Juni-barn
Joinar eran skara om det går bra! Vi ska ha tillökning i juni, BF 20 juni. Har en liten en sedan tidigare, född juni 2011.
Joinar eran skara om det går bra! Vi ska ha tillökning i juni, BF 20 juni. Har en liten en sedan tidigare, född juni 2011.
Någon mer med grym magkatarr? Eller erfarenhet? Har köpt losec och testar det nu, för AAAAAAAAAAJJJJ vad det gör ont :( Fogar och diskar i kläm kan jag liksom ta men magkatarren är from hell :(
Börjar så sakteliga öva på att bli oficiell, himla skumt...magen växer iaf som en tok och mamma har döpt den till Gregor...tack för den 
Stressar inte alls, tycker jag själv iaf men jag kanske vilar lite väl lite...men känner mig pigg! Men maten är svårt, vad är snällt liksom? Tänkte jag skulle köra ngn "hemmakur" fre-sön med bara snällmat och ofta för att se om det hjälper i kombin med losec. Det står bara att man inte ska röka och dricka alkohol och kaffe överallt och inget av detta gör jag ju! Alla tips mottages tacksamt!Låter som en väldigt korrekt meny för en gravid...NOT
Mannagrynsgröt blir det ikväll! Yogurt går sådär bra det också men just nu går ju inte ens vatten så man får väl köra på några "säkra" kort och så körapå det hela veckan nu och bara säga luuuugn luuugn till magen...och definitivt rannsaka mig själv ang stress...helt enkelt försöka vila lite kanske? Tur jag lånat bra böcker och inte ska jobba imorgon! TUSEN TACK för råd!!!
lilltroll: haha! Låter som en typisk sak min karl skulle kunna säga! Bara måste faktiskt KOLLA om dom växt! Min kör med boobietest, nu är det dags! Dom är för söta!
Har haft lite foglossningar, men är ju inte så konstigt när graviditeterna kom så tätt! Med Hilda fick jag foglossning de sista 6 veckorna...
Annars blir jag piggare o piggare, det finns hopp... I´m alive!!!
Här har vi haft över -30 grader idag fyyyyyy säger jag! Man kommer sej ju ingenstans då, lite trist. Nå, lugn hemma dag blidde det då
Här går man på inskrivning v9-10, sedan v14 på MVCbesök. Efter RUL (v 18) ringer man och får en ny tid till vecka 20 ungefär. Sedan blir nästa besök v 24 osv. Jag har MVC nästa vecka, kommer vara i v 22 då, och har inte varit sen v 14.
Det är ett tag sen jag skrev här.... Har helt enkelt inte haft ork, ni får ursäkta det!!
Det har varit en rätt ja, jobbig period nu. Mådde illa (konstant, dygnet runt) fram till vecka 17. Sedan släppte det.
Sedan började mitt järn att dala...
Var nere på HB 106 när jag var hos BM (inte min ordinarie) och hon blev rätt skärrad. Skickade mig på anemi utredning. Hade då på 6 dgr gått till HB 93.
Fick upp HB till 96. Då hade "min" BM kommit tillbaka. HB alltså på 96 och Ferritin på 4.
BM pratade med MVC dr, och enligt BM så finns det bara en sak att göra: Ät Järntabl (Niferex). Försökte förklara att de inte hjälper mig, äter dem men inget händer med blodet mer än att det blir total absolut 100% förstoppning! Det är den enda effekten som Niferex ger mig!
Gick på ytterligare en kontroll hos BM, HB nere på 93 igen. Sambon fick tjata till att hon tog en HB, hon tyckte det var "onödigt denna vecka, förra veckan var det ju 96!" Sambon frågar "Blir det här farligt för babyn vid ngt skede när HB är så dåligt?!" BM svarar nonchalant: "Tja, vid 90 så där..."
Jag känner hur jag håller på att explodera. Bara gråter o gråter i bilen, äter ju Niferexen men inget hjälper. Försöker prata med BM om det men hon säger bara "ta lactulos" - men det hjälper inte heller!! Plus att mitt HB går ju inte upp!!!! Hemma är det kaos eftersom jag inte orkar med ngt, så fot sambon kommer hem så sover jag. Hela helger kan jag sova bort.
Försöker prata med BM igen, men hon tjatar bara om Niferex och lactulos. Jag får nog - och ringer och bokar tlf tid med MVC dr. Förklarar läget och: nästa dag sitter jag på vårdcentralen. Jag har lämnat blodprover på blodstatus samt vitamin B12. Min vitamin B12 låg alldeles för lågt vid senaste proverna (ngt som BM skulle informera mig om men inte gjort!) Jag får min första injektion av 14 av vitamin B12. Blodstatus provsvaren kommer och 2 dagar senaree får jag järn i dropp!
Jag är nästan som en ny människa nu. Eller jag är iaf en fungerande människa nu
Jag har igår tagit den sista B12 injektionen. På fredag ska jag lämna prover om blodstatus och B12 för och se om B12 injektionerna samt järnet jag fick i dropp gett ngn verkan!!
Jag ringde förra veckan och bytte BM! Jag känner ingen tillit till min gamla BM och känner verkligen att hon inte lyssnat på moig ALLS denna graviditet.
Så nu hoppas jag att jag får en lite skönare graviditet dessa sista veckor... (v 28 nu)
Ursäkta långt och kanske osammanhängande inlägg!!
Hoppas alla ni andra i tråden mår toppen!!
Har åkt på en förkylning som inte är av denna värld, med feber och muskelvärk! Sambon har fått samma och nu verkar det som att dottern oxå fått det. Huh....
Var till min nya BM i veckan, hon kändes så bra! Hon ringde t om dagen efter med en del svar på frågor som kom upp under besöket, som hon var tvungen och kolla med läkaren (ang mina låga kärn och B12 värden)! Det hade min gamla BM aldrig gjort!! Hon hade bara viftat bort frågorna med ett "Nå inte är det något och oroa sig över, nog vet ju du, du har ju gjort detta förut!!" Som om alla graviditeter är exakt likadana....
Ivilket fall, är helt orkeslös och slut, men hoppas detta går över snabbt! Försöker att kurera mig efter bästa förmåga och äter lite paracetamol för att ta mig igenom dagarna... Snart snart ska jag bli frisk och sen tänkte jag må bra resten av graviditeten. Det har jag bestämt
Hoppas alla ni andra mår bra och så får jag önska er en Glad Påsk!!