• ekind

Juni-barn

Hej alla! Jag har följt tråden ett tag. Har BF idag å tänkte nu att ni i denna tråd där nästan alla fått kan få ge mig era bästa tips på hur man får igång det hela? Hade värkar hela kvällen igår, dock oregelbundet å glest, slemproppen har släppt och för 1 vecka sen var jag öppen 1,5 cm å mjuk. Nu vill jag ha ut min bebis! Ge mig era mest framgångsrika tips tack!????

• ekind

Ja vila är nog det som gäller. Känner mig lurad bara då storasyster kom precis på BF. Har ju liksom ställt in mig på att denna skulle komma tidigare! Nervsmärtorna känner jag igen, sjukt obehagliga, men jag har dem inte hela tiden utan bara när bebis rör sig som mest. Nä vad säger ni, inatt vore väl en bra natt att klämma ut bebis! Imorrn är det ju juli...

• ekind

Har klickar värkar sen 3-tiden. De kommer med ca. 10 min intervall, kännbara men inte speciellt smärtsamma! Vad tror ni, förvärkar el bebis på g?

Havsjungfrun skrev 2012-07-01 10:29:45 följande:
    Man ska nog inte sikta in sig på förlossning när syskonen kom.. Mina kom 35+4, på BF och 41+3, så ingen logik där inte.

De flesta förlossningar startar ju på natten så vila är nog bra. Den här gången drog det dock igång efter en promenad, hade dock tagitt det varje dag så innan var nog inte kroppen redo. Bara att invänta kroppens start... 

• ekind

De håller i sig. Tänkte ta en dusch när det är paus i fotbollen. Det kan nog vara dax men jag har blivit lurad så många ggr!

Hoppas på lugnet före stormen för dig! Passa på att vila!

84Maria skrev 2012-07-01 21:08:46 följande:
    Två alvedon och ett varmt bad säger dom att förvärkar ska försvinna på men inte riktiga värkar. Du känner nog bäst själv. Förvärkar kan man gå och ha länge men dom brukar inte vara så regelbundna. 

Vi kan ju hoppas på att bebis är på G.

Här är det tvärlungt. Lugnet före stormen kanske.. Man kan ju hoppas på det iallafall.. Bf +3 nu   

• ekind

Allt stannade av kl ett inatt. Har nu varit hos BM som var mkt förvånad att jag dök upp! Fick iaf en rejäl hinnavepning så nu hoppas jag det tar sig! Sitter med smärtsamma förvärkar efter en promenad men har inte orkat klocka dem än!

Heja heja alla som är kvar, slutspurten för alla nu!

84Maria skrev 2012-07-02 10:00:32 följande:
    Hur går det för dig? Hoppas på att du har fått åka in nu och fått din bebis...

Vi som är kvar får peppa varandra att stå ut... bf +4 idag...   

• ekind

Nu är lillasyster här! Efter en snabb förlossning kom hon ut kl 10.00 idag. Åkte in kl 7 med halvglesa värkar. Vi mår toppen å jag är så nöjd med förlossningen!

Havsjungfrun skrev 2012-07-02 11:20:49 följande:
    Hoppas att det drar igång på riktigt nu!

Svar på tråden Juni-barn