Inlägg från: fliisan01 |Visa alla inlägg
  • fliisan01

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-02-27 18:56:18 följande:
    Ikväll har jag sjukt ont i magen! Ska växtvärk verkligen kännas så här mycket?!
    Ställer samma fråga själv, i torsdags hade jag så ont så jag på riktigt nästan trodde att de var dax att föda nästan, trots att det är så långt kvar, med efter 3-4 timmar så gick det över, men jag hade så ont så jag satt o grät verkligen  . . . 
  • fliisan01

Var inne på förlossningen igår pga. sammandragningar osv . . . och då passade jag på att fråga om dom kunde se kön, då dom vid RUL inte kunde se. O vi ska få en liten flicka!!! Så de har blivit en massa rosa kläder/klänningar inköpta idag :P

• fliisan01

98 dagar kvar till BF!!!!! längtar ihjäl mig!

• fliisan01
    PIO skrev 2012-03-02 23:54:06 följande:
    Ja fyndade en amningskudde på coop för typ 2-3 månader sen. 59 kr gav ja för den. Den hade kostat 199 tror ja o de hade ett jätte bra erbjudande den dagen ja va där. Fanns i olika färger, tyget är jätte mjukt och de är typ vanligt kuddstoppning i alltså inga sådana där kulor. Har inte använt den än men den känns så mjuk o go. Kanske dax att ta fram den o se om den är bra tex när man ska sova o inte hittar någon bra sovställning. :)
    Jag sov med min amningskudde igår natt och sov jätte bra! 
    Skönt med stöd mellan knäna och magen Glad 
  • fliisan01
    UnderbaraPojke skrev 2012-03-21 08:50:02 följande:
    Nu behöver jag lite stöd =/

Har sedan dag 1 typ varit jättenoga med vad jag får äta och inte äta som gravid... All påläggskorv har jag fryst i 3 dagar innan vi äter den osv ....
    MEN i morse frågade min sambo mig om jag ätit utav "hans" påläggskorv ... Ja sa jag det har jag. MEN sa han, den har ju inte varit fryst !!!!

Jag har i två eller tre dagar ätit Scans kokt medwurst från svenska gårdar på mackorna både till frukost och lunch dvs 8 skivor per dag.

Har inte kunnat sova sedan 6 i morse bara för detta .... Behövs det större mängder än detta för att bli smittad eller bör man kolla upp det ???

När det inte är så långt kvar på datumet så kan man vara lite försiktig men jag tror knappast att de är någon fara! 
  • fliisan01

Var hos BM idag och som jag redan visste så ligger lilltjejen på tvären! 
    Så hon har 3-4 veckor på sig att lägga sig rätt annars blir det vändningsförsök! Har lite små ångest nu måste jag erkänna. . . . 

• fliisan01

Våran lilla tjej ska få heta Tindra Glad

• fliisan01

Tänkte bara fråga er som verkar ha koll :) 
    Jag har bf den 8 juni men har den senaste veckan varit dålig i magen kräkts några ggr och har ett fruktansvärt tryck neråt, sjukt mycket sammandragningar samt ökade konstiga flytningar? Det är mitt första barn så jag vet inte vad som är normalt eller inte i slutet av graviditeten. Är det någon av er som har liknande besvär? 

• fliisan01

Bara hoppas att de sätter igång snart! :) står inte ut en dag till känns det som!

Svar på tråden Juni-barn