Juni-barn
Conda, de måste göra vaginalt ultraljud för att mäta tappen men du kanske kan be dem titta iaf? Grattis elskling till en underbar morsdagpresent!
Conda, de måste göra vaginalt ultraljud för att mäta tappen men du kanske kan be dem titta iaf? Grattis elskling till en underbar morsdagpresent!
Jag hade HB som lägst på 92 runt vecka 25, nu håller det sig runt 115 och jag tycker jag är superpigg! Men min BM rådde mig att ta järntabletterna (niferex) precis innan läggdags med ett glas vatten då de helst ska tas minst en timme efter och innan något matintag för bästa effekt.
Här är Livsmedelsverkets kostråd för gravida:
http://www.slv.se/sv/Settings/Topplankar/Lattlast/Kostrad-for-dig-som-ammar/
Det enda jag kan se att man ska undvika är en del fisksorter och alltför mycket alkohol.
Tänker på dig Cataleya! Förstår att du måste ha det skitjobbigt nu! Kram
BF+8 idag. Ska till BM idag en sista gång, på fredag ska jag till spec-MVC för en överburenhetskontroll. Ser allt bra ut då får jag en tid för igångsättning på tisdag om en vecka (BF+14).
Kom nu lilla skrutt, jag längtar så!
För mig har det ilat i tappen flera veckor.... Främst på kvällen när hon är som livligast. Lycka till alla som det är nära för!
Grattis allihopa, emma78 och bebisgalen (och om jag missat någon´)!!
Blödde för en stund sedan några droppar färskt blod, behöver inte betyda något alls men det är iaf NÅGOT!
Pluttan, tack omtanken! Jag har pratat med förlossningen som bad mig hålla koll på fosterrörelser samt komma in direkt om det kom mer blod. Har tid för överburenhetskontroll imorgon så i vilket fall är det inte lång för kontroll
Grattis Dancia! Åh, hoppas det är på g stjärnfrukt!
Hann bara göra CTG på överburenhetskontrollen innan jag blev flyttad till förlossningen då bebisens hjärtljud sjönk i samband med en sammandragning. Mogen tapp och öppen 2 1/2 cm, läkaren drog en stund där nere och tyckte att jag var redo för en igångsättning. Ligger med CTG en stund till så får vi se. Hoppas jag inte blir hemskickad!
Skönt att du är nöjd med dun kontroll, RQueen!
Jag blev kvar på förlossningen, de ville inte skicka hem mig efter avvikande CTG kurva så nu har jag druckit något för att starta igång värkar. Här kommer bebis! I sinom tid iaf...