Juni-barn
Gjorde RUL i kalmar och där berättar de könet om de kan se
Gjorde RUL i kalmar och där berättar de könet om de kan se
Jag har haft fullt upp här hemma de senaste dagarna så har inte hunnit läsa så mycket men ska ta tag i det i kväll tänke jag.
Var hos BM på 25 veckors kontrollen i måndags.
Blodtryck: 100/60
Blodsocker: 4,0
Fosterljud: 146
SF-mått: 25
Viktuppgång: +2,5 kg
Jag äter också allt möjligt varav väldigt mycket är onyttigt. Jag hade räknat med en kraftig viktuppgång men vågen visade bara + 2,5 kg hos BM. Jag kan verkligen inte stå emot mina cravings jag blir på ett fruktansvärt humör om jag inte får det jag vill ha. Dessutom kan jag inte tänka på något annat förens jag ätit det jag ville ha haha.
Är det bara jag som inte riktigt kommit in i att tänka på att det snart finns en bebis till?
Jag är i v 23 nu & har två barn sedan innan. Jag har inte förberett någonting!
Har ingen vagn, har inte köpt någonting, inte planerat FL...
Bebisen behöver dessutom ett rum. Det planerade rummet behöver renoveras, men det är ju inte heller ens påbörjat.
Hjälp, vart ska jag börja??
Är det någon som har tips på några bra halstabletter som lindrar?
Jag har åkt på en dunderförkylning och tappat rösten och kan knappt svälja för att halsen gör så ont. Ringde BM idag och får ta febernedsättande var tredje timme och sedan rekommenderade hon Zyx för halsen. På apoteket frågade personalen om det var jag som skulle ha sugtabletterna och jag svarade ja. Då tittade hon på magen och sa att gravida absolut inte skulle använda zyx . Jag kom av mig och tänkte inte ens på att fråga om något annat preparat. Varför skulle bm rekommendera något som man inte ska ta när man är gravid?!
Vecka 27 idag och jag är en slav under hormonerna.
Jag har gråtit sedan beskedet om Sveriges nya prinsessa. När jag såg Daniel berätta nyheten och hur rörd han var så började tårarna att rinna och de gör de ännu. Vilken tur att jag är ledig idag,
Såg att ni pratade om svärmödrar och min svärmor är riktigt otäck tycker jag. Jag har aldrig tyckt om henne men nu när jag är gravid så tycker jag faktiskt att hon är fruktansvärd. Hon bjuder gärna oss på mat men mat som hon vet att jag som gravid inte kan äta. Hon kommer alltid med nedlåtande kommentarer om allting och tycker synd om sin son för att han får ta större ansvar hemma för att jag själv inte orkar i samma utsträckning som tidigare. Hon har inte ens sagt grattis utan enbart ifrågasatt vad vi ska med en "unge" till att göra. Jag håller mig så långt ifrån henne som det bara är möjligt för hon får mig att må riktigt dåligt!