Inlägg från: Sommarblommor |Visa alla inlägg
  • Sommarblommor

Juni-barn

Sitter på förlossningen och väntar på besked från läkare och neo om vad dom ska göra med oss, är bara i v 33+4 men busungen sjönk ner till spineaknölarna i natt.

Nr ett kom i v 36+0 på Huddinge 2009
  • Sommarblommor

JennieJ: min förlossning stannade också av igår till personalens förvåning. Nu ligger jag på antenatala avd med order om att ta det mycket lugnt för att det inte ska sätta fart igen. Det är tradigt men hellre det än ett pyre i kuvös. Jag hoppas det blir du som föder först!

V 33 + 6
  • Sommarblommor

JennieJ: min förlossning stannade också av igår till personalens förvåning. Nu ligger jag på antenatala avd med order om att ta det mycket lugnt för att det inte ska sätta fart igen. Det är tradigt men hellre det än ett pyre i kuvös. Jag hoppas det blir du som föder först!

V 33 + 6
  • Sommarblommor
    Baby1112 skrev 2012-05-17 21:57:30 följande:
    Ni som inte känner något behöver inte oroa er för det. Med dottern kände jag ingenting alls innan det drog igång. Hade bara lätta sammandragningar då och då, förmodligen för att jag ansträngde mig på jobbet.

Men ut kom hon med full fart i vecka 37+3... Var inte alls beredd. Så man måste inte känna av något innan! :)

Samma här, kände inte av latensfasen så det blev en stor överraskning då jag väntat mig att gå över tiden (blev 36+0) och att det skulle ta iaf 12h samt göra ont.

Problemet denna gång är att varken jag eller läkarna vet om jag har riktiga värkar eller om det är förvärkar varför jag nu är inlagd (34+0 idag). Men ni som har förvärkar där ute ska inte bli oroliga, det händer tydligen 1 på 1000.
    a!
  • Sommarblommor

Nu är jag hemma igen och bebisen är kvar i magen, tji fick den som ville komma ut redan vecka 33. Tyvärr orkar jag inte göra mycket så sonen tycker jag är lite tråkig. Jag beundrar er som  orkar hålla igång trots förverkar och foglossning.

Är det någon som vet om man vågar återanvända amningsnappar och annat i silicon från förra barnet eller är det risk för att plasten brister så här ett par år senare?

Grattis alla ni som fått era guldklimpar redan!

Nr 1 född 2009 i v 36+0, nr 2 väntad 28/6
  • Sommarblommor

Min bebis kommer nog tjura och vänta till v 42 nu när h*n inte fick komma i v 33. Inga förvärkar här inte. Springer däremot på toa titt som tätt. Börjar få skavsår... Finns det inget bättre än barnolja att smörja med?

Nr 1, pojke född 2009 i v 36+0, nr 2 väntad 28/6-12
  • Sommarblommor
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-10 04:47:08 följande:
    Ligger i soffan med värkar. De har hållit på i snart två timmar och nu är det 35 nin sen jag tog Alvedon oxh jag tycker de blir mer intensiva. De håller nu på i ca 50 sekunder för det mesta. Håller tummarna men är säkert falskt alarm igen.

Oj vad stark du är som stått ut dem senaste veckorna. Du är en riktig superkvinna! Jag önskar dig verkligen en lätt förlossning när det väl blir av. Kram till dig!
    Pojke född 2009 i v 36+0, nr 2 väntad 28/6-12
  • Sommarblommor

Den 11/6 födde jag ännu en son, det blev trots allt i juni

Inga förvärkar utan vattnet gick och 30 min senare kom värkarna och då med 2 min mellanrum direkt.

Födde på Huddinge och vi märkte av att det var fullbelagt, hade dock en bra BM under själva fl.

Pojke född 2009 i v 36+0, nr 2 väntad 28/6-12
  • Sommarblommor
    lycka 4 skrev 2012-06-20 09:38:48 följande:
    Jätte stort grattis Uddabus :)

Missförstånd håller tummarna för att det är på g .

Här är det nedräkning som gäller. Sista onsdagen som 3 barns mamma. shit jag börjar bli sinnes sjukt nervös.

...

Jag hoppas verkligen att det stämmer att k 77 på huddinge bara har familjerum för jag vill verkligen att vi ska vara kvar båda , jag är i stort behov av att vara ifred efter att jag gjort mina snitt och vill hellst hem så fort som möjligt .

För tre år sedan var K77 bra, till och med i semestertid. Förra veckan var M88 tragisk, mitt rum kändes som en sliten fängelsecell och personalen var inte särskilt hjälpsam (förutom en, Farzaneh, som var underbar).
    Nr 1, pojke född 2009 i v 36+0, nr 2 väntad 28/6-12
  • Sommarblommor

Lycka till AAEV imorgon!

Då är vi tre som har fått en Liam. Inte viste jag att det var så vanligt?!

Två söner, födda 0908 och 1206
  • Sommarblommor

Lycka till AAEV imorgon!

• Sommarblommor

Lycka till AAEV imorgon!

Svar på tråden Juni-barn