Inlägg från: stjärnfrukt |Visa alla inlägg
  • stjärnfrukt

Juni-barn

Jag har 104 dagar kvar till bf såg jag, IIIIHHH nu pirrar det i kroppen! Snart ligger min lilla son som en groda på magen här i stället för i Hjärta 

• stjärnfrukt

2 dagar efter förlossningen & jag slog mig ner i amningsfotöljen med min lilla flicka för första gången! Sen låg hon så mot mig eller sin pappa i flera veckor, konstant & ville bara ha närhet! 
  • stjärnfrukt

Någon som vet om det är någon skillnad andra gången man ska föda? Ska man vänta tills det är 3min mellan värkarna igen, eller är det 4min mellan? 

Ni som fött 2ggr innan, gjorde det ondare andra gången jämförelsevis med första? Fick ni ont på samma sätt som första gången? (under värkarna fick jag aldrig ont i ryggen, däremot så kändes det som någon hade brytit av min ljumskar och stampade på dem, kan tänka mig att det måste kännas värre att ha liknande smärta i ryggen?!)   

• stjärnfrukt

Måsten för mig i bb-väskan förutom alla kläder & hygienartiklar *det gamla vanliga*:

1.Mindre bindor än de stora blöjorna som finns där
    2. STOR godispåse
    3. Kudde
    4. Dator laddad med filmer
    5. lipsyl
    6. Vattenflaska (varför har de bara miniatyr-glas?!)
    7. Salva till bröstvårtorna (Min flicka ville suga heeeeeela tiden när hon inte sov, och mjölken hade ju inte runnit till helt så det blev över så jag kunde smörja in bröstvårtorna med det, så det hade varit skönt med en salva, senare när jag fick mkt mjölk så var det just bröstmjölken som jag upplevde som det bästa botemedlet mot såriga & onda bröstvårtor!!)  

• stjärnfrukt

Kul att så många svarade & berättade era historier!
    Blir lite smått nervös & ännu mer pirrig inför förlossningen. Första gången tog ändå inte så jättelång tid för mig! 

• stjärnfrukt

Blir så ledsen. Om det är någon som kommenterar att jag är gravid så är det genom att skratta åt mig för hur jag ser ut :( Är kort (158) och har fått en riktig bebismage nu, som jag själv faktiskt tycker är fin, men blir så ledsen när någon skrattar åt mig & säger att jag ser ut som en köttbulle, boll, klot, "säkert kommer blir groteskt stor" huh?! Går in i vecka 27,  (idag eller imorgon?) och har faktiskt inte tagit en endaste magbild :(

Kanske kommenterar dem inte mer den här gången än förra graviditeten, men då var det ju så många andra frågor och prat om annat gravid-relaterat så det blandades lite, nu är det bara att jag är tjock. 

• stjärnfrukt

Hej! Vad fina ni är som muntrar upp mig med era inlägg angående mitt deppinlägg förut idag. Ska verkligen inte försöka ta åt mig mer, och faktiskt tala om att det sårar, antingen genom att säga det rakt ut eller "jag är inte tjock, jag är gravid" eller liknande, för då tror jag de fattar ändå, kanske. Känns ju som de är riktiga puckon så jag ska väl inte ha för stora förhoppningar... En del som sagt elaka kommentarer VET dessutom om att jag hade svåra ätstörningar i 4 år, och då känns det som att de borde tänka sig extra för, men men, imorgon ska jag ta en magbild och lägga upp i bildtråden :) 

• stjärnfrukt

ÄNTLIGEN! Nu vet jag att jag kommer få pengar från csn, gud vad skönt det känns. Nu kan jag äntligen släppa den oron och börja planera för dottern 2års kalas Skrattande Hon har 4 vänner som hon leker så fint med så vi tänkte faktiskt ha ett litet barnkalas i år, med tingeling-tema (hennes idol just nu Flört ) ska bli så roligt! 

Någon som varit på ullared nyss? Jag ska dit med svärmor den 7april och undrar om någon vet dels om det finns någon docksäng, men också om vad deras trappgrindar kostar?
    Vi har fått in en trappa här hemma nu, så "snart" kommer Nova få flytta upp och lillebror ska få hennes gamla rum. Mycket som ska hinna fixas med andra ord med renovering + att min sambo är uppbokad på jobb 6-7dagar/veckan en månad framöver...  

• stjärnfrukt

Grattis Agnes! Härligt att höra att ni, trots omständigheterna, mår bra. Hoppas dina flickor får fortsätta växa sig starka, som Dancia skrivit så är ju neonatalvården i Sverige bra, så vi alla får hålla tummarna för att allt kommer gå vägen! :)  Misstänker att ni har många blandade känslor just nu, både glada och jobbiga. 
    Stora kramar och lycka till {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Juni-barn