Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Juni-barn

fröken01 skrev 2011-11-17 14:28:35 följande:
    Kommer ihåg hur det var! Fick dåligt samvete när jag läste något annat än kurs litt. Vad pluggar du?
    Gymnasielärare i Religion och Geografi och just den här terminen är det 30 hp religionshistoria.. Fruktansvärt tråkigt och det är bara egen litterturinläsning och 1 föreläsning i veckan á 3 tim...
  • Sweet life
    fröken01 skrev 2011-11-17 14:31:59 följande:
    Oj vad lite föreläsningar!!! Men ännet låter skoj. Jag är f-5 läraren men sugen på att läsa upp ämnen och undervisa på gymnasiet. Om tio år eller något
    Ja! Men det är tydligen bara på religionen det är så. När vi sen ska läsa geografi är det föreläsningar mån-fre 9-18... :-S Just nu ser jag fram emot nästa termin då vi ska läsa utbildningsvetenskap och få gå ut på vår första VFU på 5 veckor...

Haha, jag har faktiskt funderat på att läsa f-3 eller 4-6 istället... Men får se!
  • Sweet life

Behöver typ hjälp med att komma på en otroligt bra ursäkt för att jag inte dricker en droppe på syskonens julborskryss om 2 veckor.. Jag är nämligen den i familjen som brukar bli pruttfullast i vanliga fall...

Jag kommer vara 12+6-13+0 och vill inget berätta för mina syskon då dem kommer bli så asförbannade eftersom dem anser att jag redan förstört min exmans liv genom att skilja mig från honom. Dem tycker alltså bättre om honom än sin egen syster.... Så jag vill inte förstöra kryssningen med en oplanerad graviditet som jag valt att fullfölja...

Penicilin tricket kommer inte funka då dem vet att det inte finns några problem med att dricka samtidigt. Så lättlurade är dem inte....

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-11-18 10:19:27 följande:
    Sweet - du kan inte skylla på att du ska jobba dagen efter då? Eller köra bil tidigt eller låtsas att du är chaufför åt ngn. Då krävs ju iofs körkort, vet inte om du har det . Säga att du bråkat med ditt ex och inte har ngn lust att dricka med risken att du kontaktar honom under kvällen?

Skönt att det är fler som inte är oroliga .
    Eftersom vi ska vara på en kryssning i 23 timmar och kommer tillbaka 15.00 på måndagen så är kortet med att jag ska köra inte direkt trovärdigt tyvärr..

Men tipset om magkatarren var ju faktiskt inte så dåligt. Dem vet att jag haft problem med det tidigare och just nu är de ju faktiskt ganska stressigt i skolan...

Ska höra lite med mamma om vad hon tycker... Hon brukar kunna komma med olika idéer, eller så får hon väl helt enkelt berätta att hon ska bli mormor och så får dem väl bli sura... Egentligen orkar jag inte bry mig. är ganska arg på mina syskon som det är ändå just nu....
  • Sweet life
    fröken01 skrev 2011-11-18 12:00:23 följande:
    Sweet, tycker du ska säga som det är. De blir bara ännu surare när de inser att de blivit lurade efteråt.
    Ja, jag vill ju bara skrika ut det för hela världen.... Ska rådfråga mamma och sambon... Han har inte sagt ett ord till nån, han vill ju fortfarande inte ha det här barnet...
  • Sweet life
    RocketQueen skrev 2011-11-18 13:38:38 följande:
    Sweet life: Kan du inte hitta på att du är så bakis sen dagen innan att du kräks bara du luktar på en drink? Det brukar de flesta ha överseende med

Åh vad jag är avundsjuk på er som inte oroar sig, det måste vara härligt... Själ har jag nöjet att dras med GAD som det heter så oron är en del av vardagen, kul..
    Ah! Den ska jag nog köra på!!

Nu ligger jag här, helt insnöad i första Twilightfilmen..... Tack tjejer!
  • Sweet life
    Dancia skrev 2011-11-20 11:23:38 följande:
    En fråga till er tjejer...

Jag är i v.9+0 och har sedan en vecka tillbaka kunnat känna livmodern ovanför blygdbeten. Nu känner jag den väldigt tydligt och jag tycker att den växer väldigt fort i förhållande till informationen jag läst att man brukar kunna känna lovmoderns kant i v.11.
    Tillsammans med detta har jag oftare ont i form av kramper likt mensvärk. Min fråga är om ni vet att det kan vara normalt att livmodern kan kännas så tydligt redan i v.9? Jag väntar tredje barnet.

Är det någon av er som känner livmodern? Vilken vecka är ni i?    
    Sägs ju att livmodern töjer sig snabbare som omföderska.. Men jag vet inte, vet bara att min systers mage växte fortare andra gången...
  • Sweet life

Går in i vecka 12 idag och känner mig lugnare än på flera veckor! Men, det är en hel vecka kvar till vecka 13 och mycket kan hända, det var idag i min senaste graviditet som jag började blöda och det sen visade sig vara ett MA... Så jag går som på nålar...

• Sweet life
    Nangijala skrev 2011-11-21 12:25:27 följande:
    Hej!
    Jag sitter fullt upp med c-uppsats, blödningen har lugnat ner sig men jag ska åka in i eftermiddag, vid 16 tiden! Ringe även BM och de sa det gamla vanliga om att det så normalt och hejsansvejsan! Men jag kommer ju inte att kunna vänta i månader på att se att allt är okej! De sa att ajg kunde ringa gyn men eftersom att det är så tidigt så trodde hon inte att jag skulle få komma in på en undersökning.. Är det kvinnokliniken man ringer?
    Antingen ringer du gynmottagningen, eller gynakuten...

Ja, det där om att allt är normalt och hit och dit är jag såååå trött på! Är glad att jag hittills blivit bemött med stor förståelse över min oro och aldrig blivit ifrågasatt..
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-21 14:16:51 följande:
    Har mått riktigt mycket bättre idag, skönt att man får en dag här och där så man kommer ihåg hur underbart livet e;) nä men skämt å sido, går snart in i vecka 12 så det värsta håller på att gå över. Kan äta mat nu om jag bara kommer på vad, och är inte lika akut illamående på morgonen. Magen börjar puta riktigt fint nu. Min man älskar magen.....är det någon mer som inte kan få nog med sex....vi e som tokiga här ;)
    Hahah, känner igen det där med sex... Vi har sex så fort vi får möjlighet. När äldsta bonusen är i stallet, när vi lagt oss, när minsta bonusen kollar på film, barnprogram eller leker på sitt rum.. Allt från långa stunder till snabbisar lutad mot skrivbordet i karlns arbetsrum...
Svar på tråden Juni-barn