Inlägg från: Lenis21 |Visa alla inlägg
  • Lenis21

Juni-barn

hej! hoppar in här om det är okej???

känner att det kan vara skönt att prata med andra som kanske förstår vad man går igenom på ett helt annat sätt än vad sambon gör.

jag har absolut ingen ork att göra någonting. är sjukskriven 50% oxh jobbar bara förmiddagar nu fram tills att jag får havandeskapspenning. kom hem och sov 2 timmar mellan 14-16 och ändå kan jag inte hålla ögonen öppna nu. usch trött på att vara såhär trött.. 

ta hand om er och bebisarna 

nu blir det till att gå och lägga sig. god natt alla          

• Lenis21
    gammelmamma skrev 2012-03-19 21:31:07 följande:
    Välkommen hit, ja det kan vara skönt att "prata" av sig lite i bland. Är det ditt första barn?

hej! nej det är inte mitt första barn. Jag har en undferbar dotter på 3 år. hon är så glad att hon ska bli storasyster. vet inte om hon blir lika glad sedan när hon inser att bebisen är här för att stanna.
    nästan varje dag så pussar hon på magen och myser med den. hon säger också att pappa kan få LÅNA hennes bebis ibland. dom är så söta.
  • Lenis21
    JennieJ skrev 2012-03-21 12:14:37 följande:
    Då var man på väg till förlossningen :/ min tapp har minskat 3 cm och kraftiga sd så läkaren sa åt mig att direkt åka ditt!! Får se vad som nu händer?

oj, det var lite obehagligt att höra förstår jag. Min syster hade samma sak, de sa att hon absolut skulle få för tidigt och att hon inte fick göra någonting mer än att ligga och vila. Inte lätt när man har fler barn i 3- årsåldern. slutresultatet blev att hon gick över tiden med 8 dagar. så man vet aldrig när bäbis vill titta ut.

hoppas att det går bra för dig.  

• Lenis21

igår va jag hos bm på kontroll, vecka 27+0. sf-mått låg på 28 och hjärtljud på 140. så underbart att få höra den lille i magen.. talade om att jag är så extremt trött hela tiden så jag skall tillbaka på måndag och ta ämnesomsättningsprover. Det ligger nämligen struma i min släkt så de vill ha lite koll så jag inte utvecklar det. pratade också om att jag har många och starka sd varje dag som bara blivit mer och mer de senaste 2 veckorna. ska träffa läkare på tisdag för en undersökning. känner lite ångest för detta då det är en äldre manlig läkare som ska göra undersökningen. har lite svårt för att lägga upp mig inför manliga. vet att det bara är att göra det men känns ändå väldigt jobbigt. Hoppas att min sambo kan få ledigt från jobbet så han kan följa med.

ska på dop nästa vecka och letade idag efter något att ha på mig men hittade ingenting, någon som har några förslag???? på hm hade de ingenting alls. vill ju vara lite snyggt klädd fast jag är gravid.

ha en bra helg allihopa    

• Lenis21
    JennieJ skrev 2012-03-25 12:04:07 följande:
    Sicket underbart väder! Synd man knappt kan njuta av de bara :( Ligger i soffan och kollar tv medans mannen, barnen å hund drog till skogen med engångsgrill och gott å äta! Känns så ledsamt att man inte kan hänga på :(
    jag förstår hur du känner dig. jag känner mig som världens tråkigaste mamma och sambo. jag orkar ingenting och kan inte gå långt lr nåt. får så dåligt samvete. men nu har vi gjort i ordning oss och ska ut och köpa en glass hela familjen tillsammans. här har vi helt underbart väder så får försöka att njuta lite. hade kunnat gå och lägga mig nu och sova men men får vara lite social också..... ha det gott alla 
  • Lenis21
    JennieJ skrev 2012-03-25 13:19:29 följande:
    Håller med där att man känner sig som världens tråkigaste person :( börjar märkas nu på psyket då jag är så sjukt ledsen och har stans dåligaste samvete till mina 2 barn :(. "bara" 10 veckor kvar om man mot förmodan skulle hela vägen
    håller med dig också. att det sätter sig på psyket mycket. är också ledsen och känner  mig allmänt nere fast ändå så mysigt att vara gravid.. med min dotter så njut jag av varje sekund jag var gravid men då mådde jag toppen hela tiden. denna gång har vart så annorlunda, mått dåligt från första dag. 
  • Lenis21
    RocketQueen skrev 2012-03-31 18:36:14 följande:
    Känns som att hormonerna har börjat spöka lite. Skulle äta kokta ägg tidigare idag. Tyvärr var det såna där bråkiga ägg som inte alls hade lust att skalas. Efter att ha kämpat med äggskalen ett tag blev jag så arg att jag slängde alla äggen. Strax efter insåg jag att jag inte hade nån mat att äta längre och givetvis blev jag helt sinnessjukt hungrig i just den sekunden. Och ledsen... Helt galet ledsen... Normalt?

helt normalt måste jag säga. jag kan också bli sådär helt jättearg och ledsen egentligen helt utan anledning... konstigt med alla dessa hormoner...
  • Lenis21
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-01 19:55:55 följande:
    Hela eftermiddagen/kvällen har lille Harry sparkat neråt mot snippan och emellanåt gör det riktigt ont. Ibland känns det som att öppningen öppnar sig lite vid de kraftiga sparkarna och det känns som att jag konstant typ läcker...Är riktigt obehagligt!

hahaha. jag känner igen det där. ibland ligger bebis och sparkar rätt ner i underlivet så det verkligen gör ont.sparkar också sjukt mycket bara under högra revbenen. så mycket att jag är helt öm där. måste sitta och sträcka på mig hela tiden. men mysigt är det ändå att känna bebis röra sig därinne.
  • Lenis21
    Pepita skrev 2012-04-24 14:25:58 följande:
    Jag blev sjukskriven 50% känns sååå skönt och lite overkligt.

Jag bor oxå i stockholm (Huddinge) :)

När det gäller föräldradagar så har jag tänkt ta ut 4 dagar/v. Eller måste jag ta ut fler i början för att få behålla sgi?

hej! du kan ta ut precis så många dagar du vill tills att barnet fyllt ett år. då måste du ta ut 5 dagar i veckan eller kombinera jobba och ta ut dagar från f-kassan. men det måste vara 5 dagar då för att ha kvar din sgi.
  • Lenis21

Nu har jag börjat tvätta bebykläder, monterat upp sängen och skötbordet. funderar på att börja packa bb-väskan snart och barnvaktsväska till dottern. har monterat in basen till bilbarnstolen i bilen idag. ska bara köpa lite småsaker så är jag i stort sett färdig sedan. känns skönt att ha allt färdigt ifall bebis vill titta ut tidigare..

är så trött nu, gör inte mycket annat än sover känns det som. har inte ork att leka med dottern och det gör att jag får riktigt dåligt samvete. men hon förstår att mamma har ont och är trött. har fått så jäkla ont i ryggen mest på höger sida så kan varken sitta upp eller stå upp. lägger jag mig ner så kan jag bara ligga på höger sida för annars gör foglossningen för ont. men men man får väl stå ut, det kommer ju något gott utav det. har också i 2 dagar haft sådan värk ner mot underlivet, känns som någon hugger till med en kniv ibland. kan detta vara bebisen som borrar ner sig? kände inte det med dottern.

hoppas att allt är bra med er alla andra.    

Svar på tråden Juni-barn