Inlägg från: Polarlantis |Visa alla inlägg
  • Polarlantis

Juni-barn

TACK alla för att ni delade era sexliv med mig Skrattande Fattar ju själv att jag inte är ensammen om att inte ha så mkt lust men det känns å mycket bättre att faktiskt få ta del av era tankar och kännslor om detta, både ni som fortfarande vill och ni som inte vill/kan. Tack än en gång!!!

Ensortsmamma: många kramar, hoppas på ngt vis att oron och sorgen kan lätta lite när datumet passerats..tänker på dig!  

• Polarlantis

Vi har köpt vagn och säng och skötbord och så några få plagg. Jag tror ju hela tiden att bäbisen ska komma för tidigt så jag började känna ltie stress över att allt inte var inhandlat men nu känner jag mig rättså lugn. KOmmer säkert packa väska tidigt också abra för att vara säker. Trodde jag inte skulle köpa en sak innan jag fick barn men nu när jag är gravid vill jag handla och som ngn ovan skrev, inte blir det mer eller mindre jobbigt om det går åt pepparn, bara för att man har en vagn?! Jag behöver titta på sakerna och greja lite, försöka fatta vad som komma skall..att jag liksom FÅR vara på barnavdelningen och kolla på kläder, att jag hör hemma där! Fortfarande lite svårt att fatta det...

• Polarlantis

Här är en till med bebis i magen som har värsta ryckningarna ibland! Vi kan nog säga att det är normalt med tanke på hur många här osm har lika Glad

Ni som skriver om tryck nedåt...kan ni beskriva det? Vet inte om det är det jag känner iband eller om det bara är hög belastning från magen som känns i underlivet...Tycker den lille där inne byter ställning lite från och till men mest ligger den fötterna under höger revben... 

• Polarlantis
    Sweet life: ush så jobbigt! Ibland vill man bara sitta själv på sin fjälltopp och slippa alla! Hur gick det??
    Hormonpåslag här också, morrr! Först vansinnig på sambon som var hemma halv tre igår och inte klarade av att göra en endaste sak hemma, inte ens plocka ur diskmaskinen, MORR! Själv kom jag hem kl 23 och blev så irriterad att jag inte kunde somna, gissa hur trött man är på jobbet idag?! Om han bara sagt att förlåt men jag kunde/hann/orkade inte göra ngt men inte ett ljud! SUCK! Innan hade vi rätt bra ordning på allt, nu har han liksom lagt ner, har väl curlat honom för mycket antar jag, morr! Jobbar ju halvtid så klart ska jag göra mer men ALLT? Tror han att hushållssysslor är min hobby eller? IRRITERAD!!!!!!!!!!!! Risk för utbrott...
    Nu kom dessutom en av dom mycket suspekta tanterna på min arbetsplats och petade på min mage, MORRRR!!! Ja det här är MIN mage sa jag åt henne...tror inte det gick fram men så sur jag blev, kom inte här och tafsa! Morr igen!
  • Polarlantis
    lycka 4 skrev 2012-04-17 09:37:45 följande:
    Kan vara delar av slemproppen.
    Hade också mystisk händelse igår. Satt på möte hela kvällen och hade lite värk och så gick jag på toa och det var enormt mycket flytningar som åkte runt på ytan efteråt FörvånadHmm...man börjar ju undra...kanske del av proppen alltså...?
  • Polarlantis
    lycka 4 skrev 2012-04-17 09:47:13 följande:
    Ja med mina trea så gick slemmisen i perioder från v 20 ca .
    ja det är väl inte så mkt att bry sig om nu, den återbildas väl bara...? SÅ länge det inte händer ngt mer...eller?
  • Polarlantis
    MissFörstånd skrev 2012-04-17 10:42:21 följande:
    Det var mer igår jag hade lite molvärk, men idag har jag inte känt något så jag avvaktar.

Samma här, har inte kännt ngt idag...vi får hålla kontakten och se vad som sker, spänningen stiger Skrattande! Det är en vilde i magen iaf!
  • Polarlantis
    Dancia skrev 2012-04-17 11:54:56 följande:
    Fy vad jag blev rädd precis! Låg ner i soffan på rygg och kände hur det rann till rejält och blev helt blött i trosorna. Skyndade mig till toaletten där det droppade ännu mer och nu fortsätter det droppa lite då och då. Vätskan är dock grumlig som riktigt tunna flytningar och luktar ingenting, om jag inte minns fel så ska fostervatten lukta lite speciellt? Har inte varit med om så här rikliga och tunna flygningar någon gång innan så jag lär nog ringa in till fl om det inte slutar.
    Ta på binda, dom vill gärna se vad det är som droppat, om jag fattat det hela rätt. Ring in och hör med dom. Håller tummen för att det inte är ngt på g än!
  • Polarlantis

Hmm...vet inte hur jag ska göra! Nu vet jag säkert att det är slemproppen, har sett bitar också nu... Planen är att vi ska åka 80 mil imorgon med start sju och då ska sambon vara kvar hemma...gaaahhh, vet inte hur jag ska göra!!! Har liiiiite molande och lite ont i underlivet men det är lite...vet ju inte om jag bara känner efter för mycket!?! Ska man våga åka imorgon????? Skulle helst se att det blev regelbundna sammandragningar så jag VET att det är på g och måste åka in och få det stoppat så jag VET att jag inte ska åka...åååhhh, hur skulle ni gjort???? Det kan ju ta veckor innan det är dags men HUR VET MAN????

• Polarlantis

Tack för svar tjejer!

Tack och lov så är det spått snökaos uppöver landet kommande dagar så min pappa ringde och sa att åka kanske inte är så smart, så lättad att jag slipper!!! PUH! Så nu kan jag sova och vila imorgon och se vad som händer... Förlossningen sa att om jag får regelbundna sammandragningar på runt tio min, får ordentligt ont eller blodiga flytningar ska jag komma in bums.Jättegullig tant jag pratade med, känndes tryggt. Väntade mig att bli bortviftad men icke, skönt!

Sov gott alla!   

Svar på tråden Juni-barn