Inlägg från: ooLunaoo |Visa alla inlägg
  • ooLunaoo

Juni-barn

Får man kanske vara med här? Reggade mig precis på sidan. Har BF 26 Juni. Mitt första barn och det är en liten flicka. :)

• ooLunaoo
    gammelmamma skrev 2012-05-15 21:05:48 följande:
    Är det någon som har eller ska föda på KSS i Skövde?

Jag kommer föda på KSS i Skövde. :)
  • ooLunaoo
    Nangijala skrev 2012-05-19 15:23:58 följande:
    Någon som testat hallonbladste? Läste nånstans att det även kan hjälpa mot diarré, alltså ha en stoppande effekt och det vill jag ju verkligen INTE ha eftersom dessa järntabletter gör mig förstoppad!

Jag har precis börjat med hallonbladste. Jag har däremot läst det motsatta, att det kan ha en laxerande effekt.
  • ooLunaoo

Vad är skillnaden på rörligt huvud och ruckbart huvud? Var hos BM i onsdags och då var huvudet rörligt sa hon, men gången innan var det ruckbart. Är inte ruckbart närmare fixering än rörligt? Backar ungen? :(

• ooLunaoo

Tack för svaren och att ni redde ut ruckbart/rörligt för mig. :) Bara att hoppas att lilltjejen fixerat sig till nästa BM besök om 2 veckor..

Kändes lite otäckt när BM sa att om vattnet skulle gå nu när hon är rörlig så måste man lägga sig ner direkt och ligga helt still för annars kan det gå illa..  

• ooLunaoo
    inarosegarden skrev 2012-06-01 14:57:34 följande:

varför är det farligt om vattnet går då? aldrig hört nåt om?Förvånad

Det var nåt med navelsträngen. Att den kunde hamna under bebis eller hur det nu va. Hade inte heller hört nåt om det innan.
  • ooLunaoo

Är i v39 nu och bebis är fortfarande inte fixerad. Hon ligger med huvudet neråt men väldigt högt upp. Sen ser det ut som hon gör volter i magen varje dag så jag tror inte ens att huvudet alltid är neråt..

Men visst måste dom inte fixera sig innan? Det kan väl gå igång ändå? Vad blir skillnaden om bebis är fixerad eller inte? Är det sämre på nåt sätt om bebis inte är fixerad? 

• ooLunaoo

Jag är kvar. BF 26:e.
    Fick en blödning natten till i söndags och ringde förlossningen då jag inte visste vad det var. Dom sa att det nog var en teckensblödning och att det kunde sätta igång om allt från några timmar till några dagar. Men nu börjar det kännas som att hon lurade mig för jag har inte minsta lilla känning av nånting. :(

Förresten, får man ha sex fast man haft en blödning?

Grattis till alla er som fått era små redan. :)      

• ooLunaoo

Grattis till alla nya bebisar och lycka till ni som är lite på gång. Själv har jag BF idag men känner inte ett dugg.. Ska till MVC imorron, ska bli spännande att se om hon har vänt huvudet neråt igen.

• ooLunaoo

Nu ligger min brors tjej på förlossningen och föder barn, 3 veckor för tidigt, medans jag är 3 dagar över tiden och känner inte av ett dugg. Är såklart jätteglad och spänd för deras skull, men kan inte låta bli att känna att det är lite orättvist. :/ Det var till och med så jag låg i sängen och grät en timme efter att dom hade ringt. Snacka om att kunna tycka synd om sig själv haha..

Men nu tycker jag faktiskt att våran lilla tjej kan ta och komma ut hon med. 

• ooLunaoo
    84Maria skrev 2012-06-29 21:46:40 följande:
    Förstår hur du känner dig. Det är nu som dagarna har blivit jobbiga. Men vi får peppa oss med att vi inte får gå över hur länge som hällst fast det kan kännas som det. Man får ta en dag i taget. Jag har försökt att planera mina dagar och gjort en massa saker varje dag. Men nu när man har fått så ont som jag har fått så känns det inge kul alls för jag kan inte annat än att sitta/ligga. Vill kunna göra en massa... Jag har börjat blivit rastlös nu på senaste tiden..

Och man får själklart tycka synd om sig själv.  

Ja det är ju sant. Det finns ju ett slut på eländet även om det inte känns så ibland.

Jag mår iaf tillräckligt bra för att kunna ut och göra saker om dagarna. Kan föreställa mig hur himla jobbigt du måste ha det som bara kan sitta/ligga då, stackare. :(   
  • ooLunaoo

Jag är kvar. BF + 6. BM gjorde en hinnsvepning idag men har väl inte allt för stora förhoppningar om att det ska funka.

Har fått åderbråck i underlivet också så nu kan jag inte gå längre än några meter innan det känns som allt där nere ska explodera. Ändå skönt att det inte kommit förren nu, om man ska se det positivt. :) 

• ooLunaoo

Grattis till alla nya små underverk! :)

8 dagar över tiden idag.. Kom uuuuut nu bebis.  

• ooLunaoo

Grattis till nya bebisarna. :)

AAEV och 84Maria: Jag är också kvar, tyvärr. BF + 10 idag. Och här får man gå över 3 veckor, så 17 blir det igångsättning om inget hänt innan dess. Det är ju en hel evighet kvar..

Får hoppas att våra små behagar titta ut snart också.   

Har ni förvärkar eller känner av att det är nära på något sätt?  

Svar på tråden Juni-barn