Inlägg från: Beckan91 |Visa alla inlägg
  • Beckan91

Juni-barn

Hej allihopa! Hoppar gärna in här, är i vecka 19+6 idag. Och har bf den 3 juni. Vet inte ännu hur mycket jag har gått upp, har inte vågat väga mig. Men ska till BM på onsdag, så då får jag veta :)

Vi har pratat lite om namn och som det ser ut nu blir det en Mille om det blir en kille och Cornelia om det blir en tjej. 
    Börjar jobba i morgon efter att ha varit arbetslös sedan november. Ska bli spännande och se hur det går, med tanke på att ryggen gör ont som tusan redan och magen växer som satan :P 

• Beckan91

Hej allihopa :) Har precis kommit hem efter ett besök hos BM.
    Fick höra sötisens hjärtljud, som låg på 142.
    Alla andra prover såg jätte bra ut och jag hade "bara" gått upp 2,5kg sen inskrivning den 28 oktober.
    Så nu kan jag slappna av lite. Gud vad skönt.   

• Beckan91

ToveLantz, jag hade inte behövt gå upp någonting. Hade en relativt hög vikt redan vid inskrivning. så för min del är det bara bra att inte gå upp för mycket. Men jag är ändå förvånad att det inte var mer, för har slarvat alldeles för mycket med maten under jul och nyår. Men nu är det andra bullar som gäller. Ska äta nyttigt nu så att bebis verkligen får i sig det den behöver.

• Beckan91

Jag är överviktig, men enligt min BM så såg alla mina värden bra ut. Så jag slipper antagligen glukosbelatningen.

• Beckan91

Hej allihopa. Idag är ingen bradag känner jag. Började jobba nu i veckan, och igår lyckades jag halka och sträcka mig så mycket i ryggen att jag inte kan gå :S .. Blev inte många timmars sömn i natt och jag vet inte hur jag ska klara av kvällens jobb, vilket innebär ca 4 timmars promenad.

• Beckan91

Är i vecka 22 och har inte kännt en enda spark på utsidan, men har moderkakan i framvägg så beror väl på det. Känner bebisen dagligen nu, så antar att jag j´kommer känna på utsidan när h*n blivit starkare

• Beckan91

I morse skrev jag att jag inte hade känt bebis sparkar på utsidan, men ikväll efter att ha hållt i gång i flera timmar med städning och bakning inför mitt födelsedagsfirande i morgon så satte lill*n igång. Ett par rejäla sparkar som kändes ordentligt mot handen. Gud vad mysigt! Bästa födelsedagspresenten jag kunde få ( i förskott )

• Beckan91
    lycka 4 skrev 2012-02-02 08:28:03 följande:
    Nån som vet vart man kan köpa snickarbyxor ? Jag hade 2 par jätte snygga i en tajt modell förra gången men eftersom jag inte skulle ha fler barn så gjorde jag mig av med allt =(

Jag beställde mina från La Redaute eller vad det heter. Är skit svårt att hitta någon annanstans.
  • Beckan91

Usch , idag är jag verkligen inte på topp. Fruktansvärd huvudvärk, illamåeende och en massa saker som borde göras. Känns som om sängen är min bästa vän idag :(

• Beckan91

Hej allihopa! Hoppas ni mår så bra ni kan med alla olika krämpor.
    Med mig är det förvånandsvärt bra för tillfället.
    Ska snart sätta mig i en bil ner till Malmö, och ikväll ska jag gå på takida konsert.
    Fick biljetter i julklapp :) Är mitt absoluta favvoband, så ska bli så jäkla roligt.
    Tror att bebis kommer ha ett rejält gympapass i magen, för så fort jag lyssnar på takida så börjar den härja.

Ha en bra helg!! :D      

• Beckan91

Hej allihopa! Har följt tråden länge, men har varit väldigt dålig på att skriva och jag hoppas det är okej att jag hoppar in här så här på slutet.

Hade bf den 3 juni, men ännu har ingen bebis kommit. Och jag har inga känningar heller, så gissar på att den inte kommer förrän till midsommar eller nåt.

Grattis till alla er som fått era små, och lycka till ni andra som fortfarande väntar :)       

• Beckan91

Sweet life: Jag är i v 40+3 och bebis har inte fixerat sig ännu. Ligger fortfarande rätt högt upp och var lite rörligt. Är mitt första barn, så misströsta inte. Enligt min BM är det inte helt ovanligt.

• Beckan91

Grattis till alla nya bebisar. Själv är jag inne på bf+8 och har inte en enda jäkla känning.

Är så trött på att vara gravid och vill bara ha ut liten nu!! Men nu räknar jag med att få gå tills jag blir i gångsatt någongång nästa vecka =/ 

• Beckan91

BF+11 och jag är helt slut! Ont överallt och inte en enda känning att något skulle vara på g :( .. Vart tar du vägen busbebis?

Lycka till alla som det är på g för. Är så avundsjuk, vill oxå känna nåt och veta att bebis är på gång. 

• Beckan91

Hej allihopa, nu är jag hemkommen från förlossningen. Var på överburenhetskontroll idag bf+14 idag.
    Fick tid för igångsättning på tisdag, men hoppas ju självklart att det kommer igång av sig själv innan. Men det är skönt att ha ett slutdatum iaf :) 

• Beckan91

Sitter här hemma och börjar bli nervös nu, ikväll är sista kvällen hemma utan bebis. I morgon klockan 9 har vi tid för igångsättning. Känns väldigt skönt att se ett slut på detta nu, är inne på bf+15 och än har jag inte känt att något skulle vara på g. Inte mer än att slemproppen lossnat i omgångar. Åh vad jag längtar efter bebis nu :)

Svar på tråden Juni-barn