Inlägg från: Tre Flickor |Visa alla inlägg
  • Tre Flickor

Juni-barn

Gjorde RUL i kalmar och där berättar de könet om de kan se Glad

• Tre Flickor
    LillaGrynet skrev 2012-02-03 14:48:47 följande:
    För å prata om nåt roligare så har jag på mig mitt halsband med en "bjällra" som jag hade när jag vänta sonen o verkar som denna bebben gillar ljudet för hon/han rör sig som sjutton.. Kommer inte ihåg va sånt halsband heter.. Nån som vet eller har nåt liknande?!
    Jag har, det heter bola Glad
    Tjejerna har inte reagerat på ljudet i magen men väl efter födseln. När de varit oroliga har jag rört på bolan och de har lugnats av ljudet. Förmodligen för att de känner igen det sedan tiden i magen. 
  • Tre Flickor
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 17:32:33 följande:
    Någon mer som har galet mycket flytningar? Jag får ibland för mig att det är vatten som läckte vilket det förhoppningsvis inte är. Ni som har barn sedan innan, hur ofta ska ni till MVC? Jag var på inskrivningen tidigt i vecka 7 å har nu inte tid förens jag är i vecka 26, känns som ett så stort glapp. Vet ju att jag har järnbrist så skulle tex. vilja kolla det
    Visst är det glest med tider som omföderska?!
    Jag var på inskrivning i slutet på oktober tror jag att det var och ska på nästa besök i vecka 26. Var iofs på en extrakontroll pga slemmisen gick men då gjordes bara en gynundersökning och inget mera.

Järntabletter blev jag tillsagd att börja med varannan dag i vecka 20. Nytt prov kommer inte att tas förens i vecka 30 sa BM så jag har ingen aning om hur mitt järnvärde är. Men jag antar att det är lågt eftersom jag är så trött hela tiden. 
  • Tre Flickor
    gammelmamma skrev 2012-02-10 06:05:19 följande:
    Kl 00,57 kom lilla Agnes till världen med akut kejsarsnitt. Alla mår bra:)

Grattis mormor, skönt att tjejerna mår bra.
    Du får sniffa bebis tidigare än vi andra Glad  
  • Tre Flickor

Jag har haft fullt upp här hemma de senaste dagarna så har inte hunnit läsa så mycket men ska ta tag i det i kväll tänke jag.

Var hos BM på 25 veckors kontrollen i måndags.

Blodtryck: 100/60
    Blodsocker: 4,0
    Fosterljud: 146
    SF-mått: 25
    Viktuppgång: +2,5 kg    

• Tre Flickor

Jag äter också allt möjligt varav väldigt mycket är onyttigt. Jag hade räknat med en kraftig viktuppgång men vågen visade bara + 2,5 kg hos BM. Jag kan verkligen inte stå emot mina cravings jag blir på ett fruktansvärt humör om jag inte får det jag vill ha. Dessutom kan jag inte tänka på något annat förens jag ätit det jag ville ha haha.

• Tre Flickor
    Minimor78 skrev 2012-02-20 11:04:08 följande:

Är det bara jag som inte riktigt kommit in i att tänka på att det snart finns en bebis till?
    Jag är i v 23 nu & har två barn sedan innan. Jag har inte förberett någonting!
    Har ingen vagn, har inte köpt någonting, inte planerat FL...
    Bebisen behöver dessutom ett rum. Det planerade rummet behöver renoveras, men det är ju inte heller ens påbörjat.

Hjälp, vart ska jag börja??

Nejdå inte är du ensam om det.
    Jag "hinner" inte med att tänka på graviditeten och förlossningen. Jag har fullt upp med min vilda 2 åring här hemma och veckorna bara rusar på i en våldsam takt. Under tidigare graviditeter har jag köpt allt i förväg osv men denna gång tänker jag faktiskt ta det som det kommer allt eftersom Glad 
  • Tre Flickor

Är det någon som har tips på några bra halstabletter som lindrar?

Jag har åkt på en dunderförkylning och tappat rösten och kan knappt svälja för att halsen gör så ont. Ringde BM idag och får ta febernedsättande var tredje timme och sedan rekommenderade hon Zyx för halsen. På apoteket frågade personalen om det var jag som skulle ha sugtabletterna och jag svarade ja. Då tittade hon på magen och sa att gravida absolut inte skulle använda zyx  Förvånad. Jag kom av mig och tänkte inte ens på att fråga om något annat preparat. Varför skulle bm rekommendera något som man inte ska ta när man är gravid?!

• Tre Flickor
    jag vill men skrev 2012-02-20 17:21:15 följande:
    Tre flickor: bafucin är ok! Skickade min sambo till Apoteket i lördags. De kollade upp en massa sorter och bafucin var den enda som var ok.
    Tack snälla du för tipset!
    Jag får ta en ny tur till apoteket i morgon Glad 
  • Tre Flickor

Vecka 27 idag och jag är en slav under hormonerna.
    Jag har gråtit sedan beskedet om Sveriges nya prinsessa. När jag såg Daniel berätta nyheten och hur rörd han var så började tårarna att rinna och de gör de ännu. Vilken tur att jag är ledig idag,

Såg att ni pratade om svärmödrar och min svärmor är riktigt otäck tycker jag. Jag har aldrig tyckt om henne men nu när jag är gravid så tycker jag faktiskt att hon är fruktansvärd. Hon bjuder gärna oss på mat men mat som hon vet att jag som gravid inte kan äta. Hon kommer alltid med nedlåtande kommentarer om allting och tycker synd om sin son för att han får ta större ansvar hemma för att jag själv inte orkar i samma utsträckning som tidigare. Hon har inte ens sagt grattis utan enbart ifrågasatt vad vi ska med en "unge" till att göra. Jag håller mig så långt ifrån henne som det bara är möjligt för hon får mig att må riktigt dåligt!     

Svar på tråden Juni-barn