Inlägg från: Minimor78 |Visa alla inlägg
  • Minimor78

Juni-barn

Hejsan!
    Vill gärna vara med i er mysiga grupp.
    Väntar nr 3 som är beräknad till 20/7, och är i v 13+2 idag. Har två killar som är 8 & 5 år.

Jag har haft jättejobbigt med illamående & förlamande trötthet, men hoppas att det är påväg att vända nu.
    Ser verkligen fram emot att få en liten skrutt till.

• Minimor78

Jag har också mitt ultraljud i morgon.
    Jag vill veta vad det är, men maken vill absolut inte. Fråganm är om jag ska tjuvkika om han inte kan följa med...?
    Men då kanske jag inte kan hålla mig sen.
    Vi har två killar sedan innan, så jag hoppas på en liten tös nu =)

• Minimor78

Var på ultraljud idag & blev framflyttad från den 20 till den 25 juni.
    Maken ville inte veta vad det var för kön, men jag misstänker att det är en tjej på det lilla jag kunde se.
    Har sett ganska många ultraljud tidigare, men det kan ju vara knepigt att se... Återstår att se om jag har rätt, men efter 2 pojkar så skulle det vara kul med en liten tjej  Baby

• Minimor78

Är det bara jag som inte riktigt kommit in i att tänka på att det snart finns en bebis till?
    Jag är i v 23 nu & har två barn sedan innan. Jag har inte förberett någonting!
    Har ingen vagn, har inte köpt någonting, inte planerat FL...
    Bebisen behöver dessutom ett rum. Det planerade rummet behöver renoveras, men det är ju inte heller ens påbörjat.

Hjälp, vart ska jag börja??

• Minimor78

Är det några av er som är sjukskrivna helt för besvär som uppstått under grav?
    Jag har en kotförskjutning som ger massa ont i ryggen & ischias på båda sidor (i bägge benen alltså).

Ska till läkare på mån & är då i v 27. Funderar på hur svårt det är att bli sjukskriven...   

• Minimor78

Jag har ca 9 veckor kvar till bf 25/6.
    Maken jobbar reser & jobbar utomlands rätt mycket. Tyvärr är juni en väldigt hektisk månad för honom, så det är svårt med ledigheten...
    Jag funderar på hur man ska planera inför förlossningen. Båda mina tidigare barn har kommit nästan exakt på bf. Båda förlossningarna har gått snabbt. De är nu 6 & 9 år.
    Jag bor på landet & har ca 2 mil till sjukhuset. Vi har 2 hundar & div andra djur som behöver daglig skötsel.

Har en bra granne som nästan alltid är hemma. Kompisar bor på 10-20 min avstånd.

Hjälp mig lägga upp en reservplan ifall inte maken är hemma när det hela sätter igång. Det vore en lättnad att ha en plan som extra trygghet.
    Hur har ni själva löst det?    

• Minimor78

Barnvagnshjälp!

Jag ska köpa ny barnvagn, men kan inte bestämma mig för vilken...
    Har sedan tidigare en bra vagn att ha hemma. Vi bor på landet, så den behöver vara stadig med lufthjul.

Men jag vill ha en liten, smidig & ffa lätt vagn att slänga in i bilen när jag ska åka till stan mm. Hade funderingar på en Brio Sing, men gillar inte sittdelen i den...

Någon som har har förslag på vagn?      

• Minimor78

Idag har jag varit hos fotograf & tagit bilder på både mig, magen och barnen.
    Det var verkligen kul. Jag står alltid bakom kameran, så det finns miljoner kort på maken & barnen men bara enstaka på mig.

Dessutom scrappar jag, så att få riktiga proffsfoton att greja med blir en extra bonus!

• Minimor78

Vill gärna ha lite input om en händelse som utspelade sig i morse (om ngn orkar läsa allt):

Jag började prata om vilken barnvagn vi skulle köpa. Då sa han att vi har ju en i källare som jag har vela slänga jättelänge! Ska du inte ha den nu??

Jag svarade att vi ju hade pratat om att vi behövde en till. Den gamla är toppen här hemma på landet, men den väger massor när den ska in i bilen & är krånglig att fälla ihop. Därför skulle vi komplettera med en vagn av lättare modell, typ cityvagn. En sådan går dock inte att köra på våra grusvägar, därför behöver vi båda.

Då började maken tjata om att den gamla vagnen var ett sånt dåligt köp, sämsta skiten någonsin osv...
    Saken var den att vi fick den av min mamma. Vid tillfället hade vi ont om pengar & maken var helt ointresserad av att lägga pengar på vagn. Vagnen var helt ny, men av ett billigt märke.
    Han har massor av gånger klagat på vagnen när den krånglat.

Nu sa han att vi kanske ska köpa en till sån vagn, den var ju sååå himla bra tyckte du, ha ha ha.

Jag blev så arg när han bara klagar på något vi fått fast han själv inte vill lägga varken tid eller pengar på en annan vagn. (Pengar är inte längre ett problem). Om han nu vet allt så bra så kan ju han skaffa en vagn!
    Nu tänker jag köra den gamla vagnen till återvinningen om jag så ska bära bebisen på armen. Vagnen är bara förknippad med hans gnäll känns det som...
    Överreagerar jag?    

• Minimor78

Jag har bf 25/6. Trodde att jag skulle längta ihjäl mig så här på slutet, men jag har hittat ett effektivt botemedel!
    Jag har under se senaste veckorna stuvat om i princip hela övervåningen, dvs 4 sovrum och et vardagsrum (numera pysselrum till mig).

Jag har städat, flyttat möbler, skruvat både upp och ner hyllor, varit 100 ggr på IKEA & på återvinningen med utrensade saker lika många ggr samt sorterat ur 6 garderober mm.
    Dessutom håller jag på & renovera ett av sovrummen som ska bli bebisens. Bara lite målning & tapeter kvar.

Så än så länge hoppas jag att bebisen stannar tiden ut så jag kan få hinna göra klart alla projekt. Detta måste vara att boa på hög nivå =)       

• Minimor78

Hej allihop!

I tisdags föddes vår lilla dotter med buller & bång. Tre veckor före BF.
    Åkte in pga stark, ihållande smärta i höger sida. Väl på plats på förlossningen såville de kolla bebisen med CTG. Då såg man att hon inte mådde bra i magen. Hennes hjärtljud gick ner hela tiden utan förklaring.
    Först tänkte de pröva att sätta igång mig, men ganska snabbt bestämdes det att det skulle bli akut snitt, och kl 19.38 kom hon ut. Hon var pigg från första stund & vi fick ingen förklaring på vad det va som orsakade min smärta eller hennes dåliga hjärtljud.

Igår kom vi hem & vi mår båda bra.         

Svar på tråden Juni-barn