Inlägg från: tomisamat |Visa alla inlägg
  • tomisamat

Juni-barn

Jag har nog fixat det mesta. Vagn och bilstol har vi köpt av en kompis, så det kommer i mars april då vi inte bor i samma stad. Sedan har vi fixat säng, baby sitter, säng mobil, sköt madrass ( har aldrig använt skötbord), Några kläder bara (har erfarenhet av varma somrar och kläderna inte använts), sängkläder, filtar och täcken kuddar. Så här är det bara förbrukningsvaror som ska in förskaffas. Att vi fixat allt är för att nu är det bara 15 veckor kvar och vi vill inte stå där om bebis kommer tidigare och behöva fixa saker. Även om inte mycket behövs i början så är det skönt att det är klart och man bara kan koppla av när bebis kommit. Har även namnen klara till både pojke och flicka då vi inte vet vad det är.

• tomisamat
    Sweet life skrev 2012-02-22 10:32:03 följande:
    Vi har inte ett pojknamn! Och vi vet ju inte ens vad det är. Men sist sambon hade problem med att komma på pojknamn så visade det sig vara en flicka.. Vad som gömmer sig i magen får vi veta 6 mars...

Flicknamn är bestämt, det blir en Maja..

Jag smakar lite på Alfred, Jonathan och Edvin... Sambon är mindre nöjd med de namnen..
    Här vet vi inte vad det är. Men det blir nog en Alexander eller Emma.
  • tomisamat
    Uddabus skrev 2012-02-24 13:25:06 följande:
    Fast jag läste att det inte är bra med feber över 39...

Kan inte röra mig alls för då hostar jag ur mig lungorna
    Jag skulle nog ringa rådgivningen. Inte bra som vuxen att ha så hög temp. Låter som influensan.
  • tomisamat
    emma78 skrev 2012-02-24 16:57:27 följande:
    Jippi!! jag han till IKEA och fick en spjälsäng!! Ännu en sak att checka av på listan:))
    Har varit på vattengymnastik i dag för mina fogar.....såååååååå underbart!!! Kännslan av att känna sig tyngdlös och att faktiskt kunna röra sig var ljuvlig!!Rekomenderas starkt!!
    Ang havandeskapspenning...man kan inte söka det förrens man har fått sitt moderskapsintyg,eller??
    Har tid hos BM nästa måndag (5/3) hur lång tid tog det för er andra att få ärendet behandlat?
    Bli tokig om jag inte får igenom detta!! Är ju halvt sjukskriven nu,som iof inte blivit godkännt ännu......men jag hörde någonstans att restaurangarbetare inte brukade ha några problem dessa frågor eller??känns ju muppigt att man ska behöva grunna på dessa saker oxå!! räker det inte med den konstanta oron som redan finns?!
    Om du blir sjukskriven så går det före gravpeng. Jag fick beviljad sjukskrivning fram till förlossning, då sa handläggaren på fk att jag inte ens behövde söka grav peng.
  • tomisamat
    Havsjungfrun skrev 2012-02-25 10:02:27 följande:
    Hög hjärtfrekvens anses som tjej och låga som kille. Stämde på mina barn.
    Det stämde på mina oxå. Tjejen var högre än killarna.
  • tomisamat
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-25 12:42:41 följande:
    nån mer som känner sig lixom "tung" i underlivet, vet inte hur jag ska förklara som att det känns mer blodfyllt på nått sätt.

och när jag vänder mig i sängen ibland så retar det nästan så magen blir helt hård...nån mer???

nojjar över min sabla tapp bara.... 
    Jag har tryck i underlivet, kan knappt röra mig ibland eller sitta. De konstaterade att det var åderbråck i de yttre blygdläpparna, de är sprängfyllda med blod. Har även sammandragningar så fort jag gör något. Hela magen drar ihop sig. Och ibland räcker det som sagt att bara röra sig i sängen. Jag har varit in på koll av livmodertappen och de sa att det kan vara så då det är fjärde barnet. Men så fort de börjar göra ont måste jag åka in så det inte har satt igång. 
  • tomisamat
    Nangijala skrev 2012-02-20 09:52:11 följande:
    Har en liten fråga ang. sgi och fp.. Spelar det någon roll hur långt vikariatet är? Jag har nu ett vik som pågår från 16 jan till sista aug. Kan jag få högre fp om viket förlängs till sista december? Har nämligen inte skrivit på papper ännu och funderar på om jag ska fråga chefen eller inte om hon kan förlänga!
    Det spelar ingen roll om det blir framåt. De räknar inkomst ett år tillbaka bara efter att man fött.
  • tomisamat
    MissFörstånd skrev 2012-02-29 14:02:16 följande:
    Ni som är heltidssjukskrivna för foglossning, har det varit några problem med fk? Vad har ni sagt till läkaren? Hur pass ont har ni? Vad har ni för besvär? Ska till läkaren imorgon och jag vet inte hur Mkt jag ska säga att jag vill gå hem.
    Det är inte bra att säga att du vill bli sjukskriven. Då kan de ofta tolka det som att du överdriver för att du inte vill jobba. Berätta hur din dag ser ut, vad du jobbar med och vad som händer i koppen då. Det är bättre om läkaren tar upp sjukskrivnings frågan.
  • tomisamat
    lycka 4 skrev 2012-02-29 23:08:35 följande:
    Jag är så galet jävla hungrig hela tiden ahhhh. Åt två knäcke mackor nu på kvällen men va tvungen att avsluta m fil å musli , fortfarande inte mätt men nu går jag å sover bort hungern i stället tror jag
    Här är det en till som är hungrig hela tiden. Jag har aldrig varit det med mina tidigare graviditeter så det här är jobbigt, då jag inte vill gå upp så mycket i vikt. Är redan överviktig. Vet inte vad man ska göra åt hungern! Går inte att ignorera då blir det bara värre. Har precis ätit två ägg och två smörgåsar, vet att det verkligen ska räka. Men hungrig är jag.
Svar på tråden Juni-barn