Inlägg från: emersson75 |Visa alla inlägg
  • emersson75

Juni-barn

Hej allihopa :)
    Har följt tråden sen oktober men inte tagit för mig att skriva nåt, kan man vara med här?
    Är 36 år och gravid med en dotter som är beräknad 17 juni. Känner mig som en koloss men tack och lov kan jag fortfarande rida, har ju 3 hästar :)

• emersson75

Har en son sen tidigare som är 14 år, tänk att man har nog glömt allt sen han var liten och man var gravid känns det som :)

• emersson75
    gammelmamma skrev 2012-04-12 12:44:05 följande:
    Någon mer än jag som känner sig låg, jag bara gråter och tycker allt är skitjobbigt. Orkar ingenting
    Här är en till, man är så himla klumpig och allt känns ju så tungt så man blir galen, har nog ingen mage att tala om direkt, är typ jämntjock, men det är ju så tuuungt ändå.
  • emersson75
    gammelmamma skrev 2012-04-12 14:09:44 följande:
    Välkommen hit, jag är 42 i sommar och väntar mitt 5:e barn. Har en som är 22, en som är 20, en som är 17 och en som blir 3 i sommar. Så jag vet lite hur du känner dig. Hade 14 år mellan trean och fyran... Vad säger sonen?
    Först  var han ytterst tveksam, kändes riktigt jobbigt, så jag hade taktiken att inte prata om det utan han har fått smälta det, nu kommer han fram och tycker om att känna på min mage och vill handla kläder åt syster, jag är så glad och tacksam över det verkligen. Jag kände verkligen att jag svek honom förut...
    Vad mysigt med så många barn, men tänk vad man glömmer fort , vad säger dina barn om det hela, bor alla hemma eller har någon flyttat? Själv bor jag i sthlm och här flyttar de ju inte hemifrån förrän de är typ 25 ;)
  • emersson75
    conda skrev 2012-04-12 14:11:44 följande:
    Jag har också hästar, två egna och två inackorderingar. Trodde jag skulle kunna fortsätta rida hela graviditeten men för några veckor sedan fick jag ge upp. Nu får jag låta pållarna vila men har medryttare som hjälper mig. =)

Välkommen! =)
    Vad har du för hästar? :)

Det börjar ju kännas lite jobbigt att rida, rider på min gamla snälla häst och dom andra får jag arbeta från marken, vågar inte riktigt hoppa upp på min busiga slyngel ;) Det känns ingenting när jag rider men på kvällen så har man nog lite ont i fogarna eller vad det nu är.  Just nu är jag mest rädd att jag ska gå upp för mycke så jag blir för tung, väger ju 77 kg nu....Har en snäll pappa som sköter stall och utfordring som tur är :)
  • emersson75
    conda skrev 2012-04-12 14:32:23 följande:
    Halvblod och ponny, gammal snäll dam men mina fogar fixar det inte. Har en unghäst och en D-ponny som inackordering, så det finns att göra om man vill. I mitt fall är det en snäll (något skraj) sambo som får sköta det mesta i stallet nu Flört, mina hästar går bra men han gillar inte (trotsige) unghästen och supertaggade, högrangade ponnyn... *s*
    Vad roligt, men trist med fogarna, kom just hem från en ridtur och nog känns det när man sitter där, bara det inte blir värre för då blir det nog svårt att fortsätta rida..Själv har jag en morganhäst, en baskirhäst och en dansk import. Såg att du väntade ditt fjärde barn, vad mysigt med en sån stor familj :D
  • emersson75
    gammelmamma skrev 2012-04-12 14:32:18 följande:
    Förra gången tyckte 14 åringen att det var jättejobbigt, hon berättade inte ens för sina närmaste kompisar, Han som var 17 då tyckte det var kul och hon som var 19 tyckte också det var kul. Denna gången är det den äldsta som har tyckt att det har varit lite jobbigt. Hon var nämligen själv gravid och tyckte att det liksom var deras tur. Det låter konstigt och egoistiskt så här när man pratar om det men jag förstår henne. Sen har alla varit lite oroliga för min del, jag har nämligen kronisk värk och min kropp mår inte så bra av att vara gravid. Den äldsta har flyttat hemifrån och 10 februari blev vi mormor och morfar, helt fantastiskt och nu är alla tveksamheter som bortblåsta. Alla gläds och förstår oss. Vi ville gärna skaffa ett lite jämnårigt syskon till 3 åringen. Det är ju inte så länge kvar tills alla de stora är utflugna. 
    Vad mysigt att blir mormor :D Grattis:) Det är verkligen jobbigt när ens barn inte kan glädjas med en, det mysiga med att vara gravid försvinner verkligen då. Fast visst är det mysigt att få barn när man är lite äldre oxå, iaf jag känner att jag är lite mognare än när jag var 21 :)
  • emersson75

Lillsnurr : Var roligt att du oxå har hästar :)) Verkligen bra tråd, en massa gravida plus lite hästfolk ;)

• emersson75
    Tullamulla skrev 2012-04-13 10:26:21 följande:
    Hej alla tjejer!! Hoppas att det inte är försent att hänga med i tråden, har läst ett tag men inte skrivit något själv. Kul att det är så blandat med åldrar och livssituationer i tråden. Själv är jag 38år och väntar mitt tredje barn. Är omgift sen tre år med världens mest underbare man och både han och jag har två barn sen tidigare. Jag har en son född 98 och en dotter född 01 och han har en son född 98 och en en dotter född 00. Så det blir verkligen en liten sladdis och ett kärleks barn som dyker upp i Juni. Hela familjen väntar och längtar massor nu. Är beräknad till 23 juni men är väldigt nyfiken på om detta barn följer syskonens födslar. Sonen är född 37+6 o dottern v 36+4, helt perfekt tycker jag ingen kan ju svara på detta när man frågar. Någon som har erfarenhet av detta? Igår var vi i Varberg på visning av deras förlossning o BB. Det lutar nog åt att vi åker dit trots att det inte är närmast. Ha en go dag alla!
    Välkommen hit.. :) Vad roligt, jag har oxå en son som är född 98 :)
  • emersson75
    Tullamulla skrev 2012-04-13 16:35:52 följande:
    Då var det ett tag sen sen du födde barn du med. Man känner sig lite som nybörjare igen och undrar mycket över hur förlossningen ska bli efter så många år ( 11 år sen)

Är det någon som vet om graviditet/ förlossning blir annorlunda om det är  en annan pappa till detta barnet? Eller är det kvinnans kropp som styr det?

Jag har klarat mig i från foglossningar alla gånger men får istället än djävulsk värk på högersidan precis vid översta revbenet. Det sitter både fram och bak och gör att jag inta kan stå upprätt. Allt som hjälper är att ligga ner och vila. Sjukskriven 25% nu så jag kan jobba kortare dagar. Skönt då detta kommer ca kl.12.30 varje dag, Knepigt. Ingen vet vad det beror på men det är inte tyngden då jag har hyfsat lite mage, låg på SF 26 nu i v 30.
    Men annars mår jag toppen  
    Man känner sig verkligen totalt som en nybörjare, den här graviditeten är oxå helt annorlunda med den förra (det minns jag iaf ;) Min förra förlossning var en totalkatastrof från början till slut, tror allt som kunde gå fel gick fel, så jag hoppas denna blir bättre, den kan ju knappast bli sämre ;) Dom har erbjudit snitt om jag vill det, men eftersom jag blev sövd sist så skulle jag vilja uppleva den en "vanlig" förlossning nu :) 
    Jag har oxå superont uppe i högra revbenet, undra just vad det är ?   
Svar på tråden Juni-barn