll och ett barn, snarare än mellan ett och två. Dessutom är jag tacksam att det är barnet i magen som jag ännu inte känner som det drabbat, än att det hade varit storebror som jag kännt och älskat i fem år.

Så jag lämnar er nu. Stort lycka till med era små, från djupet av mitt hjärta! Tack för att ni frågande, det värmde! Kramar

• Binkelibana

Tack så mycket. Prata nu om roliga saker istället så det inte blir en våt filt över tråden. Kramar på er

Svar på tråden Juni-barn