Inlägg från: surfinbird |Visa alla inlägg
  • surfinbird

Juni-barn

Hej!

Hoppar in här! Verkar vara en skojig tråd!! BF 29 juni och i vecka 25 imorgon.
    Bor i Sthlm.

Men vart sjutton köper ni era mammakläder?????
    Det finns ju inte nånstans, H&M har ju typ bara ett par tröjor, VeroModa har slutat, Lindex har slutat?
    Jag har köpt en del "vanliga" kläder fast i större storlek, men vart sjutton köper man strumpbyxor o leggings etc. för gravida? Utöver H&M då.

Usch, samma eviga problem varje morgon när jag ska hitta ngt att ha på mig!

• surfinbird

Jag har typ inte inhandlat något alls än??? Vi letar ju fortfarande hus och i och med att vi inte vet när vi hittar något eller i så fall kommer att få flytta in så avvaktar jag lite med att handla saker.
    Men kläder kan jag ju börja köpa, kollade runt på forum nu o känner att jag ligger tokmkt efter med att köpa saker??
    Det blir ju ett sommarbarn så ett gäng bodys som ni säger, men ska man köpa storlek 50 el. 56???

• surfinbird

Kan ju inte låta bli att skriva om fk när jag själv arbetar där som handläggare. =)

Sjukanmälan måste alltid göras första dagen när man är sjuk, men har man en arbetsgivare gör de oftast detta åt dig till Försäkringskassan och du får därför hem papper. Men om du är egen företagare, arbetslös, föräldraledig, studerar etc. så måste man göra det själv.

Normalt får man inte ersättning för tid före anmälningsdatum. 

Oftast hålls tiderna på handläggningen väldigt bra om allt finns, men det kan även behöva kompletteras om läkarintyg etc. inte är komplett, därav fördröjningen ibland.

• surfinbird

Nejdå inte alls, vill bara klargöra då det är lätt det blir felspridningar om det blir fel informationen i olika forum etc. Vilket det ofta kan bli då reglerna inte alltid är lätta heller.

Svar på tråden Juni-barn