Inlägg från: Tullamulla |Visa alla inlägg
  • Tullamulla

Juni-barn

Hej alla tjejer!! Hoppas att det inte är försent att hänga med i tråden, har läst ett tag men inte skrivit något själv. Kul att det är så blandat med åldrar och livssituationer i tråden. Själv är jag 38år och väntar mitt tredje barn. Är omgift sen tre år med världens mest underbare man och både han och jag har två barn sen tidigare. Jag har en son född 98 och en dotter född 01 och han har en son född 98 och en en dotter född 00. Så det blir verkligen en liten sladdis och ett kärleks barn som dyker upp i Juni. Hela familjen väntar och längtar massor nu. Är beräknad till 23 juni men är väldigt nyfiken på om detta barn följer syskonens födslar. Sonen är född 37+6 o dottern v 36+4, helt perfekt tycker jag ingen kan ju svara på detta när man frågar. Någon som har erfarenhet av detta? Igår var vi i Varberg på visning av deras förlossning o BB. Det lutar nog åt att vi åker dit trots att det inte är närmast. Ha en go dag alla!

• Tullamulla
    emersson75 skrev 2012-04-13 13:58:03 följande:
    Välkommen hit.. :) Vad roligt, jag har oxå en son som är född 98 :)
    Då var det ett tag sen sen du födde barn du med. Man känner sig lite som nybörjare igen och undrar mycket över hur förlossningen ska bli efter så många år ( 11 år sen)

Är det någon som vet om graviditet/ förlossning blir annorlunda om det är  en annan pappa till detta barnet? Eller är det kvinnans kropp som styr det?

Jag har klarat mig i från foglossningar alla gånger men får istället än djävulsk värk på högersidan precis vid översta revbenet. Det sitter både fram och bak och gör att jag inta kan stå upprätt. Allt som hjälper är att ligga ner och vila. Sjukskriven 25% nu så jag kan jobba kortare dagar. Skönt då detta kommer ca kl.12.30 varje dag, Knepigt. Ingen vet vad det beror på men det är inte tyngden då jag har hyfsat lite mage, låg på SF 26 nu i v 30.
    Men annars mår jag toppen  
  • Tullamulla

Hej alla kloka o erfarna mammor! Vet ju att flera av er har barn sen tidigare o tom flera vissa. Hur tänker ni kring när bebisen kommer i förhållande till när era andra förlossningar startade.? Mina barn har kommit i v 37+6 o 36+4. Ska man då räkna med att denna bebis oxå gör det även om det var elva år sen sist? Kan tillägga att båda förlossningarna startade med vattenavgång. Tar tacksamt emot erfarenheter o teorier

• Tullamulla
    stjärnfrukt skrev 2012-04-15 18:40:44 följande:
    Har ingen egen erfarenhet men har en vän till mig som har 7 barn. De 5 första kom mellan v. 30 och 36. De andra två som föddes nu 10 och 12 år senare har kommit i v.42 med igångsättning...gissa om tiden gick sakta för henne då hon ställde sig in på att föda kring samma veckor som tidigare!!  

Oj, vilken skilllnad...42v är ju inget man drömmer om att gå direkt... håller tummarna för att slippa det
  • Tullamulla

Tack alla ni som delat med er av tankar o erfarenheter om när det är dags för förlossning. Den enda vi kam veta med säkerhet är ATT det kommer hända och att vi närmar oss mer o mer. Jag Längtar och väntar nu. Tråkigt att höra att många mår dåligt och är lite deppiga, hoppas att det vänder snart. Man vill ju verkligen kunna njuta o glädjas åt sin kommande bebis. I lördags var vi på 40års fest, jag har nog aldrig känt mig så tråkig...vara nykter och ha ont bidrar inte till partystämningen direkt Men alla andra verkade ha roligt och jag höll ändå ut från 17.30- 01.30 så det måste väl var godkänt..iaf god mat o trevligt sällskap. Men man ser tydligt hur alla förändras med alkoholintaget, både kul och inte.... Tur att man vet att man är likadan själv Ha en go dag

• Tullamulla

Tack alla ni som delat med er av tankar o erfarenheter om när det är dags för förlossning. Den enda vi kam veta med säkerhet är ATT det kommer hända och att vi närmar oss mer o mer. Jag Längtar och väntar nu. Tråkigt att höra att många mår dåligt och är lite deppiga, hoppas att det vänder snart. Man vill ju verkligen kunna njuta o glädjas åt sin kommande bebis. I lördags var vi på 40års fest, jag har nog aldrig känt mig så tråkig...vara nykter och ha ont bidrar inte till partystämningen direkt Men alla andra verkade ha roligt och jag höll ändå ut från 17.30- 01.30 så det måste väl var godkänt..iaf god mat o trevligt sällskap. Men man ser tydligt hur alla förändras med alkoholintaget, både kul och inte.... Tur att man vet att man är likadan själv Ha en go dag

