Inlägg från: gammelmamma |Visa alla inlägg
  • gammelmamma

Juni-barn

RUL nästa vecka, är bara i V 17 ännu. Här får man inte reda på könet vid RUL. Man får då beställa ett särskilt ultraljud i Göteborg. Vid våra tre första barn var det inte alls aktuellt med att kolla könet, när vi fick vår sladdis för 2,5 år sedan var min man lite sugen men inte jag och nu är det tvärt om. Jag vill veta men inte han

• gammelmamma

Miss Förstånd, jag förstår precis hur du tänker, jag har också tänk så med de andra. Att det inte spelar någon roll och att det är kul att ha en överraskning att se fram emot. Jag vet inte varför jag känner så starkt att jag vill veta denna gången. En tanke är att det kan bero på att jag har svår foglossning när jag är gravid och att jag inte kan handla något den första tiden efter förlossnigen, jag vet inteFörvånad

• gammelmamma

busbus! Aj aj samma här, men jag mår bättre än jag har gjort de andra gångerna vid den här tiden 

• gammelmamma

Skruttens mamma: Har du foglossning eller varför är du orörlig? Vill du inte ha honom då förskola? Här får man ha dom där även om man är sjukskriven.

• gammelmamma

Jag har också svår foglossning. Jag har tre äldre barn och när de var små hade man inte barnen på förskolan när man var hemma, typ sjukskriven eller mammaledig. För ett tag sen tyckte jag det var jättekonstigt att man lämnade barnen när man var hemma. Sen fick vi en sladdis efter 14 år och allt har ändrats, det är ju ingen hemma, så jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Nu är min 2,5 åring på dagis. Jag hade aldrig klarat att ha henne hemma. I och för sig fick jag dispans även med trean för 14 år sedan. Då fick jag ha de andra några timmar och min pappa körde dom fram och tillbaka eftersom jag inte kunde köra bil. Jag håller tummarna för dig att du blir sjukskriven och att f- kassan är samarbetsvilliga. Får man fråga vart du bor?

• gammelmamma

Okej, jag bor i Hjo så då är det lite långt för att kunna hålla varandra sällskap. Var du i 17+1 i dag? Jag är i 16+6 tror jag. men jag har inte varit på u-ljud ännu. Ska dit på onsdag. De andra gångerna har jag blivit framflyttad så det blir jag nog den här gången också. På tal om illamående och hunger så har mitt illamående blivit bättre men jag känner ett sånt där hungersug. Jag har haft magkatarr men det är bättre, tar bara tablett varannan dag nu. Har pluggat fram till nu så jag tror det är den stressen som har varit orsaken till magkatarren. Jag är lite orolig för jag känner inga sparkar men däremot känns ju "kulan". Hoppas allt är ok. Är lite nervös inför U-ljudet. Har haft några tidiga missfall både denna och förra gången.

• gammelmamma

Vad skönt att höra , då behöver jag nog inte känna mig så orolig då. Det är ungefär lika för mig.

• gammelmamma

Zupermia 78 Jag tror inte du behöver vara orolig, det skiljer ju trots allt några veckor på den som ska ha först och den som ska ha sist. Och just i dessa veckor är det ju ganska mycket. :)

• gammelmamma

Grattis till pojkenSkrattandelilla lyckan
    Jag känner som sagt inte direkt några sparkar men det känns som det är tre där inne. Nog för att jag inte har gått ner i vikt mellan sista barnen men jag är enorm 

Svar på tråden Juni-barn