Inlägg från: sanna87 |Visa alla inlägg
  • sanna87

Juni-barn

Sweet life skrev 2012-06-18 11:42:31 följande:
    Nu far vi till förlossningen då bebis inte har rört sig som vanligt på hela förmiddagen. Har bara fått en liten putt och ingen reaktion alls när jag dricker sött, kallt, puttar och trycker på magen som jag alltid får annars...

Sambon kastade sig i bilen hem från jobbet och nu går jag bara här och väntar på att han ska komma...
    Håller alla tummar för dig! Det är säkert inga konstigheter :) 
    Min lilla skrutt är väldigt oregelbunden med det där, kan stånga ut magen ena dagen för att nästa ligga och gotta sig och mest bara vifta på tårna.  
  • sanna87
    Lucian Caesar skrev 2012-06-18 12:14:09 följande:
    Imorse kom lille Emilian till världen kl 07:50 3480 tung och 51 cm lång. Var en minst sagt dramatisk förlossning. Fick åka i ilfart in med ambulans då jag vaknade med blod precis överallt och när jag ställde mig upp så bara rann det ut mängder. Hann tänka mycket under färden in, har aldrig vart så orolig i hela mitt liv då jag inte visste hur han mådde el ens levde i vilket fall som helst så trodde läkarna att det var en VÄLDIGT kraftig teckenblödning och vi mår båda bra. Lite skakig och väldigt trött då jag bara sovit en timme sen igår morse zzzzz

Lycka till till alla er andra som fortfarande väntar
    Först och främst: ett stort grattis till er :D
    Sedan; måste ha varit en helt fruktansvärd och traumatisk upplevelse, jag kan inte föreställa mig hur jag skulle reagera!... Skönt att allting gick bra! 
  • sanna87
    Pluttan skrev 2012-06-19 11:17:53 följande:
    Jag förstår att det är jobbigt att vänta vänta när man gått över tiden. Har själv gjort det. Men jag tycker det är lite tråkigt att INGEN har läst mitt inlägg från igår att jag äntligen efter 11 dagars övertid födde en liten dotter

st stort grattis!!!! Jag är kvar- bf idag faktiskt
  • sanna87
    HeavyD skrev 2012-06-20 02:25:59 följande:
    Nu åker vi in!:) Vattnet har gått och bebisens huvud var rörligt vid senaste besöket. Har börjat få molvärk. Sweet sweet pain...;)

Lycka till
  • sanna87
    Uddabus skrev 2012-06-20 07:11:15 följande:
    Nu är Charlie här... 01.25 föddes han med sugklocka.

Han vägde 5264 o var 55 lång... Utan att gå sönder ett dugg ligger vi fortfarande på förlossning o han ammar så fint
    Stooooort grattis till er :) 
  • sanna87
    MissFörstånd skrev 2012-06-20 09:15:09 följande:
    Uddabus - GRATTIS!!!!

Jag sitter här och måste andas mig igenom värkarna. Allt mellan 2-15 minuter mellan. Fick en paus på 30 min också så jag somnade. Tog två Alvedon för en timme sedan men de verkar inte ha hjälpt. Tens funkar ok på ryggen men då kommer mer smärta fram. Vad tror ni? Kan det verkligen vara på gång nu?!
    Åh vad spännande, det låter ju onekligen som att det är på G  
  • sanna87

Åh då får man gratulera till den med! Jag vill att min bebis ska komma nu också men neeej, han vill inte. Får se vad BM säger idag med, tycker inte magen sjunkit heller så jag får nog gå över ytterligare flera dagar. 
    Fast å andra sidan blir jag gärna kvick sjukkänslan innan det är dags för förlossning, jag skulle inte kunna profylaxandas nu om vi säger så Det är totalstopp i snoken! 

• sanna87
    H Karin skrev 2012-06-20 09:32:18 följande:
    Grattis till killen Uddabus!!
    Och lycka till ni som är på G!
    Själv har jag bf -6 idag. Inga känningar... Tänkte putsa föster...
    För mig hände det ingenting när jag putsade fönster, förutom att fönsterna blev rena :P
Svar på tråden Juni-barn