Inlägg från: Pluttan |Visa alla inlägg
  • Pluttan

Juni-barn

Hej alla. Tänkte prova att gästspela lite på denna tråden. Så roligt med en tråd där man skriver så mycket.
    Jag har bf den 4 juni. Får man vara med här?
    Vet precis hur. oroväckande det är med minskade fosterrörelser. Har sjäjv fått åka in till fl pga det. Men allt var okey.
    Visade sig att lill*n hade skjunkit ner och att den låg och sparkade mycket i fostervattnet. Jag har rätt mycket fostervatten.
    Det är så sant som du skriver RocketQeen.
    Cataleya : bara ring du in. Bättre en gång för mycket än för lite. Men jag förstår hur du känner. Min bebis  sparkade för fullt inne på fl.

• Pluttan

Tack för ert varma välkomnande.

stjärnfrukt skrev 2012-04-26 13:17:44 följande:
    Min bebis ligger långt ner med huvudet (inte ruckbart än dock) och långt in mot mig sa bm idag och frågade om jag var mycket svullen i underlivet. Inte vad jag har sett, fniss fniss svarade jag då och då kollar både jag och bm på min stackars sambo som sitter där högröd i ansiktet och börjar svamla någonting om att det fint ut, hihi, Tack min älskade {#emotions_dlg.flower} hur jag ska få med mig honom nästa gång ska bli intressant Skrattande

v: 33+0
    sf: 33
    bebis hjärtljud: 138
    Vikt: 67 (+11)

pratade om kommande förlossning, förra förlossningen o så, kändes bra. skriver förlossningsbrev tillsammans nästa gång i v.37+0  
    Ja det är inte alltid så lätt att finna sig i en sådan situation som medföljande sambo.
    Men som tur är har nog bmna varit med om de flesta pisamma situationer.
    Jag tyckte att det var mycket pisamt när min sambo frågade bm om man kunde ha sex som vanligt under graviditeten utan att det skulle vara någon fara för bebisen. Det frågade han vid andra eller tredje mötet.
    Så himla pinsamt tyckte jag då....Men visst ganska normalt att undra enligt bm.
    Då vart det jag som blev röd i ansiktet.
  • Pluttan
    lycka 4 skrev 2012-04-27 13:58:01 följande:
    Jag har ätit typ en ask om dagen sååååå gott å nyttigt !
    Har du köpt de i en vanlig affär typ ica?
    I den "hålan jag bor" har de inget sådant än. Möjligen dyra spanska eller nåt.
  • Pluttan
    lycka 4 skrev 2012-04-27 15:24:15 följande:
    Japp stor ask från lidl 14 :90 å dom funkar faktiskt =)
    Ska köra till lid imon och kolla. Tack för tipset.
  • Pluttan

Jag sitter också här med molande "mensvärk". Igår kväll hade jag en del kraftiga sammandragningar/förvärkar
    som gjorde ont.

Nu är jag dessutom "gräsänka" eftersom sambon är i väg med jobbet. Men kommer hem nu till helgen.

Jag har också fått massor av kommentarer om min mage. Men då i stället att den är såååå stor.
    Frågor som "är du säker på att det bara är en där inne". Jag har svarat att efter fyra ultraljud är jag ganska säker på det.
    Då brukar de bara gapa och säger inget mer.

• Pluttan
    MissFörstånd skrev 2012-05-04 12:02:57 följande:
    Ang. kommentarer om magen så får jag det också. När någon säger tjockis så svarar jag: tack detsamma! Har glimten LITE i ögat men försöker ändå pika tillbaka. Eller om de säger vad stor mage du har/tjockis så säger jag: Jag har iaf en anledning till det...

Jag har varit kraftigt överviktig förut och det vet alla så jag förstår inte ens varför de ska kommentera. Nu är jag dock normalviktig när jag inte är gravid , men det är tydligen helt ok att kommentera ändå. Jag VET att magen har växt mycket nu senaste veckorna men det är väl bra?! Bebisen växer..  
    Bra svarat. Man blir himla irreterad ibland, som om ens mage vore allas egendom.

Självfallet att magen växer. Som jag sa till sambon på skoj. Bara för att bebis som bor där inne
    bara har en enrummare så måste den väl inte ha lågt i tak.
  • Pluttan

Jag drömde också om förlossning/bb i natt.
    Jag drömde att jag hade packat ner helt fel saker. Så min sambo fick köra hem 3 mil flera gånger för att hämta
    "rätt" saker.

Polarlantis: Man får verkligen hoppas att det inte är så fullt när man kommer till bb.
    Vilken kaos.

• Pluttan
    MissFörstånd skrev 2012-05-06 10:16:47 följande:
    Förbannade skitfullmåne! Sovit så otroligt dåligt inatt! Varit vaken från halv två till halv fem.. Skit säger jag bara och nu ska vi ut och promenera på marknaden... Humöret är inte på topp idag heller. Sambon var på fest igår och jag bad honom ta det lite lugnt för man vet ju aldrig vad som händer, det är bara 34 dagar till bf.Han kom hem skitfull och jag är besviken och surig, mest för att jag låg hemma och kände mig som en ful, tjock strandad val!   

Jag har också fått säga till min sambo att ta det lite lugnt med alkoholen på helgerna.
    Tänkte precis som du. Jag har bara 30 dagar kvar till bf. Har redan full gång med massor av sammandragningar
    och smärtsamma förvärkar.
    Jag har bf 4 juni. Någon mer samma datum kanske? Bara kul att veta.

Har sovit mycket illa i natt också. Vaknade vid halv fyra upp och kissade. Kunde inte somna om sedan.

Svar på tråden Juni-barn