Inlägg från: HulenaOlle |Visa alla inlägg
  • HulenaOlle

Juni-barn

Ensortsmamma skrev 2012-03-18 08:44:21 följande:
    Nu har jag inte känt bebis sparka på hela morgonen och senaste timmen så har jag aktivt gått in för att känna den/få den att sparka, utan respons. Jag har druckit kallt vatten, buffat på den, men jag känner bara att magen är hård och typ att rumpan?! Ligger uppåt. När bör man ringa, de tar ju en stund för oss att åka, plus att då börjar den säkert sparka lagom tills jag har ringt och är påväg in:/

när man väl börjat stressa upp sig över att den inte rör sig så känner bebisen det, ring en gång för mkt en en för lite!
  • HulenaOlle
    Ensortsmamma skrev 2012-03-18 12:11:25 följande:
    Nu är vi hemma igen och bebis levde , tack gode Gud! Men de va inte så konstigt att jag inte känt nånting för den sov. Och de sa att den förmodligen ändrat sina sovrutiner men de förstod vår oro till 100% och de gjorde alla möjliga sorters tester och vi fick även träffa läkare. Även hon försökte väcka bebis , till slut satte hon på så att man hörde hjärtljuden för hon sa att en del bebisar vaknar utav de och då började de röra sig lite där inne. Otroligt skönt, men ändå konstigt då har den alltså sovit från kl 07-11 länge tycker vi. Men skönt att ha fått de uppkollat. De är ju hemskt vänliga på förlossning , och påpeka flera ggr att vi var välkomna hur många ggr på dygnet vi ville. Ja sa att de va pinsamt att, men hon tyckte inte att jag alls skulle ursäkta mig.
    Påvägen ut så var rummet till änglarna öppet och vi såg den lilla änglasängen som vår dotter låg i, många tankar. Sängen är otroligt fin men jag vill inte behöva lägga ett barn till i den..

åh va härligt!!!!! Bra att ni åkte!
  • HulenaOlle
    jag vill men skrev 2012-03-22 19:56:49 följande:
    Har en liten fråga, mest nyfiken... Jag har sökt graviditetspenning men fått avslag... Min fråga är: ni som fått beviljad graviditetspenning, vad jobbar ni med??

bra fråga, har precis skickat in mina papper i veckan så hoppas fortf, jobbar som barnskötare/resurs på förskola
Svar på tråden Juni-barn