Inlägg från: Lilltroll1 |Visa alla inlägg
  • Lilltroll1

Juni-barn

RUL idag... 18+2 beräknad midsommar (20/6) och vi får en liten Casper!!!! *överlycklig*

• Lilltroll1

Tack Baby1112 :)

Jag det verkar vara grabbarnas månad :)

Ja vi tyckte Casper va ett fint/gulligt namn så det bokade faktiskt min sambo :)    

• Lilltroll1

RocketQueen skrev 2012-01-23 21:34:29 följande:
    Grattis till lyckade rul Tycker också väldigt mycket om Casper, tyvärr är min man lite tråkigare när det kommer till namn och tycker inte om ett enda förslag som jag har... Tråkkarl...

det va faktiskt sambon som bestämde namnet här hemma och jag tycker han lyckas riktigt bra ;)

Haha gör som vi... ahn bestämmer killnamn och du tjejnamn eller tvärtom ;) 
  • Lilltroll1
    JennieJ skrev 2012-01-23 21:36:39 följande:

Casper är ett av 3 killnamn vi här hemma försöker bestämma oss fram till :) får se vad det blir i slutändan

Ja det är ett väldigt fint och gulligt namn så all cred till min sambo som kom på det :)

Hoppas ni kommer fram till något bra namn bland era 3 :) 
  • Lilltroll1
    RocketQueen skrev 2012-01-23 21:42:55 följande:
    Haha åååh nej det skulle aldrig funka, vi har båda två för bestämda åsikter Vi är överens om ett andranamn, bebisen får namn efter min pappa som gick bort på julafton men när det kommer till förnamn är det värre. Ett enda namn som jag har haft som förslag har han sagt att "det tål att funderas på", tur att man har lite tid på sig

haha ja det är tur att man inte måste bestämma sig på direkten :)

om inte annat växer det fram när den lille kommit till världen, :)  
  • Lilltroll1
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-01-23 21:48:10 följande:
    Jag önskar vi kunde snabbspola till juni, vill hålla min lilla kille i famnen istället för att ha han i magen!

Kan inte annat än hålla med dig :)
  • Lilltroll1
    Uddabus skrev 2012-01-25 14:50:28 följande:
    Många här som har foglossning o fått beviljat från fk ?

foglossningar utav bara den men min BM vill inte sjukskriva mig trots at jag knappt kan gå utanför huset innan smärtan blir näst intill outhärdlig, detta har resulterat i att jag blivit 0-klassad hos FK för att jag inte kan jobba...

Har själv ringt FK o förklarat läget medans dom säger "om din bm inte sjukskriver dig så kan det ju inte vara så farligt"  Så hoppas du har en riktigt bra BM som går med på att sjukskriva dig. 
  • Lilltroll1
    Binkelibana skrev 2012-01-26 12:18:30 följande:
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.

Oj, jag kan inte ens tänka mig hur du mår nu men jag hoppas att allt kommer lösa sig på bästa tänkbara sätt.

Jag håller alla tummar jag kan för er!

• Lilltroll1
    FiaA87 skrev 2012-01-31 13:16:06 följande:
    Jag har gått från 75C till 75E, jag fick hjälp att prova ut vilken storlek jag skulle ha i en butik när jag var i STHLM, hon meddelade att det antagligen komma sluta på minst 80F. Vilket känns helt sjukt, för jag tycker inte att de ser såå stora ut.. Sambon var iaf glad (fram tills för någon dag sen då det började komma lite "mjölk" eller vad det nu är det där första!)

Haha min sambo är oxå nöjd över dom betydligt större brösten som jag nu dras me :)
    Hans kvällsrutin består av att första smörja in min mage med "bristningsolja" och sen måste han(enligt han själv) kolla om dom växt något sen kvällen innan, vi får väl se om han är lika nöjd när man börjar "läcka" ;) 

Jag har totalt slutat med BH för då hade jag behövt köpa nya varje vecka tror jag o med 70En i strl är d inte lätt att hitta några alls, så jag har inhandlat sport BHar i olika storlekar  och jag tycker dom passar som handen i handsken för mig :)

Amnings BH tänker jag inte köpa förrens jag fått mjölk och kan mäta vilken strl jag behöver...  
  • Lilltroll1
    Uddabus skrev 2012-01-31 16:08:14 följande:
    Idag känner jag mig som en strandad valross som när jag går ser ut som en vaggande gås...

Känner mig bara fe,t ful, floskig, hyn som är storporig o flammig o  skulle kunna gå o lägga mig o bara gråta...

Fy för att stå ut med detta i fyra månader till... Blä...

Min känsla idag...Usch iaf
    Jag känner likadant stor, flottig, finnig och allmänt ful är den generella känsla idag...

Men vi får se det positiva, att vi får en liten bebis att älska i slutändan :) 
  • Lilltroll1

Här har vi  25h/v på dagis om msn e a-lös eller f-ledig tycker 15h är för lite för då hinner dom oftast inte leka av sig ordentligt med sina kompisar...

Är det någon här som bytt BM för att ni inte vart nöjd med den ni fick?

Jag känner inget som hellst förtroende för min BM sen hon jagade upp mig förra gången jag var där genom att vara orolig för min höga puls och låga blodtryck o sen bara skicka hem mig utan någon som hellst förklaring till varför det kunnde vara så.....  

När jag berättade att jag hade ont i högrsidan sa hon " jag när man är gravid kan blindtarmsinflammationer te sig på olika sätt"
    Men WTF har jag blindtarmsinflamation eller är det något annnat? men hon sa inte åt mig att åka in till sjukan o det verkar inte som d va blindtarmen för d har slutat göra ont, men får man verkligen skrämma pp en gravid redan orolig person o sen i princip bara lämna dom åt sitt öde?

Problem nr 2 är att när jag ska kissa så känns det som jag har mensvärk gör ont vid höger äggstock men jag har inte urinvägsinfektion för det testade jag för i igår ochdet var negativt idag, någon annan som har samma problem o kanske vetvad det kan vara?

• Lilltroll1

i stockholm (sös) får man veta kön :)

Jag HATAR när folk ska känna på magen!!!

det har hänt ett par gånger att jag vart i centrum och handlat när det kommit fram helt okända o försökt talla på magen antingen säger jag som anna i solsidan 20:- kostar det att röra eller så har jag faktiskt sagt rör magen och du blir av med handen kärringjävel, alt ska du känna på min så får jag känna på din!  

som ni nog förstår så försvinner dom där händerna VÄLDIGT fort....

Svar på tråden Juni-barn