Inlägg från: Lina007 |Visa alla inlägg
  • Lina007

Juni-barn

Ja här blev det 4,5 timmars arbetsdag idag. Trodde jag skulle klara det fastän den här förkylningen som bitit sig fast som en annan jävla igel men det gick inte öht då rösten fortfarande inte har kommit tillbaka, jag snorar som en jag vet inte vad och har rethosta så det nog skulle räcka till er alla och sammandragningar som bara blir fler och fler... Då jag jobbar som skadereglerare och sitter och tar emot inkommande samtal dagarna i ända där rösten är mitt verktyg så åkte jag till vc och har nu blivit sjukskriven veckan ut.
    Jahapp, vad gör man nu då? :P

Och nu till ett i-landsproblem, eller att jag åkt på en hormonsläng just i detta nu; tycker dock det är måttligt irriterande att inte läkarna på vc kan skicka intyget direkt till arbetsgivaren som i sin tur skickar det vidare till FK så att de kan sköta den biten sinsemellan.
    Mycket kan man hitta att klaga på... ;) 

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Lina007
    Annelie81 skrev 2012-04-23 16:10:40 följande:
    LillSnurr82- tyvärr har inga krämer hjälpt mig alls förutom xylocain ( en större tub med lila text, inte den mot insektsbett) mot smärtan! I den asken får man med en tratt så man enkelt kan spruta in salva och inte bara bre på utanpå....så salvor nä...operation ja....

Skulle också behöva tips på vad använda härnäst då jag tror att jag gått igenom hela deras sortiment och det känns så ändlöst...

Jag blev remitterad till sjukhuset och göra en rektoskopi några månader efter sonens födsel och fy fan säger jag bara. Det vill jag aldrig mer uppleva, gjorde så grymt ont och jag kände mig sååå förnedrad! Sen att gå därifrån utan att de ville göra någonting åt dem dels pga min ålder och "biverkningarna", efter att ha gått igenom den undersökningen var nästan värst. Fick två salvor utskrivna då men kommer inte alls ihåg vad de hette.
  • Lina007

Idag har jag bokat tid hos frissan på måndag, ska bli härligt att få unna sig lite och känna sig fräsch i håret! Annars har jag en mamma och kompisar som brukar klippa mig, men det kan inte jämföras med att komma iväg till frissan och få bli ompysslad!

• Lina007

Sitter och skriver en inköpslista till denna veckas handling och fick ett akut sug efter en paj med broccoli, rökt skinka och ädelost..! Men sen är det ju det här med alla rekommendationer... Är det OK att ha ädelost i pajen iom att den då blir upphettad eller bör jag köpa ädelost på tub?
    Visst, skulle ju kunna avstå ädelosten helt och hållet men jag fick sånt kriminellt sug efter det nu! 

• Lina007
    Sweet life skrev 2012-04-25 10:17:20 följande:
    Ja, ät på du! Äter alltid ädelost på pizzan för det är ju bara där man får äta den. Eftersom osten ska hettas upp till 70 grader...

Thank god! Då vet jag vad dagens middag kommer att bestå av! :D
  • Lina007
    gammelmamma skrev 2012-04-26 17:56:48 följande:
    Hjärtklappning, skenande puls och yrsel, någon mer som har det?

Jag hade det för ungefär tre veckor sen med illamående också, har dock inte haft det mer sen dess. Men när jag berättade om det för min bm sist jag var dit så ville hon att jag skulle ringa/smsa henne så fort jag fick det igen och komma in på en koll ifall det indikerar på något.

Jag har haft något högt övertryck de två senaste gångerna jag varit dit, men blodtrycket har tagits på ej vilande puls. Och jag har haft en riktig brakförkylning i mig i två veckors tid så antingen beror övertrycket på det eller att det kanske är något som bör kollas upp.
  • Lina007

Att man aldrig lär sig!

Jag tyckte tidigare idag att tvättkorgen började bli aningen full och hade turen att det fanns en ledig tid mellan 17-22. Sen har jag städat genom hela lägenheten och sambon har rensat ur på grejer som fått flytta ner i källaren eller hamnat på återvinningen.

När jag är nere i tvättstugan andra gången så låser sig fogarna totalt och ont som satan gjorde det så klart! Så jag får stå där, över en tvättvagn, i ungefär tio minuter innan det släpper.

Och nu har jag så kriminellt ont i nacken och ryggen av att ha tjurat på och burit de där förbannade tvättkassarna och sen jag har lagt mina stödstrumpor på ett så himla bra ställe att jag inte hittar dem, så benen gör ont och ser ut att tillhöra en elefant...

MEN! Jag tror närmare bestämt att det skönaste i underklädesväg som jag köpt under denna graviditet är gravid-trosorna! Jag hade aldrig såna när jag väntade sonen men idag kunde jag inte låta bli att köpa två par och fasen vad sköna de är!!

Så, nu har även jag fått gnällt av mig lite. :-P

Svar på tråden Juni-barn