Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81
    Cataleya skrev 2012-06-06 09:27:50 följande:
    Någon mer som mår illa och är spy färdig på mogonen ?
    Jag mår jätteilla på morgonen efter frukost , får lägga mig ner med massa kuddar under huvudet för att inte kräkas.
    Bubbelvatten hjälper mig samt att jag tuggar tabletter som minskar magsyran. 
  • fyrklöver81

Hej alla!

Jag har pillat lite på min tapp, den är mjuk och öppen för fingerblomman, men det var den förra veckan med, men har flyttats lite framåt vill jag tycka.
    Haha.

Jag har ganska bra tappkoll i vanliga fall, då jag hade den metoden för att se när jag hade ägglossning när jag skulle bli gravid med ettan, konstigt enl vissa, men min kropp är min och enl min bm är det ok för mig att känna , men risken är att det kommer pinvärkar, vilket inte är skönt och inte heller gör ngn nytta =)

Over and out =) 

• fyrklöver81

Sitter här i valet och kvalet.- IKEA eller inte IKEA =)

Är lite orolig att åka själv då förra förlossningen gick så snabbt och att detta barns huvud är rörligt och då måste jag direkt in till förlossning om vattnet skulle gå, samtidigt är jag bara i vecka 36+5 =)

Det blir nog att åka, endast 3 mil dit så...

Hmmm

Jag är så uttråkad på att vara hemma samtidigt orkar jag liks inte ta mig för något.

Så kan det vara!

Jag hoppas på fler bebisar under dagen!

KRAM

• fyrklöver81
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-07 11:42:04 följande:
    Tog en dusch för ett tag sen och läste ju om att nån kännt på sin tapp så tänkte att jag skulle prova. Vet inte riktigt vad jag letade efter eller hur det känns om man är öppen. Men huvudet kände jag i alla fall. Satan va långt ner han ligger Tungan ute typ 5 cm upp känner man huvudet bukta.
    Oj måste ju vara riktigt nära då =)
  • fyrklöver81
    Pluttan skrev 2012-06-07 13:22:54 följande:
    Har också nu känt efter på min tapp. Men jag vet inte vad jag har letat efter. Känner bara att det är mjukt och liksom "svampigt". Någon som tror sig veta vad det betyder?Förvånad Eller så känner jag fel och har inte tillräckligt långa fingrar. Lite smått otäckt i alla fall. Men vill så gärna få i gång fölossningen.
    Hahaha här är jag med tappkoll. 
    För att känna tappen måste du sitta på huk, tycker toaletten fungerar bra och ta fingret låååångt bak i slidan, tappen känns när den är mogen lite svampig eller som läpparna brukar man säga, kanske lite mjukare.
    När den är som "normal" är den hård och känns som nästippen och några cm lång.

Min tapp är väldigt långt bak så det krävs lite envishet för att hitta den , när förlossning närmar sig blir den utpålanad, öppen, mjuk och förflyttar sig framåt och är då mycket lättare att nå.

Självklart ska händer tvättas innan tapppill.

Haha jag älskar familjeliv ;)

• fyrklöver81

Angående rörlig, ruckabar och fixera bebis så spelar det ingen roll gällande när förlossning sker, bebisens huvud kan vara rörligt och förlossningen kan sätta igång typ nu ändå =) Så sa min bm iallafall...
    Min dotter fixerade sig dagarna innan förlossning och denna lillskit är fortfarande rörlig.
    Va förra veckan iallafall... 

• fyrklöver81

En sak till om tappen, når man tappen och pillar försiktigt så sätter de inte igång förlossningen utan ger bara en massa pinvärkar som inte ger ngt resultat, så det är ju inte bara "bra" att pilla där.
    För att få igång krävs att bm gör hinnsvepning vilket jag nog inte tror man ska göra själv...

Svar på tråden Juni-barn