Inlägg från: jennchen |Visa alla inlägg
  • jennchen

Juni-barn

Hej!

Jag är, som många andra, en som har följt tråden i månader utan att skriva. Jag väntar mitt andra barn den 23/6 så jag ska väl inte vara den som klagar än. Men i förra veckan hade jag en massa känningar med regelbundna förvärkar och trodde att det snart var på G. Nu är allt bara väldigt lugnt, bebisen rör sig, men alla förverkar har stannat av efter en kontroll hos BM som sa att tappen var helt omogen....

Det var skönt att få svar om att inget var på gång, då vi har lite långt till mor- och farföräldrar. Har istället kunnat köra på som vanligt igen istället för att bara vila osv. Nu känns det precis som för många andra att det aldrig kommer att sätta igång. Får väl se om det drar igång på midsommardagen som planerat , då alla barnmorskor är allmänt trötta efter festligheter.Glad

Min största skräck är att inte hinna in då det är 30 min till förlossningen och barnvakt ska fixas till våran 2 åring. Någon annan som känner igen sig?

• jennchen
    Lucian Caesar skrev 2012-06-17 15:13:38 följande:
    Stämmer det att vattnet luktar lite som
    Sperma?! Tycker mina extremt vattniga flytningar luktar lite så Kommer lika ofta och mycket som igår så nu börjar jag fundera igen på om det ändå kan vara vattnet. Har blött ner ett trosskydd och 2 pappersservetter som jag fick ta i brist på annat när jag var i stan
    Och om det nu är vatten måste förlossningen starta inom ett visst antal timmar då även om det bara sipprar el gäller det bara när det forsat ut?
    Hej, min förra förlossning började med att vattnet sipprade som du beskriver det. Det kom inte mycket åtgången, men jag kunde vissa gånger pressa ut fostervatten efter att jag kissat i ett glas. Luktade lite unket tror jag och så var det en massa vita småbitar i (fosterfett) tror jag. Men det behöver inte sippra mycket, tycker att du ska kräva att få kolla. Det är inom 72 timmar som bebisen ska ut, så var det i Stockholm i alla fall. De kollade med ultraljud och konstaterade att det var minskad mängd fostervätska. Blev igångsatt och allt gick bra det var strax innan krystvärkarna började som vattnet gick ordentligt.

Lycka till!
Svar på tråden Juni-barn