Inlägg från: Emmelie Lindén |Visa alla inlägg
  • Emmelie Lindén

Juni-barn

En som hoppar in i denna tråd, om man får? =)
    Har läst den från och till, kommer ihåg att ni tagit upp väskan som ska packas med till förlossningen. Men hittar de inte, ni skriver ju hur mkt som hellst =)
    Så vad vill eller ska ni packa? 

Mår toppen, men lite sliten och trött på em & kvällar. Har min lilla Vilmer på 3,5 som man måste pyssla om när man kommer hem från jobbet.

Jag är i vecka  28 i morgon
    Beräknat förlossningsdatum Tors 28 jun 2012.

• Emmelie Lindén

Jag är oxå i slutet BF 28 juni från RUL och kub BF 23 juni så de ska bli intressant åh se när lillasyster ska komma. Hellst innan midsommarafton om jag får bestämma!
    Jag gick över en vecka med Vilmer. Så de går man väll räkna med!

Fint namn du valt om de blir en tjej, Märta är oxå ett favvo namn.

Märta, Siri, Doris, Elsa, Meja....står på listan!!
    Men jag tycker de är svårt att bestämma sig denna gång!

Jag fråga min BM om flytningar, och hon sa att de kan se ut på 100 olika sätt och att de kan lukta illa, och de är helt och fullt normalt! Skönt!

• Emmelie Lindén

Här har de börjat boas, ska göra ordning hennes rum, målat lite möbler vita och lite ska inhandlas, som lampor, matta, gardiner mm. Tror nog att de mesta blir vitt med detaljer i glada färger. Längtar efter att våran vagn ska komma.

www.emmeliesdrommar.blogspot.com

• Emmelie Lindén

PIO och pojkarnasmamman85: jag kommer oxå föda på usö. :)

• Emmelie Lindén

Vi väntar en liten tjej i magen,
    Namn har varit svårt denna gång.

Jag har favvo namnen: Siri, Märta, Doris.

Sambons favvo är Meja lr Vilma.

Och är jätte oöverens :( men vi ska väll komma överens hoppas jag!!!

• Emmelie Lindén

Idag fick jag meddelande från babyproffsen att våran lilla tjejs vagn är försenad i leverans blä!!! Den skulle komma mitten på maj men nu kommer den v. 23.....jag som vill ha den NU, så man kan titta på den lite innan och bädda och pyssla lite :( beställde den början på februari!!

• Emmelie Lindén

Grattis till lilla tjejen! Ta hand om er! Vilken lycka!!

• Emmelie Lindén

Det är äntligen helg, FREDAG och långledig, börjar jobba på ons. Så är de bara 11 arb. dagar kvar!!!

Hoppas solen är här för att stanna, de har regnat hela veckan!

Har haft ett sånt tryck ner, men lillasyster är inte fixerad eller ligger med huvet ner.

Va hos BM i ons, alla värden va bra, +8 kg,  v.32.

ÅH va jag längtar efter lillen nu!!

Önskar alla en trevlig fredag och helg. Kram

• Emmelie Lindén

Grattis till alla som redan fått sin lycka!! :)
    Är så avis på er, här har man 14 dagar kvar! Suck!! Vilken jobbig väntan de är med 2:an. Nu nu nu vill jag gosa bebis!
    Inte mkt till känna förutom lite molvärk på kvällen 2 dagar i rad.

• Emmelie Lindén

Här är förvärkarna som bortblåsta! Natten till idag vakna jag vid 4 och kunde verkligen inte somna om, tillslut tog jag mig en dusch och åt lite fil & banan och somna om vid kl.6.00. Nu är man inte piggelin.  

Idag va de åter dax för ett BM besök. Som jag hoppas va den sista. Fick en ny tid dagen innan BF.

38+3 ( v.39)

Hjärtljud: 143

Sfmått: 36,5

Vikt: 10 kg +

Huvudet: Ruckbart.    

• Emmelie Lindén

Grattis till alla små liv, och hejar på er som är på G. Här är de 9 dagar kvar till BF, inga känningar alls! Förvärkarna som jag hade i förra helgen och i måndags är som bortblåst!! Men men de är väll bara att vänta in BF och räknar med att gå över. Gick över 8 dagar med Vilmer.

• Emmelie Lindén

Jag är oxå kvar, men jag har ju 6 dagar kvar till BF. Men önskar verkligen att de ska sätta igång snart, är sååå otålig! Vill ha min lilla NU,NU,NU!!

• Emmelie Lindén

Jag är kvar, BF 24/6

Håller tummarna att ni på övertid får era små inom kort!!!! Vet att de är jätte jobbigt!

• Emmelie Lindén

BF idag, lugnet före stormen! Känner inget att de skulle vara på G. Men trött, tröttare än tröttast idag!

Grattis till era som har era fina bebisar i famnen!!

• Emmelie Lindén

Jag är oxå kvar.....BF +1, inga känningar, vaknar utvilad och besviken att de inte hänt nått denna natt heller!!!!

Men nu den senaste veckan har jag såååå ont varje gång hon ska röra sig i magen, ilningar från helvetet! Som strålar ut i bena......ajajaj!! Hoppas att de är ett tecken på att de kan vara på G.
    Men nu är de bra trångt där inne. (Kommer åt nerver)

• Emmelie Lindén
    Sweet life skrev 2012-06-25 14:11:29 följande:
    Åh!

Det ilar i hela jävla muffen! Känns som att urinröret ska gå i tusen bitar och jag vill bara hålla i allt och hålla det still när jag går..

precis så vill jag oxå göra, liksom hålla i muffen !!! 
  • Emmelie Lindén

Suck jag är oxå kvar i tråden BF +4.
    När vill hon titta ut??
    Är de nån som har en historia/ erfarenhet om ricinolja, läst jätte mycket, låter som att man INTE ska prova.

• Emmelie Lindén

Nu är hon här våran lilla höna!
    3990 g o 50 lång, huvet 34 cm.

Tog en hutt ricinolja efter lite om och men
    Kl.21. Värkarna kom kl.4.30 och 11.30 kom hon till världen.

Allt gick jätte bra!!

Svar på tråden Juni-barn