Juni-barn
Vad härligt att ha sån energi. Själv lämnar jag lillkillen vid 8.30 sen sover jag bort förmiddagen. Orkar inte springa efter barnen på eftermidagen annars, vill verkligen ha tillbaka min energi...
Imorgon är det återigen dags för ultraljud. Är det någon som vet om de kan se tappen på ul? Tänkte man kunde passa på o fråga om den verkar korta sig eller om man ska släppa förhoppningen om att komma igång spontant även denna gång... =p
Idag är det dags för TUL igen. Önskar att de kunde säga att "nä nu sätter vi igång dig... " =) Det är riktigt tungt nu, i mitt fall kommenterar folk magen hela tiden och det är nästan pinsamt att säga att det är två veckor kvar. Men så är magen stor också, sf 40, har aldrig haft en så utåtpekande navel någongång. Men jag känner mig fin ändå, bättre nu än skinnpåsen jag kommer ha sen =D...
V.38+0 idag och TUL avklarat. Bebbens vikt uppskattades till 3800, läkaren frågade om jag ville ha en tid för igånsättning nästa måndag och det kändes som en stor lättnad. Så nu är det inte så länge kvar av denna sista graviditet... =)
Här finns inga som helst tecken på förlossning men det känns faktiskt bra nu när jag fått tid på måndag. Har ägnat dagen åt att baka men det får bli lite i taget då ryggen känns som om den ska gå av när man stått upp en stund. Till helgen ska vi flytta hästarna till nytt bete så det blir till ATT börja gå över staket imorgon. Gubben får dock sköta stängselstolparna i år, bara tanken på att bära runt på gummiklubban får ryggen att börja värka... =) Är det någon som vet när man kan börja rida igen efter förlossningen, längtar så mycket efter att sätta igång igen... =)
Under min förra graviditet mådde jag kanon, dagen innan igånsättning stöd jag och lyfte tunga träkubbar, klöv ved och floade upp den. Efteråt var det färdknäpp men inget hjälpte. Denna graviditet tänker JAG inte ens försöka. Tror bara sånt fungerar om det ändå strax är dags. =)
Tre dagar kvar med mage. Det bästa, förutom bebis såklart, blir att slippa alla stick. 6 stick per dag och 4 sprutor, man blir så uppbunden av att hålla koll på alla tider, packa mellanmål, nålar och mat så fort man åker hemifrån. Det är bara att hoppas på att diabetesen försvinner... Längtar efter att kunna göra fint i landen och växthuset, funkar inte alls att böja sig nu... =)
Imorgon är det äntligen dags (om det finns lediga Bm vill säga) tala om långsam dag. Ikväll ska vi lämna barnen hos Davids föräldrar och städa undan lite här. Det blir alltså en igångsättning till, lite tråkigt att inte få uppleva en spontan förl. men det ska bli skönt att slippa oroa sig över att det ska hända något med bebisen. Var det rocketqueen som undrade över igångsättning? Jag har fött spontant en gång och blivit igångsatt tre gånger. Tycker inte att smärtan är större med igångsättning men förloppet blir mer intensivt, värkarna har för mig kommit väldigt tätt. Alla mina igånsättningar har tagit mellan 5-7 timmar, medan min spontana förlossning tog 3,5 timme. Den startade med att slemproppen lossnade, strax därefter fick jag värkar med 5 min. mellanrum. Detta var min första förlossning.
Kom in för igångsättning idag. Då jag var öppen 4cm så gjordes det hål på hinnan men jag slapp dropp. Detta var vid 11.30..17.15 föddes vår (lilla) pojk, 51 cm och 4630g.
Grattis till bebisen jennieje, har kanske missat att gratulera någon men jag befinner mig i total amningskoma och kan inte koncentrera mig på något alls... =) Det var kul o träffa dig baby1112 o din söta lillgroda. Vi kanske skulle samla alla Jönköpingsmammor så småningom och gå på fika eller promenad eller så. Kan ju vara trevligt i höst när alla kommit i ordning, för vi var väl några stycken härifrån trakten?
TUL i v. 38+0 så uppskattades bebis till 3800g, i v. 39+0 föddes vår Ivar och då vägde han 4630.
Grattis till alla nya bevisar, förstår att det kan kännas segt för er som är kvar... Men som bumman så, alla ska ut förr eller senare =). Imorgon är det två veckor sedan Ivar föddes och tiden flyger iväg. 11 kg lättare och känner mig redo för att börja rida igen, det enda som håller emot är maten. Lite jobbigt att rida iväg med maten. Är lite tveksam att ge honom tillägg då han ännu inte suger helt ok. Men det är verkligen underbart att snusa bebis och snart har vi alla fått här! =D
Jäkla t9, bebisar ska det ju stå... =)