• Tullamulla

Hej på er alla! Här är en flitig läsare som nästan aldrig hinner skiva själv dock...Stort grattis till alla er lyckliga som redan fått era guldklimpar! Och lycka till alla som är på G. Jag var hos BM idag, v 35+3 och var i stort sätt säker på att mini fixerat sig nu och att det började närma sig. Har massor av förvärkar o tryck nedåt och dottern kom ju 36+4 och son som är äldst kom 37+6. Blev inte riktigt det beskedet, bebis har vänt på sig och ligger nu i säte. Hon kollade med UL. Så nu blir det vändningsförsök på tors nästa v. Har för mig att ni är några här som varit med om samma sak? Hur stor chans är det att den vänder tillbaka självmant? Och att försöket lyckas? Har bara tagit för givet att det ska bli som med de andra två så snitt har jag inte funderat på hur det skulle vara....men det får det bli om den inte kommer på rätt köl igen. Nu håller jag tummarna för att inget drar igång innan dess, då vet jag inte hur dem gör.? Glädjande var iaf att mitt HB var högre än vid inskrivningen, detta utan järmtabletter Önskar er alla en skön kväll o tack för att jag vara med på ett hörn i tråden, ni förgyller mina dagar

• Tullamulla
    Baby1112 skrev 2012-05-22 20:32:03 följande:
    Grattis Tessi!!! Välkommen Tullamulla!!! Var och röntgade bäcken idag. Är 5 mm för tight i ingången för att föda i säte. Det positiva var dock att bebis nu vänt sig ner med huvudet igen. Men är ytterst rörlig, så den skulle mycket väl kunna snurra igen. Ska på extra koll nästa vecka för att se om den ligger kvar, annars blir det nytt vändnings försök. Misslyckas det då blir det snitt... :( Hoppas mini stannar med huvudet ner nu!!!

Tack för välkomnande! Är det vanligt att bebisen håller på att vända på sig? Funderar på hur stor chansen är att vår vänder sig tills nästa torsdag..är lite nervös för vändningsförsöket. Man har ju hört en o annan skräckhistoria kände du när er bebbe vände sig neråt igen.? Emma S: tack för dina svar. Har lite för mycket förvärkar för att känna mig lugn.
  • Tullamulla
    Baby1112 skrev 2012-05-23 07:03:48 följande:
    Tullamulla: enligt läkaren var det inte så vanligt att den vänder sig så mycket. Det borde egentligen vara för trångt... Men nu har ju denna vänt sig två gånger på en och en halv vecka! Kände när den vände sig nedåt nu sist, men däremot kände jag ju inte när den la sig på tvären. Har dock haft svårt att känna bebis hela tiden, den är väldigt lugn plus att moderkakan ligger i framvägg! Vändningsförsöket tycker jag var väldigt obehagligt, men har problem att ligga på rygg då jag blir svimfärdig av det. Men jag är så sjukt rädd dör snitt att jag gör (nästan) vad som helst för att undvika det!!! :)

Tack för att du delar med dig! Känns ganska likt mig, jag har oxå moderkakan i framvägg o har inte känt så mycket kraftiga sparkar pga det. Förrän nu när den har fötterna neråt... Då kan de göra vändningsförsök fast moderkakan ligger fram, var osäker på det då infon är olika om detta. Hoppas allt går bra för dig och att du slipper snittas! Jag kommer dock välj det om den inte vänder sig på första försöket. Det blir en ny erfarenhet i så fall
  • Tullamulla

Havsjungfrun: Tack för ditt svar, känns lite lugnare nu med några postiva erfarenheter av detta. Knepigt att alla vi tre har moderkakan i framvägg, undrar om det spelar roll? Har aldrig haft det förut och inte heller någon bebis i säte? Säkert en slump. Min BM säger att vår bebis är ganska liten ( precis som syskonen) så det har gott om plats att vända sig ännu...Känns konstigt då jag tycker det verkar trångt i magen Hon går bara på mitt SF-mått i sin bedömning. Ja, ja det ska bli spännande att se vad som händer, Baby 112: verkar ju lova de för din del, håller tummarna. och ni kämpar med/mot FK. Lycka till o stå på er!

• Tullamulla

Hej på er alla nyblivna och blivande mammor! Några dagar sen jag skrev nu så stort Grattis till nya små bebisar. Idag var vi på vändningsförsök, jag hade lite ställt in mig på att mini redan vänt sig rätt men icke.... Det var inte direkt någon trevlig upplevelse även om alla var väldigt gulliga på alla sätt. Koll med Ctg följdes av viktskattning med ultraljud. H*n vägde bara 2,2kg nu iv 36+4 men flöde och fostervattensmängd var bra så de tyckte att det var ok trots -25% mot förväntad Vikt. De andra barnen har oxå varit små o även jag o min man när vi föddes. Liten men envis hade bebis borrat ner rumpan rejält i bäckengången så trots ett rejält klämande o tryckande fick de inte ens upp rumpan...men jäklar vad ont det gjorde! Så nu blir det inte Varberg som planerat utan snitt på Östra 14 juni, känns skumt! Men nu vet vi iaf och maken kommer att få stanna, de ha bara enkelrum där för snittade. Alltid något men nu gäller det att ställa om mentalt och bebisen stannar i magen tills dess... Skulle jobbat min sista dag i morgon men struntar i det och är hemma och vilar istället. Känner mig rätt mör och öm.

