Inlägg från: Radiant |Visa alla inlägg
  • Radiant

Juni-barn

Hej!

Har följt er på forumet ett tag, men har inte skrivit något. Hoppas det är okej att man joinar? :) Väntar en liten pojke den 21 juni, det blir mitt första barn. Har inga nära vänner som har barn så har lärt mig en hel del från detta forum och andra liknande.

Kul att läsa att man inte är ensam om diverse krämpor och sånt!

Annars går det rätt bra, tror vi har det mesta under kontroll (he he), håller på att packa bb-väskan lite smått men känner att jag har fastnat lite. Hur mycket kläder ska man ha med sig? Vi har ingen bil men bor max en halvtimme med buss/taxi från sjukhuset om man behöver hämta mer. Har innetofflor och en bomullsmorgonrock från ikea som jag tänkte svassa runt i i korridorerna typ.. :P Något som man verkligen inte får glömma?

Tack på förhand!  

• Radiant

Hej!

Grattis till alla nya bebisar!

Kom nyss hem från BM:

Vecka: 38 (37+4)
    Blodtryck: 120/80
    HB: 126
    Socker: 4.6
    SF-mått: 38 (precis på den övre kurvan)
    Hjärtljud: 150
    Vikt: +17 kg totalt men bara +3 kg de senaste 8 veckorna. 

Vi gjorde en sammanfattning av graviditeten och pratade lite om önskemål och dylikt inför förlossningen. Sa att jag kan tänka mig alla typer av smärtlindring och att jag önskar mycket coaching och vill ha en bra kommunikation mellan mig och personalen. Antagligen ganska vanliga önskemål.

Har ännu en tid inbokad om två veckor, alltså två dagar innan BF, hoppas att jag slipper den. På BM lät det ungefär som att det var 50/50 om vi skulle ses igen så vi får se helt enkelt.  

På vägen hem från BM träffade vi på en av tjejerna från föräldragruppen, hon hade fått sin son för exakt en vecka sedan, 2 dagar innan BF. Allt hade gått jättebra och han var otroligt söt så jag blev ännu mer otålig, vill också ha bebisen!! :) 

• Radiant

Grattis pluttan och ni andra som fått! Och lycka till till alla som är på G. 

Jag känner att jag är färdig med att vara gravid nu, BF om två dagar (21 juni) har känt en viss ökning i molande/sammandragningar de sista dygnen men vågar inte riktigt hoppas, är ju trots allt första barnet och de flesta går över.

Var hos BM idag, hon trodde nog att det var sista gången vi sågs men fick en ny tid på måndag. Har inget hänt då skulle hon göra undersökning och kolla tappen och allt sånt vilket känns bra så man kan vi en liten fingervisning om det verkar vara på G eller inte.

Blodtrycket var lite högt, 130/90 tror jag att hon sa, kan det stämma?? Är inte så insatt i det där men det lät inte på henne som att det var hela världen, mer ett tecken på att förlossningen borde komma igång snart. 

• Radiant

Grattis Uddabus, äntligen! :D :D

Polarlantis: Har också väldigt ont i magen, blyggdbenet och ibland i höfterna, speciellt om jag rör mig mycket eller hastigt, måste liksom stålsätta mig varje gång jag går från sittande till stående eller behöver vända mig om när jag ligger etc. Kombination av bebis som trycker och foglossning antar jag. Har haft en lätt graviditet annars när det kommer till foglossning och sånt, bara nu på slutet det kärvar, antar att kroppen ställer in sig och vidgar sig inför förlossning :) BF imorgon.

Lycka till alla andra som inte har fått. än är vi några kvar! 

• Radiant

Spännande lycka 4, LYCKA TILL! :D
    Och lycka till till alla er andra som fortfarande väntar!
    Och såklart; grattis till alla nya tillskott!!!

Själv är jag på BF+4 idag och nyss hemkommen från barnmorskan. Tappen var nästan helt utplånad och jag var öppen 2-3 cm, hon var förvånad att jag inte hade mer värkar och trodde på bebis inom kort. Så nu hoppas jag verkligen att det är på G! :D

Svar på tråden Juni-barn