Inlägg från: HelloElin |Visa alla inlägg
  • HelloElin

Juni-barn

Halloj!!

Har varit en flitig läsare i denna tråd men inte gjort mig så synlig ;) haha. Tänkte hoppa in lite om de är okej. Vill börja med o säga grattis till alla som redan fått sina små!! :) Väntar mitt första barn, bf 12 juni, alltså bara 13 dagar kvar!
    Mensvärk, ont i ljumskarna och bebis är fixerad. Är de någon annan här som upplevt att de känns som att benet "kopplas lös" ibland, i ljumsken?! Himla skum känsla, de är som att den kommer åt nå nerver o benet inte hänger med, haha..

Vår bebis går också igång om jag har musik på vid datorn eller håller handen o trycker på rumpan eller fötterna, då ger den nästan alltid av massa rörelse.

• HelloElin

Stjärnfrukt: Jag är på! Jag har börjat huskura lite idag, ute o traskat o smällt i mig en ananas, nu lite stark mat ^^ haha

• HelloElin
    RocketQueen skrev 2012-05-31 11:21:47 följande:
    Jag är också riktigt less på folk. Undviker att träffa människor för jag orkar inte höra "Men OJ vad stor du är!" nej det är jag inte, magen ligger exakt på medelkurvan.
    Jag börjar också bli less. Typ varenda kotte man träffar säger: "Oj! Tvillingar eller?? Ooooj, vilken mage! " en gubbe till familjen skämtar om de vareeeeeeeeeeenda gång man träffar på han. Ligger också exakt på medelkurvan.  Tydligen är de helt okej o tycka o kommentera fritt fram om personen i fråga är gravid.
  • HelloElin
    Baby1112 skrev 2012-05-31 11:35:50 följande:
    Välkommen HelloElin! Vi har samma BF! :)

Hatar också folk som kommenterar. Ibland tror jag helt enkelt att de inte vet vad de ska säga, så de bara öppnar truten utan att tänka...
    Men har börjat svara tillbaka, inte argt sådär utan mest bara markera lägg ner...
    Den som funkar bäst hittills när någon säger att magen är stor är att säga "jag har ju en bebis i min mage, vad är din ursäkt?" och samtidigt snegla mot deras mage. Funkar bäst på de som redan är lite runda... :)
    Tackar tackar!! :) Åååh, spännande! Första barnet? Nära nu ju, men hoppas ändå på att den kanske vill komma liiite tidigare, förhoppningar får man ju ha iallafall : )

Ja kanske man skulle göra det, har börjat snäsa av o säga att nej de är faktiskt bara en. Jävla tjat liksom!!
  • HelloElin
    mycketsaft skrev 2012-05-31 11:41:29 följande:
    Så känns det för mej med och så ilar det något fruktansvärt samtidigt, måste oftast krypa ihop eller sätta mej ner när det blir så :/
    Jaaaa, de är jätteobehadligt! Man kan ju knappt gå, igår fick jag typ halta mig in i sovrummet för de gav inte med sig, fick så nyss när jag klev upp ur badet också.
  • HelloElin
    Baby1112: Jasså okej! :) Ja jag kan tänka mig det! Vet du vad de blir denna gång? :)
  • HelloElin
    Baby1112 skrev 2012-05-31 19:59:06 följande:
    Enligt RUL blir det en kille. :)
    Pratade med en kompis idag som har två barn. Dottern föddes två veckor tidigt och med sonen gick hon ÖVER sex dagar... Blev så deppig när hon berättade det!!! :/ 
    Spännande o se då om de stämmer! Glad
    Vi får hoppas att barnen är punktliga Flört
  • HelloElin

Sitter också med mensvärk och ovanligt mycket sammandragningar, få tar mig en alvedon o lägga mig med vetekudden I believe.

Svar på tråden Juni-barn