• Tullamulla

[quote=65157519][quote-nick]Baby1112 skrev 2012-05-31 20:02:11 följande:[/quote-nick]

Tullamulla skrev 2012-05-31 15:55:02 följande:
    Hej på er alla nyblivna och blivande mammor! Några dagar sen jag skrev nu så stort Grattis till nya små bebisar. Idag var vi på vändningsförsök, jag hade lite ställt in mig på att mini redan vänt sig rätt men icke.... Det var inte direkt någon trevlig upplevelse även om alla var väldigt gulliga på alla sätt. Koll med Ctg följdes av viktskattning med ultraljud. H*n vägde bara 2,2kg nu iv 36+4 men flöde och fostervattensmängd var bra så de tyckte att det var ok trots -25% mot förväntad Vikt. De andra barnen har oxå varit små o även jag o min man när vi föddes. Liten men envis hade bebis borrat ner rumpan rejält i bäckengången så trots ett rejält klämande o tryckande fick de inte ens upp rumpan...men jäklar vad ont det gjorde! Så nu blir det inte Varberg som planerat utan snitt på Östra 14 juni, känns skumt! Men nu vet vi iaf och maken kommer att få stanna, de ha bara enkelrum där för snittade. Alltid något men nu gäller det att ställa om mentalt och bebisen stannar i magen tills dess... Skulle jobbat min sista dag i morgon men struntar i det och är hemma och vilar istället. Känner mig rätt mör och öm.
    Tråkigt att det misslyckades! Känner igen det där med den ömma känslan, den satt kvar någon dag efter... Själv hade jag turen att mini nu vänt sig av självt och ligger rätt, men dock ej fixerad. Så rent tekniskt kan den fortfarande snurra. :/ Envisa bebisar...
    Sådär ja
    [/ Man känner sig lite överkörd men det är bättre nu. Hoppas din busbebis slutar snurra nu och kommer ut den "rätta"vägen
  • Tullamulla

Oj, vad konstigt mitt svarbtill Baby112 blev.... Havsjungfrun: Tack, det känns rätt ok med snitt men lite läskigt då jag aldrig blivit opererade eller ens bedövad förut....men föda i säte känns inte som ett alternativ. Godnatt alla, spännande att se om det kommit fler bebisar när man kikar in i morgon

• Tullamulla
    Annelie81 skrev 2012-06-04 09:21:21 följande:
    Då var han här! "lillebror"! Vi var inne på FL 22.30 och han behagade att komma ut 03:07 idag! 3590g och 50 cm! Bedårande! Dock är det överfullt på förlossningarna runt om i Sthlm och därför ligger vi på en eftervårdsavdelning...skall egentligen till hotell bb ( Danderyd) men men. Jag kan tänka mig att åka hem nu!!! Allt gick så bra!
    Stort Grattis till pojken! Vad skönt att allt gick bra!

Själv kan jag numera ansluta mig till dem som går med värkar/ förvärkar till och från och undrar när det ska hända något. Har ju BF 23/6 men planerat snitt 14/6 då bebisen ligger i säte. I går hade jag ganska rejäla förvärkar/värkar till och från hela dagen och de tilltog under kvällen så jag ringde FL för rådgivning. Svårt att veta hur länge man vågar vänta då man ska snittas. De rådde mig att åka in för koll så vi gjorde det, tar bara 5 min dit. Var inte särskilt mycket igång, vilket jag misstänkte utan öppen 1 cm och bit kvar på tappen.  De kollade oxå med UL och mini ligger kvar i säte, pigg och livlig. Kunde fått snitt då om jag velat men vi valde att åka hem och avvakta utv och i så fall komma tillbaka om det tog i mer.

Natten har varit ganska lugn och nu bara molvärk och någon enstaka sammandragning hittills. Men visst undrar man om det kommer att vara så här tills den 14:e eller om det blir bebis tidigare. Särskilt med två barn innan som är födda 37+6 och 36+5.

Denna tråd är så väldigt spännande just nu Håller tummarna för oss alla 
  • Tullamulla

Hej alla! Ibland går saker och ting väldigt fort, känns orättvist för allla er som går och väntar. Jag hade BF 23/6 men pga av säte som ej gick att vända planerades snitt 14/6. Söndag 3/6 mycket förvärkar o vid koll 23.45 öppen 1cm. Lugn natt och maken gick till jobbet och jag började baka bullar. Ringer in till FL pga liten blödning och värkar. Vi kommer in till Östra 14.30 och gör Ctg o undersökning. Beslutas om snitt och sen föds vår dotter 17.15, 2560g och 45 lång, helt ljuvlig. Nu är vi redan hemma igen då vi båda mår så bra. Stort grattis till er andra som fått och varmt lycka till till er andra!

Svar på tråden Juni-barn